Blog

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-04-18

Kormanybol kapott facelifteset, mert a gyari 4 agu borzaszto ronda. (Kozepkonzolbol pedig az FL elotti jobb szerintem, az FL nem illik a GTVhez)
A kormanyt atvarrattam, es alakittattam. Alul picit lecsapattam, perforalt es sima bort kapott, illetve sarga varrast.

A szonyeg sargaval van himezve, es sarga cernaval szegve, full sarga szegely talan tulzas lett volna.
Valtogomb, valtoszoknya megrendelve.

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-04-17

Ki volt a másik rendesen, hallani a különbséget, nem kicsit...

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-04-17

Ma visszakerültek a nyárigumik. Úgy tűnik, hogy a hátsó rozsdafoltoknak jót tett a zsír, mert nem nagyon jöttek vissza, mindenesetre ezúttal kapott egy kis rézpasztát is biztos ami biztos alapon.

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-04-17

330 000 km

Rászántam magam és rendeltem az Aliexpress-ről egy Androidos fejegységet. Sokan rendeltek már innen az Amore-ról is és a legtöbben meg vannak vele elégedve, úgyhogy én is rászántam magam. Jópofa cucc, egyszerű volt beszerelni, a GPS antenna és a mikrofon vezetékezése volt kicsit több idő, de egy délelőtt alatt ezzel együtt beszereltem. Nem hardcore audiofileknek készült, de a gyárinál nem rosszabb a hangminőség (jobb) és funkcionálisan nagyon jó ár/érték arányú, elég sokat tud. 300 USD-t fizettem a kínai eladónak érte, ennyit simán megért, azt bánom, hogy nem cseréltem hamarabb. A gyári egységet a Blu&Me-vel együtt, kiszereltem.

 
>> SzervizBega // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2019-04-15

Itt a tavasz, elérkeztünk a 12000 kilométerhez az olaj csere óta. Gázolajszűrő és fékolajcserével kibővítettem a tavaszi szervízt, megérdemli a tisztaságot :D

Amik cserélve lettek:
Olaj Selenia 5-w30
Gázolajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Gázolajszűrő, Mann Filter
Fékolaj

Mivel volt egy kis időm utána, lefújtam a féknyergeket ezüstre, mert érkezik hétvégén hozzá a régóta várt Antracit gyári TI felni, majd arról is dokumentálok pár képet:)

Olaj, szűrők: 42000 Ft
Munkadíj: 13000 Ft
Km: 153455

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-04-17

Nagyon nem jött át a sárga autó gunmetal felni kombó, ezért átfényeztem őket metál feketére. Választottam egy kártyát, raktunk még bele pluszba fehér gyöngyöket.

 
>> Autóápolásszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-04-16

Kisütött a nap, megvolt az első rendes mosás ottthon. Ilyenkor mindig megkapja az autó a törödést, mert megérdemli. Be is vásároltam Turtle Magic Color Black Waxból, spéci polír kendőből és mikroszálasokból.

Wax előtt alapos mosás és szárítás, majd mehetett fel a cucc. Az eredmény magáért beszél, tükör lett. Megéri megcsinálni, sokat dob az autón.

Az egész történet 3-4 óra volt. A végére már nem éreztem a karom :D

Költségek:
- 3600 Ft minden cucc összesen. Akció volt a Tescoban a Turtle termékekre. Megéri kihasználni. (Április 29-ig érvényes, ha jól emlékszem.)

>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-04-16

[2019.02.xx]

Gépre kötve, a MES segítségevel kiderült, hogy nem megy a hűtő ventillátorom semelyik fokozaton sem. Ez eddig nem okozott problémát, amúgy is mindig visszahűtőm az autót, de jobb a békesség... Facelift utáni modellekben már nem ellenállásos-relés-biztis megoldás van, hanem egy kis vezérlő doboz irányít mindent. Bontosok szerint típushiba. Rendeltem is egy újat Angliából, ami először elkeveredett, majd reklamáció után 3 nappal már kezemben volt az alkatrész. Csere nem volt vészes. Alsó motorburkolat le, majd pár bűvész mozdulat és le is jött az összes csatlakozó róla. Egy csavar tartotta helyén. Új egység fel, csavar be, csatik össze, majd burkolat vissza. Kb egy óra alatt kivitelezhető. Ezután teszt, már jól működik.

Költség:
- 13000 Ft

Km: 189xxx

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-04-16

Megvan az az érzés mikor utálod magad,hogy eszedbe jutott ez a baromság?

Na, hát én átéltem párszor.

Ez hosszú RAGE lesz előre szólok...


Még tavaly cityn vettem egy 166 nyeregpárt.
Úgy vettem,hogy csak össze kell rakni (szét volt szedve, hányás módon "lefújva" arról sajna nincs képem csodás volt. Matt rózsaszín ,de az is okádék módon kivitelezve. Nem viccelek...) Na szóval új dugattyúk, új szimeringek, új betét (textar), új betétlefogó lemez, plusz a 2 csap.

Volt 1 : Lefújtam a fékeket, minden oké, gyönyörűek lettek.
Aztán pihentek egész télen, mikor megvettem hozzá a 330-as tárcsákat, legyártattam a konzolt, megvettem a csavarokat...
Jött a tavasz, rakjuk össze.
Keresek, kutatok, hát hiányzik 1 összekötő csavar a 8ból. Írok az embernek ,hát ő nem tudja. Becsületére mondva rendelt, node ez nem olyan egyszerű történet, ugyanis SEHOL nem lehett kapni se újan, se bontottan, sehol. eBay, anglia 1,5hét és 11000ft után megjött 4 imbusz csavar...

Vol2 : Oké, mehet össze. Óóóó ,hogy az a rohadt ... hiányoznak a két nyereg első és hátsó részét összekötő fém fékcsövek. Az előző tulaj persze mit sem tudott az egészről.
Végigjártam a várost, összevesztem a 2 legparasztabb eladóval a világon, majd legyártották a fékcsöveket. Amik nem lettek jók...
Újabb gyártás, 1hét várakozás, kitalálhatod mi történt........... nyilván nem lett jó az sem.

Vol 3 : Szereztem kölcsönbe fékcső peremezőt, és megcsináltam magamnak. Remekül működik.
Ezaz Sanyi ,mehet össze nagyfék bigbrééksz minden ,nagyon érzem.
Konzolokat már ugye korábban legyártattam, kicseréltem a 2 amúgy repedt fékcsövet új Brembokra, hát pajti ilyet a tarka bika nem baszott, ez a konzol csak 305höz jó, 330hoz nem. Nyilván megint sztenderre került a project, mire szereztem új terveket, amiket nekem még át kellett alakítanom picit, és legyártattam.

Vol 4: Megjöttek az új konzolok le is fújtam metálfeketére ,mer' mér' ne'...
Száradás után felrakom, óóó bástya' ez igen jó , minden a helyén, illetve majdnem.
Itt következett egy 3órás ülés a köszörű mellett,hogy távtartót faragjak.
Itt 0.1mm pontosan kellett középre állítanom a féktárcsát a nyereghez képest különben nem fértek bele a fékbetétek. Ezzel is elment a nap...

Vol 5 : Rakom a helyükre a betéteket, és látom ,hogy a betétlefogó csap vagy 3centivel hosszabb,mint kéne. A tulaj teeerrrrmészetesen nem tudott semmiről semmit, az sem volt gyanús ,hogy Alfa 159volt ráírva a csapokra, így hát rendeltem úúújat 5600ft-ért kedvességgel.

Vol 6: Másnap megjött, örültem neki,hogy a 147 GTA-ba való csapok passzoltak bele.

Vol 7: Mostmár cél egyenes (nyilván...) összerakom ,minden oké, feltöltöm fékolajjal, légtelenítés, alul folyik a fékolaj. Hát mi a búbánat baja van már megint ennek a szarnak. Na itt leszedtem nyolcvankilencedszerre.

Vol 8 : Kirimánkodtam a dugattyúkat a 8ból 2 folyatott, hát valamilyen oknál fogva kicsípett egy minimális darabot a szimeringekből összerakásnál. Naná,hogy rendelni kellett új szimeringet, ami másnap lett csak...

Vol 9 : Kicseréltem, összeraktam, légtelenítés végbe ment, gyomorgörcsel ellenőriztem ,és nem folyat.

Volt 10 : Próbakör , állok ki a műhelyből, szó szerint úgy befogott, mintha ráléptem volna a fékre. Mi a bánat bajod van, gyönyörűen mozgott bakon a fék, a kerék.
Na akkor eláruk egy titkot a GTV-re a 330-as tárcsa ,ami 32mm vastag a 305-ös 28mm-ével szemben, az beleér a lengőkarba. IGEN, a LENGŐKARBA :D
Nyilván nagyjából 1mm-ről beszélünk. Ez is orvosolva lett, és végül összeállt.

Netto 40-45 munkaóra, rengeteg szivesség, és idegeskedés, telefonálás, majdnem sokszor sírás. A vége fele már szóltam is pár embernek ,hogy eladom ,vigyék a francba, mert rágyújtom az autót. Azonnal lett volna vevő az egész szettre, de végül megoldottam, nem hagyhattam veszni ezt a rengeteg időt már.

Mi a tanulság? Hát a kitartásomról tanúbizonyságot tettem úgy hiszem, és a legfontosabb,hogy cartársba sem lehet feltétlen bizalom.A szívások nagy részét ezek okozták.
Nagyfékesítettem már ,azzal sem ment minden flottul, de ott egy 2órás szenvedés volt összesen.... Mondanám ,hogy a végeredmény kárpótol, de igazából rohadtul nem ért meg ennyi idegeskedést :D

Az autó további történései sem mentek zökkenőmentesen ,de ez az autó ezt műveli velem mióta megvettem. Nem tudom miért, időt, pénzt ,energiát kap rendesen... Ezt egy másik blog keretében elmesélem.

u.i. Jó kérdés,hogy van-e értelme azon kívül ,hogy kiírom magamból digitális kőbe vésnem ezeket. Olvassa-e egyáltalán valaki, vagy érdekel-e valakit? Mindenesetre aki GTV-t nagyfékesít, az keressen bátran, segítek.