Blog

>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2018-11-15

D.Z. lecserélte a motorlajat és a szűrőket. Sajnos most hamar - bő 3 hónap alatt - belepörgött a 15e.km ezért aktuális lett. Igazából szerencsésebb lett volna 10e.km után elvégeztetni, de így jött ki. Most pihen egy kicsit, mert nagyobb autóra váltottunk, de az alacsony fogyasztása hiányozni fog.
Viszont aki megveszi az egy frissen és rendszeresen szervizelt autót kap.

 
>> SzervizKari=159 // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2018-11-21

2018.11.20
142 000 km
Mindkét hátsó lengéscsillapító cserélve.
Bekerült: 2 db Bilstein E6-WM5-Z001A03
A jobb oldali még gyári volt, amiben már gáz sem volt és szét is volt rohadva, azért szerintem jól bírta.
Bilstein lett a két utód.

Szerviz: CZ Tuningman
Költség (anyag+munkadíj): 65 000Ft

 
>> EgyébTocke // Alfa 159 Berlina 1,9 JtdM 8V // 2018-11-21

A tél beállta előtt szerettem volna egy komplett alvázvédelemmel ellátni az autót. Maga a karosszéria egyáltalán nem volt veszélyes állapotban, viszont a futómű-bölcső azért elég lehangolóan nézett ki, mint sztem mindegyik 159-esen. Egy helyi szaki készítette el az autót. Elvégzett meló: alváz+futómű letisztítva, doblemezek kiszerelve, rozsdaátalakítóval kezelve ahol kell, száradás után alapozva, majd kapott bitumenes alvázvédőt simát, nem rücsit. Ezen kívül a küszöbök és minden egyéb nyúlvány viaszos üregvédővel kifújva.
Az utolsó olajcsere óta 12e km ment bele, így kihasználva, hogy amúgy is csápon van megtörtént az olaj+szűrő csere is. Mint mindig, most is Fuchs Titan Gt1 Pro Flex olajat kapott, ez nekem eddig bevált.

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2018-08-28

Motul olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és üzemanyag szűrő csere. 203.000km

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2018-08-28

Az autó egyik pillanatról a másikra nem indult. Mint kiderült a vezérműtengely jeladó volt a hibás. Új Bosch jeladót kapott.

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2018-08-28

Textar fékbetéteket kapott hátra.

 
>> Tuning és extraBega // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2018-11-03

Elég morcos, mint egy ördög, de gondoltam ha kap egy koptatót, akkor lesz igazán gonosz :D Felkerült a koptató előre, szerintem egész jól néz ki, de a képek beszéljenek helyettem:

 
>> SzervizBega // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2018-11-20

Előző bejegyzésemben írtam, hogy valószínűleg a szivattyú lesz a ludas, amiatt zúg a szervóm, de azért utána jártam facebook alfa csoportba is, videóval mellékelve. Ott azt tanácsolták, hogy egy szervóolaj tartály csere megoldja a problémát, mivel van benne valamiféle szűrő, amely ha elmozdul, hangja lesz az olajnak. Alkatrész berendel, szervóolaj is, tartály csere, szervóolaj csere és láss csodát megszünt a zúgás. :-)

Szervóolaj tartály: 11600.-
Szervóolaj: 5000.-

Km óra állás: 147580

 
>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2018-11-20

Ez az év abszolút eseménytelenül zajlott, ha a a vezetési élményeket nem számítjuk. Mert azt még mindig nagyon tudja a "kis öreg" :) A napokban töltötte be a 13 évet, de még mindig imádom, minden kilométer örömet okoz benne, nagyszerű AUTÓ! Ápolom, szeretem!

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-20

Az ex tulaj nem tudott pontos adatot mondani,hogy mikor lett cserélve a vezérlés (ő nem is cseréltetett) ,az asszem' meg nekem nem elég ,így lecseréltettem. Egyébként nem volt régi szíj, még ment volna ,de biztos ami tuti.
Kapott új fagyállót is.

Cserélve lett továbbá az alsó turbócső, egy utángyártottra, ami meglepően jó minőségű, sokkal vastagabb anyagból van ,mint ami rajta volt. Cserélve lett pár résolajcső, mert könnyezett, és pár bilincs az üzemanyag rendszeren, szintén ez miatt.

Vezérlésszett, vízpumpával : Gates
309500km