Blog

>> Egyébforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2018-11-18

Alapvetően nem vagyok híve semmi gyáritól eltérő megoldásnak, de megtört a jég megléptem a fényszórók "faragását"...
Régóta elégedetlen voltam a gyári xenon fényerejével, korábban már szét is szedtem, megtisztítottam a lámpabúrákat, projector lencsét. Anno a szétszedésnél nem volt gond még a foncsor állapotával. A xenon "izzók" amik benne voltak, még azok amikkel vettem az autót, gyanúsan nem volt rajtuk semmi típusjelölés. Pár hete letöltöttem egy fénymérő alkalmazást a telefonomra, ami ha nem is pontos, de legalább összehasonlításra jó lesz. A mérés alapján a korábban Hella Standard D2s 4300k- re cserélt jobbos "izzó" csúcsértéke ~2800Lumen körül volt, míg a bal oldali valahol 3-400!körül volt. Kitakarva a balos lámpát gyakorlatilag nem csökkent az autó előtti fény mértéke, igazából egyedül a jobbos volt ami használható fényt adott. A gyári érték 3000lumen, amit a mérés amennyire elhihető az eredménye majdnem hozott is a jobbos esetében.
Vettem az Aliexpressen kapható csúcs kínai projectorokat, amik a Morimoto h1 mini Classic 2,5" remek másolatai. Kapható több "gyártó" által fémjelzett változatban is, IPHcar-Vision-ra esett a választás, amely a képek alapján egészen megnyerően néztek ki. 3-colos jobb lett volna-a nagyobb fénykilépő felület miatt, de sajnos a fényszóró belső váza nem adott erre lehetőséget-és az átalakítást úgy akartam elvégezni, hogy csak a gyári oldható kötéseket használva építsem be a berendezést-ami sikerült is.
Meg is érkezett a projector szett, amely korrekt kivitelezési minőségben készült el, szép pontosnak tűnő lencse, masszív aluház, precíz foncsorozással. Mielőtt nekivágtam a továbbiaknak, teszteltem H1-izzók beszerelésével, hogy pontos-e a lencse által vetített kép, amely megnyerő eredménnyel szolgált.
Ez után, gyorsítva a folyamatot alin látható árnál kicsit drágábban rendeltem Led-es izzókat egy magyar webshopból, HLXG A8 mini 6000K H1 foglalatú ventilátoros "izzók"-ra esett a választás, a honlapon írt meggyőző véleményezés alapján.
A projectorba beépítve összehasonlítottam a jobbik gyári xenonnal, amelynek egyenletesebb szélesebb fényes terület lett az eredménye, csúcsértékben elmarad a gyári xenon teljesítményétől.
A felfogatáshoz szükség volt egy adapter lemezre, amely összehozza a gyári és a kínai csoda felfogatási pontjainak összehozására, ezeket horganyzott lemezből vágtam ki, majd reszeltem méretpontosra. A lemezt a lámpa vázára a gyári torx lemezcsavarokkal, és az oem projector felső részét rögzítő fém klipsszel került biztosításra.A lemezre a retrofit projectort M4-e csavarokkal fogattam fel, amelyet a későbbi próba alapján úgy kellett behelyezni, hogy kicsit felfelé billentve helyezkedjen el a síkhoz képest, mert egyénként nem lehetett volna elég magasra emelni a fénycsóva magasságát. A ledeket a trafók tápvezetékéről tápláltam meg, csatlakozó elhelyezésével, az esetleges csere szükségességét megkönnyítve, a trafük is kaptak csatlakozót, ha vissza kell építeni gyakorlatilag plug&play legyen a folyamat.
A fényszóróházban bőven van hely a magasság állításhoz. A trafók házát ideiglenesen plexi burkolattal láttam el, így lezárva a házat. A trafók helyén lévő levegő, többlet levegő mennyiséggel szolgál a rendszer hűtéséhez-re mélem elegendő lesz. A plexin keresztül meg tudtam oldani a Bi-xenon tekercs megtáplálását a reflektor vezetékéről.
Beépítés utáni tapasztalatok alapján, az autó előtt sokkal egyenletesebb fényesebb a bevilágított útszakasz,a bevilágított távolság sem tűnik rövidebbnek a xenonhoz képest. Eddig csak száraz időben sikerült próbálni, kíváncsi leszek mit mutat esős nedves fekete aszfalton.
Valamint még a nagy kérdés, hogy milyen lesz az élettartama a beépített ledeknek.
Ha idő előtt tönkremegy, akkor mennek vissza felújított foncsorral a gyári fényágyúk valami komolyabb xenon fejekkel.
Kép1: Bal Led jobb gyári jobbik xenon
Kép2: Led rendszer beépítve
Kép3: OEM vs. Retrofit projector "izzóval"
Kép4: Itt látható miért nem fér be a 3"
Kép5: Adapter lemez
Kép6:összerakva a rendszer
Kép7: Hátulról beépítve a retrofit

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2018-11-18

olajcsere, rutin szerint méteres karral megindult az olajteknő csavarja is. Hja meg olajos az alja...megint(őrület, de tényleg). Hogy pontosan honnan?! még nyomozás tárgya, le kell mosni a motort aztán meglátjuk.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2018-11-17

Felkerültek a nyáron vett 159 felnik és Michelin Alpin 5 gumik. Kaptak új kupakokat (viccesen olcsó kínai, de pont passzol, és tök jó minőségű), és emblémás szelepsapkákat. Szépen futnak, súly alig kellett rájuk, szóval jó vásárt csináltam a szettel. Kicsit szokatlan a sötét felnik után, de szerintem nem áll neki rosszul.

45086 km

 
>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa GT 1.9 JTD // 2018-11-17

Sokszor kevésnek bizonyult a gyári csomagtér világítás. Kicsit felerősítettem led szalagokkal.

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-11-16

Sokat futott már, eljött az idő. Erhardtól rendeltem új hosszbordás készletet Dayco szíjjal. A Bárdinál bizonytalan voltam a csapágyak minőségével kapcsolatban, kolega viszont BTA görgőket küldött, amikben !!! NACHI !!! csapágy van. Aki nem ismerné, ezek eredeti, japán minőségű csapágyak, csak nem annyira felkapott márka. Engem ez máris meggyőzött, a hétvégén teszem is fel őket a helyükre :)

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-11-16

Youngtimerre vágysz? Felújítanád? Ne Tedd!
Olyan, mint egy örvény, beszippant, aztán csak arra eszmélsz, hogy szervezel, alkatrészeket vásárolsz, logisztikázod a ki-be szerelendő ócska lomokat. Hogy mindenből az a számodra gyönyörű ócska lom kerüljön a számodra gyönyörű ócska autóba, amit a képzeletedben élő végeredményben látni vélsz.
Úgy indul, hogy javítsuk meg szegényt. Úgy folytatódik, hogy hú de szépen fiatalodik, legyen teljes fényezés.
És ekkor válik a kasznis megrendelője projekt gazdává. Amikor rájön, hogy az ő vízióját csak ő tudja olyanná tenni, ahogy a fejében él. Rájön, hogy a "teljes fényezés" nem azt jelenti, hogy odaviszem az autót lyukasan, és visszakapok egy újat. Van ilyen, és van olyan autó ahol jobb ülni és várni néhány évet, mire a hozzáértők újjáépítik.
De ez egy értéktelen youngtimer, egy kopott öreg autó, aminek legnagyobb értéke, hogy szeretik.

Beleestem szépen ebbe a csapdába, naponta rontom a levegőt a Robi műhelyében. Ha fél órám van annyit, ha kettő, annyit. A munkáimat csúsztatom ide-oda, reggelre, estére, annak rovására nem mehet. Így a szabadidőére megy...
Le kell fúrni a jelet hátul? Csavar megrendelve! A kilincs törött? Ugyan, van otthon másik. Rossz a zár? Hát oké, valahogy megjavítom. Á és tényleg.. jut eszembe. Mit is mondott Kingám amikor lecseréltem a gyári rozsdás ajtókat a bontottakra?
"De ez nem az én ablakom!"
Hát jó. Cseréljük csak vissza azt is eredetire. Áhh és koszosak az ajtó borítások, jöjjenek csak haza, ha lesz időm letakarítom. És áll halomban a sok apró alkatrész, fejben már tudom, hogy mi hova kerül. És azt is, hogy mennem kell és szervezni, csinálni, hogy minden oda kerüljön.
Megéri? :-)

>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-11-16

Még Alfacityn kezdett el rosszalkodni a sofőr oldali ablak, tegnap este egy újratanítás alkalmával lent is maradt. Estére leragasztottam fóliával a beázás ellen, majd reggel irány az olaszbontó, 25 ezer pénzért kaptam bontottat amit TZolival be is aplikáltunk. Hugom új felnijeinek a dobozából kiloptam a csomagolóanyagot, abból gyártottam új vízzarót az ajtóba, majd új bolhákkal összeraktam. Még egy forrasztás van hátra a csipogó ellenállásán mert leszakadt.

 
>> Szervizbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2018-11-16

ismét van műszaki 2 évre.
ezen felül cserélve alsó-felső kuplung munkahenger, szolenoid, illetve kapott a jobb felső lengőkar egy kis kezelést.
264090 km

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,6 120le distinctive // 2018-11-16

Bal hátsó tárcsám nagyon melegedett, a kerékagyon lévő rész kifejezetten. Leszedtem a féket kompletten akkor még nem vettem észre h az alsó csúszka be van rohadva, mert mozgott kicsit tökit meg nem nyomtam be és ki se akartam szedni mert nem volt útban úgy mint a felső. Az persze ki is jött szépen... A kerékcsapágy leszedéséről van fent egy videó autodocos csávó 9 perc alatt elvégzi... 😀 hát nekem kB 5 óra volt.
Ami a csapágy leszedéséhez kevés volt:
1:őserő.
2:őserő +2 méteres acélcső mint erőkar.
3:hevítés +őserő+2 méteres erőkar
4: acélfúró
A megoldást a jó öreg flex nyújtotta... 😀 persze ésszel nehogy a menetet vagy mást amire még szükség van megsértsek.
Fél kilós 🔨 és a csapágy le és fel ugrik a helyére mint a videóban... 😀 igaz a csávó azt kézzel csak feltette egy kicsit rálegyezett és fent is volt... Pedig én alá grafitzsíroztam mégis gyepáltam egy pár percig..
Az eredmény: a csapágy szuper a régi még lehet bírta volna de volt már benne 340k úgyhogy nem bánom h lecseréltem max azt az 5 órát ami elment az életemből potyára.. Holnap kicsapom a berohadt csúszkát a patkóból és a melegedés meg fog szűnni...

 
>> EseményTtK // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-11-16

Felkerültek a téli gumik. Szerencsére a méret ugyanaz, mint a 159-é, úgyhogy ezt egyelőre olcsón megúsztam, egy szezon még van a meglevő garnitúrában.
Mivel lenn voltak a kerekek, volt alkalom rápillantani a futóműre, monhatom ilyen igényesen kivitelezett (konkrétan esztétikailag is nagyon szép) futóművet még nem láttam. A gumisoknak is tetszett :)