Blog

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-11-28

Bal első féltengelyen új bilincs a gumi harangon
Új lengőkarok
Új stab pálcák
Önindító cserélve másikra, mert ez fürgébb :)
Pár helyen kapott új festést, mint pl. : bölcső, akkumulátor tartó
Új üzemanyag szűrő
4 kg fagyálló koncentrátum 72°C
Teli ablakmosó folyadék

 
>> Szervizszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2018-11-27

Rábukkantam erre a pontra is, úgyhogy írok egy gyors összefoglalót az elmúlt 7 hónap és 18 ezer kilométer tapasztalatairól és az elvégzett karbantartásokról.

Alapvetően jó állapotban volt az autó. Sajnos a belseje kis törödést igényel(t), de szépen lassan haladok a dolgokkal. Első sorban az utólagos fejegységet cseréltem vissza a gyárira. Így működik jól minden és nekem is jobban tetszik a középkonzol.

Mivel az autót németből hoztuk, ezért az első napokban kapott egy alapos alvázmosást Csepelen (3000 Ft) majd alváz és üregvédőt az egész alja. Így reménykedem benne, hogy nem lesz probléma a rozsda továbbra sem. Ugyanis a német papírokat átböngészve, az autó 4 éves koráig csak április és október között közlekedett.

Az autóba be volt építve egy mélyláda, erősítővel minden sallanggal. Mivel visszaraktam a gyári fejegységet, így a mélyláda is repült. Elégedett vagyok a gyári (nem Bose) rendszer hangzásával, szépen be lehet állítani.

Kormány újra lett bőrözve, valamint a vezető oldali ülés is kicsit javítva.

Az autó 174500-nál kapott új olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és üzemanyagszűrőt.

Volt egy klíma hiba is. A szokásos "csak tölteni kell" szöveget kaptuk az eladótól. Sajnos jóhiszeműen fel is töltettem, 12 ezerért. 2 hét alatt elszivárgott a gáz... Újra töltés színezett cuccal, megint 12 ezer. Meglett a hiba, egy cső repedt el. Csere alkatrész 15 ezer volt bontva. Beépítés és újra töltés már csak egy 10-es volt.

A cooler után elrepedt a szívósor felé menő cső. Ez cserélve lett. Közben kitakarítottam az EGR-t és MAP szenzort. Ráfért, mert az előző tulaj elég sokat ment vele rövidtávon.

Első fékbetétek és váltóolaj is cserélve lett. Fékbetétből TRW, váltóolajbol Fuchs Sintofluid (2.6l) ment bele. 177xxx kilométernél.

Mivel az autó ültetve van, még a TI-nél is alacsonyabbra és a téli kerekek kisebbek voltak, mint a 19"-es nyári, ezért a 225/45/R17 gumikat nagyobb, 225/55/R17 méretű Pirelli Sottozerokra cseréltem. Nem rég fel is kerültek, de a centírozás nem sikerült jól a gumisnak, így visszavittem és újra centírozták.

Nem sorban írtam le a dolgokat, hanem ahogy eszembe jutottak. Sajnos a költségekre sem emlékszem pontosan, de lehet nem is akkora baj :D

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2018-11-27

Sikerült életem első defektjét összehozni. Bár nem hiányzott hétfő este sötétben és esőben kereket cserélni, de ez is pipa! Szerencsére jó állapotban volt a gyári mankókerék...

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-11-27

Mióta nem járok pestre napi szinten lasabban szaporodnak a kilóméterek.De azért csak el jött egy újabb olajcsere.Egyúttal az ablakmosó folyadékot is télire cseréltem.Meg kapott két új good year lapátot is.A noname nyekegése az őrületbe kergetett.Ez csendben teszi a dolgát
255000 km

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-11-27

4 órát beletettem ma. Túl kéne már esni ezen. Ugyanakkor jobb ha én csinálom az apró bizbaszok visszaépítését. Az előkészületek nem voltak feleslegesek. Helyére ment a sofőroldali cserélt zárszerkezet, javított zár, régi ablakok, régi kilincsek, jobboldalt elöl cseréltem az ablakemelőt is a régire és a jobboldali eredeti tükröt is visszakapta az autó. A csavarhalmazból a szebbeket válogattam, szépen helyére talált a sok pici lom. Az első ajtók működnek, már csak a kárpit híjja. Hátul az ablakok bent, kilincs szerkezetek a helyükön. Sokat haladtam, és amit haladtam, jó lett. Ez jó érzés.
Végre a szép ablakok vannak bent, végre szépen nyilik az ajtó a kilincsekkel, és nem ér bele a kilincs éle a friss fényezésbe. Fel le másznak az ablakok, és egy apró mütyűr sem veszett el. Holnap folyt. köv.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-11-26

Ma rengeteg dolgom volt, de hogy, hogy nem... csak szakítottam egy órát a "projekt"-re. Épp a munkámba voltam mélyedve mikor dudált a "projekt" futár. Micsoda, honnan? Rendeltem? Jaa! Alexandro-tól az antenna. Mert nem bírtam ám ki, hogy ne legyen három antenna, amiből majd kikombinálom a megfelelő megoldást. Ami rajta volt, nem gyári. Amit vettem gyárit, az lengyel utángyártott kemény műanyagból. Amit Alexandro küldött az pedig egy korrekt eredeti darab, nyilván nem új, de normális anyagból van a talpa. És már be is szippantott a "projekt".
Pár perc múlva szétszedve, letisztítva hevertek az asztalon az antenna alkatrészek. Egy kis csiszolás, egy kis festés... de még nem tudom, hatalmas dilemma ez. Legyen a gyári antenna talp a jobb minőségű műanyagokkal és a "lengyel gyári" szár? Valahogy lesz, azért lefestettem amit Alexandro küldött. Bármelyik lesz, jó lesz.
És ahogy nézelődtem itt a műhelyemben itt is, ott is egy alkatrész. Nincs ez rendjén, valamit itthon fogok hagyni. Már a projekt gyomrában kavargok.
Átgondol, letisztít, becsomagol, csoportosít, ott legyen minden, hogy csak össze kelljen rakni. A kárpitban is gyorsan a törött patentokat ki kell cserélni, ezzel se ott menjen az idő. Inkább itt? Hát jó, inkább itt.
Nem tudom miért jó ez, de jó. Élvezem, kicsit kikapcsol, jó kicsit céltalan célra tartani. Vagy öncélú célra. Egyre jobban értem a veteránosokat. Igyekszem elmenekülni tőlük :-D Mielőtt beszippant mégegy "projekt". Pedig hát... egy régi Quattroporte IV-esben azért látnék fantáziát :-DDDD

>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2018-11-25

Végre sikerült időt szánni az anyósülés ülésfűtésére is, másodjára már egyszerűbb volt.

 
>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2018-05-26

Km állás: 178550km

Pollenszűrő, Levegőszűrő, Olajszűrő, Olajcsere

Leömlő repedt volt így ez is cserélve lett, valamint a kézifék bovden

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-26

Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-11-25

Váltó fent a helyén + a bölcső meg lett takarítva a felületi rozsdától és kapott egy festést mert könnyebb volt hozzá férni amíg nem volt útban a váltó. Még egy két dolgot vissza kell csatlakoztatni: váltó rudazat, kuplung munkahenger + egy két elektromos kábel és ez a része is meg van ;-)