Blog

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2018-11-25

Elértük a 145000. kilométert a soproni Lővérből hazafelé. Juhé! :)

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2018-11-16

Cserélve lett az akkumulátor, a reléaljzatok, valamint a fűtőmotor.

 
>> SzervizRolee46 // Alfa 155 2.0 8v // 2018-12-04

Ma kicsit jobb idő lett az udvaron(10fok😆),ennek örömére gondoltam neki àllok az első futómű bontásának.Ma a féktárcsa,féknyereg lett leszedve.Majd 12éve áll a Romeo ìgy a rozsda nem meglepetés rajta.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2018-12-21

Vezerles csere+vizpumpa - Termosztat - Generator- Hosszbordas feszito es szij csere.
Also crankshaft pulley - Feltengelycsuklo jobb oldali es 3 db injektor tomites csere

160000 miles

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2018-12-04

Cambelt+WP 61325 miles 06/2009
Suspension arm (melyik?) 72551 miles 04/2010
A/C Compressor 73008 miles 2010
Alternator 85206 miles 09/2011
Battery 12/2012
Fly wheel 114950 miles 12/2013
Injector 115386 m 01/2014
Hifly tyres 116273 m 03/2014
N/S Driveshaft 116273 m 02/2014
Suspension arms 121297 m 01/2015
Cambelt+WP 127819 miles 03/2015
Air con pipe weld and regas 131204 m 06/2015
Aplus tyres 2pcs 137838 m 12/2015 1pcs 2016 2pcs 2017 215/45R17 (Aplus A607XL)
Turbo clean Alternator belt 137940 m 12/2015
2nd hand turbo 143914 m 07/2016
N/S Driveshaft 148920 m 04/2017

 
>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2018-12-04

A hidegebb idő megjöttével furcsa hangokat lehetett hallani Alfi motorteréből, így aztán foglaltam időpontot Németh Mihály alfa doktornál, és a mai napon el is vittem megnézetni mi a szösz lehet a baja.

Elsőre a klímakompresszorra gyanakodtam és el is találtam, mert kiderült, hogy a kompresszor csapágya, valamint a felső feszítő görgő adja meg magát szépen...

Mit volt mit tenni szerelőm lerendelt egy klíma nélküli verziós rövidebb ékszíjat, amit fel is tettek segédjével, ezzel szépen "kikötötték" a rendszerből a klímát... :)

Plusz korábban lebeszéltem velük, hogy a hátsó fékbetétek és tárcsák cseréje is essen meg akkor a mai napon, így szép új hátsó fékkel várhatja Alfika az új évet.

Költségek:

Ékszíj (Gates) 7000 Ft
Féktárcsák+betétek (Textar) 20000 Ft
Munkadíj 13000 Ft

Km állás: 166000

 
>> SzervizBroawner // Alfa 159 SW // 2018-12-04

Eljött az ideje az első nagyobb szervíznek! Eddig semmi problémám nem volt az autóval, de így szervíz után már egyenesen szerelem. :)

A következők voltak cseréljve/javítva rajta:
-Olaj, szűrők
-Váltóolaj csere
-Kézifék kötél
-Parkolószenzor meg lett rajta javítva.

Az eddigi szervizeken kívül csak egy izzó ment ki. Szerencsére a shell kúton a munkásnak kicsi keze volt :D

Jelenlegi km állás kb 264.000

Szervízbe ugyanoda vittem ahova az előző tulaj, D.Z tuning pesterzsébet. Teljesen meg vagyok velük eddig elégedve :) Sose legyen rosszabb az autó!

>> Autóápolásdottoretoma // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-170hp // 2018-12-03

Vétel után nekiálltam kicsit átnézni az autót mivel mostmár 8 éves. Szerencsére mivel 2015ig olaszországi volt rozsdának nyoma sincs rajta (sajnos láttam 5 éves osztrák behozott Giuliettát rohadó ajtóval), úgyhogy nekiálltam tartósítani az autót. A Csikós Zsolt cikkében használt Mike Sanders zsíros üregvédőt rendeltem németből, festékboltból meg szereztem Dinitrol alvázvédőt. Viszont van egy két dolog amit nem értek az autón. Kifolyóból kell az autó aljára bőven, hogy az üregekben lecsapódó pára valahol távozhasson- eddig oké, de a kerékjáratokba ahol a víz esőben csapódik mindenfelé oda minek kell lyukakat szabadon hagyni ahol befolyhat az üregekbe azt nem értem. Kettő ilyent találtam, a hátsó kerekek előtt, a szövet mögött van egy kis kerek lyuk (mellette gumidugó???), illetve elöl a rugóstagok mögött egy jókora lyuk vezet be az első nyúlványba amiből a cucc lefolyik a padló alatti hossztartókba (ahol ki tud folyni jó esetben amíg el nem dugul a szutyoktól). Szóval ez a 4 lyuk ledugózásra került, mind a 4 kerékjárat egy alapos szivacsos mosást követően ki lett fújva alvázvédővel, illetve a csomagtartó alja, mivel az ülések alatti részt leszámítva csak alapozó van mindenhol, a kerekeknél is. Az üregvédelem házilag megoldható simán, egy nagy kórházi fecskendő és kis kompresszor segítségével, mikor melyikkel lehet célt érni. Csak rezsón felmelegítettem a zsírt hogy folyékony legyen és befújtam a küszöbbe a kiszedett alsó gumidugók helyén, az ajtókba-csomagtérajtóba-motorháztetőbe a kifolyóknál, illetve az első nyúlványokba. Nyáron felmelegszik-mozog-kifolyik, de mivel van vastagsága és mennyisége az anyagnak, nem fog elfogyni, 40 fokban azért vastagon zsíros tud lenni az autó körben alul, de nem egy nagy kaland letakarítani.

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-11-18

Felraktam a téli kerekeket. Erről a sűrűküllős felniről a csere után mindig a DeLorean jut eszembe a Back to the future filmből :)

 

Téli hidegindítás kapcsán felmerült, hogy át kellene nézetni, mivel egyszer egyszer bizonytalanul indult be az autó. Mindig elsőre indult ugyan, az akksi erősen tekert, de mégis bizonytalan volt. Melegen nem volt probléma.
Az izzítógyertyákat kimérték, mindegyik hibátlan, innen jött, hogy talán a CR pumpa tömítésnél lehet egy kis szivárgás, elenged a nyomásból és ettől indulhat nehezen.
CR pumpát kiszerelték, tömítéseket cserélték, felújították, próbapadon tesztelték.
A felújított CR pumpa után a bizonytalan indulás hamarosan megszűnt.

274.800 km (Bence Autószerviz Kft.)