Blog

>> Szerviztesznye // Alfa 159 SW // 2018-02-05

Decemberben volt egy kis afférom a generátorral. A dugóban ácsingózva "fura szagra" lettem figyelmes. Mivel elmúlt nem nagyon tulajdonítottam nagy jelentőséget neki. Gondoltam valahonnan kívülről jött. Egy hét múlva megnézettem egy kedves ( és precíz ) autószerelő ismerősömmel. Azt mondta olaszt nem javít, de szokott hozzájuk járni a kútra egy srác, aki csak Alfát szerel. Majd megnézeti vele.... Az volt a szerencsém, hogy a régi jó üzleti kapcsolat miatt nem bírt a vérével és felemelte a paripát. Éppen nekiállt bontani a műanyagot mikor elkezdett ömleni a füst a motortérből. 8 szerelő futott össze a füstjelek láttán. Gyorsan lekapkodták az akksisarut. Így megúsztam egy felújított beszerelésével és nem a mélygarázsban gyulladt ki az autó. 60.000.- forint.
Januárban nem volt szükségem az autóra, ezért elvittem az előbb említett sráchoz. Mondtam Neki, ha már a generátort kicserélte, akkor azt vehetjük úgy, hogy szerel olaszt és cserélje ki az alábbiakat :
- két hátsó rugó
- két hátsó stabilizátor
- hátsó féktárcsa betétekkel
- Jobb első felső és alsó lengőkar
Meg is állt 195.000.- forintban

Két hete észrevettem, hogy a küszöb javítás nem sikerült. Visszavittem, hogy legyenek kedvesek a garanciális problémát orvosolni. Ha már ott voltam lefényeztettem a lökhárítót is. 25.400.-

 
>> SzervizGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2018-02-05

Mivel nem Várpalotán történt az autó javítása, így kis lutrit éreztem az autó további használatában, főleg, hogy négyszer öntöttem hűtővizet a kiegyenlítő tartályba, bízva abban, hogy csak valamelyik bilincsnél enged. Két helyen is folyt a víz, bilincs cserélve, kényes helyen utánahúzva. Kábelek, kábelkötegek a megfelelő helyre kerültek, mert ezzel már nem foglalkoztak az előző műhelyben, plusz 1-2 csavar cseréje, mert más típusú csavarral helyettesítették a gyárit, gondolom elkallódott. Látván a hengerfej tömítést, sajnos megerősítést nyert a dolog, hogy elfáradt, így elkerülhetetlen volt a dolog.
A lényeg, hogy most újra egyben van az autó, főleg a motor.
Ha már ott voltam, cseréltük, ami lassan esedékes lenne.
- termosztát (szerencsére a vízhőfok már fix 90°)
- 8 db új gyári gyertya (nincs 100 ezer km még az autóban, de nem akkor megyek fogorvoshoz, mikor már fáj)
- első lengőkar cserék (nyikorogtak már rendesen, főleg párás időben)
- apróságok: jobb első tompított, hűtőfolyadék, műszerfal légzsák takaró elem patentok (elfáradtak, eltörtek és kiesett)

Km: 94755

 
>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2018-02-05

Sok dolog összegyűlt, így leadtam orvoslásra a jószágot:
-szervócső
-első kerékcsapágy
-hátsó ablakemelő problémák
-bal hátsó ajtózár
-bal hátsó ajtóhatároló
-bal oldali tükörfűtés
-első embléma csere
-plusz még kiderült, hogy az első fékek is elérettek, így ott is komplett csere.

150000HUF

 
>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2018-02-02

Indítás után a kuplung fémesen nyikorgott amikor a pedál ki volt nyomva illetve a jobb első futúmű kopogott így irány a szerviz.

Mivel kinyomócsapágy miatt le kellett bontani a fél kocsit, kuplungszettet is kicseréltettem megspórolván egy munkadíjat.

kuplundszett 54000
kinyomó csapágy 30000
2db stabrúd szilent
világítás 2500
váltóolaj 7800
2db bizbasz anya 3200
fékolaj 1000
munkadíj 50000

109.000 km

Barátkozunk a 159-es Alfával, 1.9 JTDM, 150 ps. Egyet ki is próbáltunk, meglepően szűkös a hely, persze mint is vártunk, ez egy olasz sportwagon:)! De ami meglepő, nem csak hátul, elől sem lehet nagyon terpeszkedni, pedig elég mély növésű vagyok. Mit szóljon egy 190 cm magas Alfás?

 

Régen nem blogoltam. A gép még megvan, remekül működik, mondjuk nem is taposom neki, Öreg Úr már a maga tizennégy évével.
Toyo gumikat kapott tél elején (60.000 Ft) + volt egy olajcsere (+szűrők) tavasszal (24.000). Sajnos Motul olajat öntöttünk bele, hagytam magam rábeszélni (10W40), ezt eszi, mintha nem lenne holnap! Nem baj, itt kint 5 litert vettem 16 euróért, öntöm utána, tavasszal megy bele a Selenia.
A bal hátsó fék kissé berohadt, ezt otthon szétszedtük, kitisztítottuk. Sajnos itt kint kocsiszámra öntik a sót az útra, a bal hátsó kerékívnél megjelent a rozsda. Tavasszal megpróbálom orvosoltatni a problémát + esedékes egy kipufogó csere is.
Egyenlőre ennyi.165.266 km és ezen kívül gond nincs.

 
>> EseményTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2018-01-26

188888km
Lassan de biztosan közeleg a 200.000km :)

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-02-04

Kis csomag pár aprósággal így február elejére:-)
Alfisti.net-ről pikk-pakk itt volt, profi cuccok tőlük.

 
>> SzervizSzandraGT // Alfa GT 1.9 JTD 170Le Q2 // 2018-02-03

Ma sor került végre az aktuális olaj illetve szűrőcserékre. Kapott friss Seléniát és hozzá MANN szűrőket (levegő, olaj, gázolaj). 151050km-nél. :)
2 hét állás után pöccre indult a szépség :)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-01-19

Megvolt az ottalvós buli, úgy néz ki megoldódott az olajfolyás probléma. A hiba fő oka az olajtermosztát ház feldele volt, az kapott egy új tömítéskészletet. Ezenfelül az olajhűtőre menő csövek is cseréve lettek. Így már volt értelme a motortartó cseréjének is.