Blog

>> EseményZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2018-01-28

- A szíjcsere után a szervó elég darabossá vált, húzódó hangot adott és nehezebben is lehetett tekerni a kormányt parkolásnál. Néha-néha meg is nyikkant valamelyik görgő, én a szervó szivattyúra gyanakodtam. Megijedtem még attól is, hogy kormányműves lett, mert hiányzott egy kevés a szervó olaj tartályból, de ez elenyésző volt és utántöltést követően abbahagyta a fogyást. Kb. 1500km-el a szíjcsere után autópálya tempónál egy finom rántást produkált, majd azóta megszűnt a probléma... lehet, hogy az új feszítőkkel kellett megbarátkoznia a régi alkatrészeknek...

- Néhány nappal később nagy havazásban mentem az M5-ön. Kecskeméttől délre már sózták a pályát. Hazaérve - mivel a hangszigetelés elég jó az 59-ben - húgom hívta fel rá a figyelmemet, hogy hallom-e milyen hangja van a kocsinak? Irgalmatlan fémes nyikorgás jött bal elölről kormány tekerésre vagy szintkülönbségre. Elsőre megint a kormánymű ugrott be, de Zé megnyugtatott, ez egy alsó gömbfej hangja lesz. Mossam ki nagynyomásúval első körbe a kerékjáratot. Elsőre nem hozott eredményt, de pár napra rá esős időben sikerült "kiöblíteni" a beteg gömbfejet és azóta csend van.

- Észre vettem, hogy dugóban araszolva 80 foknál fűtés mellett, kinti 0-1 C fok esetén nem megy feljebb a vízhőfok. Gondoltam, gyengélkedik a termosztát. Aztán másnap már haladtam rendesen is, és mindig sikerült 90 fokra beállnia... ki érti ezt? Én nem.. de egyelőre a szervó és a lengőkarozás problémája mellett a termosztátot is skippeltem egy darabig - remélhetőleg

És egy, ami nem javul meg magától: bár megvolt a vákum pumpa tömítés csere, most már hogy nem ömlik az olaj, látszik, hogy bizony kicsit szivárog mégis a szelepfedél tömítésnél is. Két hét múlva megcsinálja Zé.

Km óra állása (ma): 215.175

 
>> SzervizDida // Alfa 159 2.2 JTS // 2018-12-19

Feszültség szabályzó tönkre ment.
Csere + teljes felújítás.

 
>> SzervizDida // Alfa 159 2.2 JTS // 2018-12-22

EXIDE 72 Ah

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2018-01-14

Megfelelő szerelő és többhetes türelem híján az Autóklubra bíztam a kuplungcserét az öreg ezüstsárkányban. Egész gyorsan elkészült, ahhoz képest és annak ellenére, hogy időközben kiderült, hogy a lendkereket is szabályozni kell. Egy helyi lakatosműhelyben ezt villámgyorsan megoldották, így 5+1 munkaórával nagyrészt meg is oldódott az ügy. Leszámítva, hogy a féltengelynél a csavarok fejét elnyalta a szerszám, több is cserés, így még lesz egy kör, amikor azokat pótolni és normálisan meghúzni is szükséges.

Addig is hazagurultam vele a lakhelyére, hogy majd visszaviszem csavarokkal, de két hengernél több nem nagyon járt. Ráadásul másnap reggel, mikor kerestem volna ennek okát, észrevettem, hogy a jobb első fék elköpte magát, nem tudom mi az oka, bár a kuplungcsere okán nem logikátlan, főleg ha nem is engedtek le folyadékot. Végül hosszabb kutatás és fórumozást követően helyreállt a gyújtási sorrend. A fékfolyadék szivárgása is abbamaradt, helyette a hűtővizet szórta egy felső könyökön keletkezett lyukon át, mint egy szökőkút. Egyelőre tömítőt kapott, ami megállította, illetve egy (sima fűtéshez való) réz könyök várja akcióbalépését. Ezzel nem sietek, mivel használni a féltengelynél 5 csavarral, épphogy meghúzva a 6 helyett, nem igazán ildomos, talán nem is biztonságos.
Kuplungszett:38e, Munkadíj 40 e, Anyag: 3e, Beszabályozás:5e.

>> Tuning és extraberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-01-27

Elérkezett ez is.Nézelődtem a neten a bitulapok után,de a dynamat nekem horror áron van.Ráadásul mind a négy ajtót szerettem volna.Ez nem jött volna ki annyiból mint amit egyáltalán a hifire költöttem.A jofogáson találtam alukasirozott bitu tekercset.30 centi széles 1500 métere.Gyorsan számoltam és rendeltem 16 métert.Az ajtólemezre került két csík egymás fölé,plusz a kárpit alá telibe.Az első kicsit körülményesen ment,de utána belejöttem.Mivel többször nem szándékozom levenni már a kárpitot így az összes bolhát is ujra cseréltem.Egy napba belefért mind a négy ajtó.A bitumen is bőven elég lett.Maradt legalább 4 méter.Ezt majd lehet beteszem a csomi aljába alkalmasint.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076755-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076725-10503-blog.jpg

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-01-27

A kuplung légtelenítve lett még egy körben és közel tökéletes lett, ettől még ki lesz cserélve a főhenger is. Szétszedtem a klíma kezelőfelületét ha már kiszedtem a rádiót, mert nem működött rendesen a középső tekerő. A szokásos hiba volt, el volt törve a kis reteszelő pöcök tartója, kétkomponensűvel megragasztottam. Kitakarítottam fültisztító pálcikával a hőérzékelőt, szappanos vízzel és körömkefével megtakarítottam a tekerőket, féktisztítóval kívülről az évek alatt rárakódott zsírt. A pohártartó rész sajnos javíthatatlan, egyik oldal nem csillapít, a másik nehezen jár. Több helyen is törött, ez csere lesz. Megkapja a 156-ból a Pioneert, beépítőkeret van, bedugtam a csatikat, sajna valami nem ott van ahol kellene mert se kép se hang. Folyt. köv.

 
>> Szervizkisszita166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-01-27

Eltelt egy év mióta nálam a nagy vad! Rengeteg dolgot kellett javítani rajta néha már a sírás kerülgetett tőle de kitartottam mellette! Volt itt komplett váltó, új kuplung új klímakompresszor első alsó és felső lengőkarok hátsó kanyarstab szilentek, hosszbordásszíj feszítők tárcsák generátorszabadonfutó 3 olajcsere stb.... Pontosan nem tudom mennyi pénzt is öltem bele de fél millió az simán megállja a helyét ha csak a váltót kuplungot klímát nézzük az 250 ezer munkadíj nélkül.....

>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2018-01-20

Eljött a műszaki ideje, nem volt egy könnyű menet, de újra 2020-ig gurulhat a gép.

Az egyik kulcsom nem működteti a központi zárat. Már egyszer foglalkoztam a témával, ma újra nekiugrottam.
Az már tuti, hogy a kulcs nem jó, mert nem is világít rajta a LED.
A két kulcs elektronikáját összehasonlítva, az egyes pontokat kimérve, gyakorlatilag semmire sem jutottam. A PIC lábain megvan a feszültség, sehol sincs szakadás, a tranzisztorok jók. Szóval nem jutottam semmire.
Két út van:
- lecserélni a vezérlőt távirányítósra, akár bicskakulcsosra (feltéve, hogy passzol a nyelv),
- venni egy bontott vezérlőt a két kulcs belső részével.

update 2018.01.27.:
A manual ezervalahányadik oldalán megemlítik, hogy a kulcsok kódcetlijét a programozás után a kódkártya hátoldalára kell ragasztani. Az a két keret pont ezért van ott. Hát nincs ott. Giovanni bekaphatja...

update 2018.02.04.:
Tocsa Cartárs küldött egy linket a PIC-ről. Az infótól fellelkesülve még egyszer nekiálltam a méregetésnek. A kapcsoló a tápot kapcsolja.
Hogy a Prognózis egykori dalát idézzem: Minden jó, jó, jó, csak semmi sem működik...

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-01-26

Mivel egész jó idők vannak mostanában, ma neki álltam egy nagytakarításnak. Először kapott egy alapos mosást és porszívózás után,bőr és műanyag ápolást majd ezt követően, ablakpucolást amit utána vízlepergetővel is bevontam főleg,hogy új SCT ablaktörlő lapátokat is kapott. Ez után kicseréltem a hátsó hangszórókat is az ajtókba.
Pioneer TS 1712 -re esett a választásom,mivel 3 utas és jó áron volt.
Gumiápoló :Berner
Bőrápoló:Petronas
Vízlepergető: Rain X