Blog

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-01-21

Vezérlés csere: 239738 km

 
>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2018-01-21

Miután karácsony környékén még mindig szarakodott a kuplung, elég sokáig minimális mértékben volt használva az autó, havonta kb 100km-t.
A történet onnan folytatódott, hogy a kicserélt főhenger ugyan javított a helyzeten, de még mindig nem volt megfelelő a kuplungom működése, így nem maradt más, váltó le, kuplung csere. A kocsi kész lett, a kuplung működik, kipróbálni még nem volt lehetőségem. Ezen felül első fékek és felső lengókarok is cserélve lettek.
Teljes alkatrészlista:
Első féktárcsák, fékbetétek
Első felső lengőkarok
Kuplung (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy)
szimmeringek
Km állás: ~178.200

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2018-01-21

Egyszerre szerettem volna cserélni a Hűtőt, termosztátot, fagydugót. Ám a hűtő vagy az egyik cső eldurrant. És a fagyálló nagyrésze megszökött olyan sunyi módon hogy nem vettem észre... Nagyon remélem hogy nem főztem meg... Elkezdtük szétborítani a gépet. Hűtők kiszerelve, fagydugónál is szivárgott a fagyálló, így azt is kiszedtük. Az új hűtőbe a gomba és a tartó bilincsek be tekerve, a bolhák viszont bele sültek a régi hűtőbe amit nem tudtunk kiszedni így holnap a fagydugóval együtt mehet a kosárba. Marklartól vettem egy Ts hűtő terelőt. (az enyémet anno a badkán hagytam) holnap elvileg minden kiderül.

 
>> EseményRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-21

Reggel jöttem fel BP-re, nagyon szar idő volt, zuhogott a hó és még az M6-on is állt a latyak. A menetstabilizátor visszajelzője többet világított, mint nem. Miután beértem BP-re, hallottam, meg éreztem is, hogy 50 környékén valami ütemesen kopog. Mivel a sebességgel arányos volt, így egyből sejtettem, hogy a gumival lesz a gond. Amikor először megálltam, nem láttam az abroncsokon semmit.

Továbbindultam, de nem múlt el a dolog. A második megállónál pont úgy állt a jobb első kerék, hogy láttam, a futófelületben egy csavar feje van, alatt alátéttel. Mintha nem is véletlen lenne. Kihúzni nem tudtam, szóval nem csak a bordák közé nyomódott be. Vakartam a fejem, hogy mi legyen, de vasárnap gumist találni, kb. esélytelen lett volna.

Volt még egy 20 km-es kitérőm hazáig, így az M7-es felé indultam. Nem nagyon erőltettem, csak 110-120-al. Érd magasságában hallottam egy koppanást, mint ha egy kő lett volna. Aztán beugrott, hogy vagy akár egy, a futófelületből kihulló csavar is koppanhatott a kerékdobon. Elengedtem a kormányt, de elsőre nem tűnt fel semmi. Fél perc múlva megint elengedtem: húz jobbra, mint az állat. "Oh, hogy az a telibevert k.rva élet...."

Vészvillogó, gyors lehúzódás a leállósávban. Már megállásnál hallottam, hogy nagyon surrog a gumi. Nem is ért meglepetésként, hogy teljesen lapos volt, mikor kiszálltam megnézni. Vakargattam a fejem, hogy mi legyen? Autómentő? Vasárnap Paksra letrélerezni a kocsit biztos olcsó mulatság lesz. Mondjuk a pótkerék ott van a csomagtartóban. De elég rövidke az a kerékkulcs, aztán a csavarok meg eléggé be szoktak állni. Meg vajon van a pótkerékben nyomás egyáltalán?

Anélkül nem derülhetett ki, hogy meg nem próbálom. 130-al száguldoztak mellettem a kocsik, eléggé feszélyezve éreztem magam, mert régen marha sok videót néztem arról, hogy a leállósávban állóba belecsattan a figyelmetlen autós. Úgyhogy egyik szemem mindig a forgalmon tartottam, hogy ha kell, időben át tudjak ugrani a szalagkorlát másik oldalára.

A csavarokat meglepő módon, egy kis kerékkulcson ugrálással sikerült meglazítani. Mind az 5-öt. Felemeltem utána a kocsit, örültem, hogy legalább ez a része megvolt. Jöhetett a pótkerék. Amióta megvolt a kocsi, a pótkerék lapos volt, de októberben eszembe jutott azt is felfújni. Na, most ugrik a majom a vízbe. Vajon lesz még benne nyomás? Felraktam, ráhúztam a kerékcsavarokat, majd elkezdtem ereszteni. Kihúztam a kocsi alól a krokit, és lám, a kerékben megvolt a nyomás. Marha boldog voltam.

Persze, azt azért nem lehetne mondani, hogy így minden tökéletes lett. A téli gumijaim ugyanis a 17-es sokküllős felniken vannak, a pótkerekem viszont egy 18-as turbina felni, az eredeti gyári, nyári gumival (VTT-n majdnem eladtam Lexlutor cartárs-nak, most nagyon örülök, hogy mégsem tettem (tőle meg ezúton is elnézést kérek még egyszer :D )). Szóval vakartam egy kicsit a fejem, mert ha ezzel megcsúszok, az csúnya dolgokat tud produkálni. Na meg a kerékátmérő is nagyobb... Úgyhogy csak ilyen 100 körül csorogtam haza a pályán. De végülis mindent el tudtam intézni, amit aznapra terveztem.

Holnap áll a kocsi, aztán kedden gumis...

>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-06-30

Útközben szeretem a saját zeném hallgatni,de a gyári fejegységet semmiképp nem akarom lecserélni úgyse találnék olyat ami illene a gyönyörű középkonzolhoz. Rendeltem Yatour átalakított így rádughatok telefont és pendrivet is, igaz, hogy egy kábellel több van a beltérben, de nem vészes. Kicsit drágán rendeltem, utólag jöttem rá, hogy olcsóbban is lehetett volna.

 
>> AutóápolásGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-06-24

Rendeltem Autoglym bőrtisztítót és bőrápolót ezekkel szinten tarthatom a szépen megcsinált bőr belsőt.

 
>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-08-10

Rendeltem Osram nightbreaker izzókat meg vagyok velük elégedve, lényegesen jobb mint az előző.

 
>> EgyébGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-07-14

Elugrottam Budaörsre gondoltam megnézetem hányadán áll a klíma "töltöttsége". 25 perc után a gép megmondta a hűtőközeg/klíma olaj negyede hiányzik így feltöltötték.

 

1. Fékolaj tartály: Az alsó részen lévő 3 bilincs elrettentett a tartály cseréjétől. Igazából csak a kupak sérült, így csak az lett cserélve. Szétszedve (pár "fül" közben el is tört rajta) egy roppant egyszerű szerkezetet látni. Az úszó a rúddal felemel egy kör alakú fémdarabot. Ha kevés a folyadék, akkor az alátét ráesik a két fülre és rövidre zárja azt. A rúd volt elgörbülve és az úszó lötyögött a végén.

2. Beállítottam a kéziféket és visszakerült a borítás.

3. Miután tudtam venni kicsi sticket már nem kellett a rádióhoz a hátulsó USB-t meghosszabbítani. Így visszarakhattam a borítást a középkonzolra.

4. Kipróbáltam a LED belső világítást. Szép fehér fénye van. Az olvasólámpa még az eredeti izzó.

5. Teszteltem az ABS kockát a légtelenítéshez. Megint meglepett, hogy az ELM327-el nem működik, csak KKL/VagCom kábellel. Természetesen kellett még a zöld adapter is. Minden teszt lefutott.

6. Teszteltem a klímát, minden "Aktuator" működik.

 
>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-09-10

Bontóból kerítettem mankókereket valamint szerszámos pakkot amely pont befér a csomagtér és a manókerék közé, gyárilag csak defektjavító készlet volt meg egy nagy szivacs ami mereven tartotta a csomagteret, de most a mankókerék szerszámok miatt szükséges beszabni oda valami vékony és merev réteget, hogy ne süllyedjen be a csomagtér szőnyeg, pont ahova pakolna az ember. Ha már ott voltam belülről is lealapoztam és lefestettem a mankókerék alatti részt, enyhén már kezdett korrodálgatni.