Blog

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-01-30

Ismét eltelt egy év, eljött az olajcsere ideje. Mivel kivételesen én is és Ezüst Róka is itthon voltunk, meglátogattuk Szatyit, hogy végezze el az olajcserét. Ezen kívül Gábor lecserélte a váltó- és a szervó olajat is, mivel ezek még nálam nem voltak cserélve. Gábor elmondása szerint a váltó olaj elég retkes volt már. Ezen kívül lemosatta a motort alulról, mert nagyon koszos volt.

Mást most nem kellett cserélni, vagy javítani.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-30

Ki lett cserélve a rugó, a kocsi immáron Bilstein B12 Pro-kit futóművel bír.
Érdekes módon annak ellenére, hogy rövidebb az Eibach mint a gyári Ti, a kocsi magasabb lett minimum fél centivel.

>> Szervizgergulus // Alfa 156 Sw 1.9jtd // 2018-01-30

Két első felső lengőkar, hátsó ajtó telók, kuplung munkahenger

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2018-01-30

A saját programommal immár több, mint 1000km-t megtettem, minden tökéletesen üzemel, tökéletesebben mint valaha. Így elérkezettnek láttam az időt, hogy kiköltözzön a tuning-box a motortérből. Nem szerettem azt a kusza kábelhalmazt...
Egyúttal kikötöttem a nyestriasztót is, mert olyan állat nálunk nem lakik. Viszont az akksit lassan, de biztosan szívta, feleslegesen.

Jó érzés volt kifűzni az összes utólagos kábelt a motortérből, számomra megnyugtatóbb látvány ez így :-)

Közben ránéztem a dpf státuszra is, az is egy visszajelzés a programomról, hogy jó irányba módosítgattam e.
Itt volt meglepetés. 550km-t autóztam a legutóbbi regenerálás óta, ebből 450km autópálya, 100km város, rövid távok. Az egr kiküszöbölése óta megszoktam, hogy kb ennyit bír, érdemes keresni az alkalmat, hogy egy kicsit kivigyem a városból.

Most viszont a szokásos 94-97% helyett 82%-os tömődöttség érték fogadott. Szóval nem csak hogy kevesebbet fogyaszt az autó, de kevesebbet is kormol. A vételkori állapothoz képest a különbség még drasztikusabb. Akkor Átlag 380km-t tudtam megtenni két regenerálás között. Most látszik, hogy a 600km-hez nagyon erőlködni sem kell.

UPD. visszanéztem a korábbi, EGR off utáni kiolvasás fotóit. Tisztán autópályás menetek után már akkor is viszonylag alacsony volt az dpf tömődöttség (akár 60%@430km). Viszont innen városban kb. 100km alatt elérte a telített állapotot. Majd ha lesz türelmem/kedvem, megnézem, hogy pályán kormol e még sokkal kevesebbet, vagy városban közelít sokkal lassabban a 100%-hoz.

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-01-30

Még a múlt héten bekerültek az S.M.Powerben vett 6000K-s xenon izzók Skyfallba, miután beszenvedte nekem. A gond csak az volt, hogy még mindig eléggé sz*rul láttam esténként, így nem maradt más, mint hogy beállítsam a lámpákat rendesen. Ez tegnapelőtt este eszközölve is lett egy óra alatt egy kellemes esti Visegrád oda-vissza úttal, most már szuperül lehet látni este is.

 

EGR-szelep, pillangószelep és MAP-szenzor tisztítás

123 800 km

 
>> Tuning és extraTS // Alfa 159 2.4Jtdm SW // 2018-01-29

Múlt hét szombatra kaptam időpontot Hahóton Mankynál.A terv egy lightos tuning,dpf és egr off volt.Mivel nem tudtam hogy áll a dpf,így csak a próbakörön derült ki hogy bennevan.Mivel javarészt hosszútávon és autópályán járok,a fogyasztásmérőt meg nem szoktam bámulni,így nem éreztem soha a regenerálást.Manky javaslata az volt hogy egy könnyű tuning és a dpf maradjon.Én ragaszkodtam hozzá hogy basszuk ki belőle mert 189 000-nél nincs új a nap alatt,idő kérdése hogy mikor fogok jelentkezni offolni.Akkor így megspórolok még egy 320 km-es kört.A műveletet a tesója csinálta,gyári hegesztésnél vágta,ugyanúgy visszahegesztette a kibelezés után.Laikusnak észrevehetetlen a hegesztések közti különbség.Az egr,dpf kiírásra került,az örvénylapátok mozgatómotorja szintén.A tuning véleményem szerint jól sikerült.Ahogy Manky is mondta,később fogja kiadni magát.Igaza lett,az hogy egy egyenesben felnyomom 190-re,nem egy nagy élmény.Forgalomban,autópályán teljesen máshogy muzsikál.Végre van erő,nem is kevés.A teljesítmény Manky szerint olyan 230-240 le közé tehető.Na persze egy kis kormolás is jár hozzá,de nem vészes.A műhelyben tett látogatásomról kizárólag pozitívan tudok nyilatkozni,nagyon barátságosak,közvetlenek,és gyorsak is voltak a Lengyel testvérek.És persze hazafelé minden kövér gáznál vigyorogtam😂

 
>> AutóápolásBiagio // Alfa 159 Tbi // 2018-01-29

Megcsináltattam az alvázvédelmet, mert 156-al sokat szenvedtem küszöb miatt. 159 nem rozsdásodós de az enyém északról jött, valamint nem akarok azon agyalni hogy most inkább bkv-val megyek mert sózták az utat, stb. (sajnos ezt tettem :) )
Valaki írt itt egy szakcéget , de annak egy éves várólistája volt (alig akartam hinni a fülemnek), de ajánlottak egy másikat (hazaiszerviz.hu). Itt elöször 2 hónapot mondtak, de aztán valaki lemondta így 2 hét lett belőle.

 
>> Egyébhg6idn // Alfa Giulietta 1,6 jtdm // 2018-01-29

Túl vagyok az 2000Km-en. Úgy gondolom jó választás volt az autó. Kezdetben kicsit gkevésnek éreztem a 105LE-t, de azért így is fürge a Giu:). Túl vagyunk az első olajcserén (Motul X-Clean 10W-30), olaj-, levegő, pollen szűrő cserén. Nem tűnt elhanyagoltnak az autó. Vezérlés is cserélve lett (155 eKm), még gyári görgők, vízpumpa volt benne, időszerű volt a csere, persze görgők, feszítők is lettek, hosszbordás szíjnál is. Tetszik a felszereltség, kényelmes, futómű zseniális, igaz hidegben nyüsszög kicsit nagyobb út egyenetlenségen (gödör, fekvőrendőr), de nem lóg, nem kopog, talán Alfa:)
A szellőzés automata üzemmódban nekem zajos, de ha 3-as állítom a ventit, akkor már ok minden. Még egy futómű állítás van hátra, azután kezdődik az élet!

Ja, a végére: kapott Manky féle átiratot, megjött a wow érzés:)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 159 Berlina // 2018-02-06

Önindító mágneskapcsoló megadta magát.