Blog
Legutóbb annyit foglalkoztam az autó 20 évével, hogy felmerült bennem, el kellene menni még egyszer idén a hegyekbe, ha esik, ha fúj. Gondoltam gyorsan átváltom a megálmodott kakucsi esős tréninget egy éles, esős bevetésre, mégpedig a kedvenc felvidéki terepen.
Korán indultam, egészen Ózdig esett az eső. Bíztam benne, hogy a délutánra ígért erős szél majd hoz száraz aszfaltot is, így még ha nem is válik be a nagy terv, azért lesz egy hagyományos autózás száraz útfelületen. A szél elmaradt, a vizes útszakaszok megmaradtak a nap végéig.
Egészen Balatonig vártam, hogy megnézzem miként lehet autózni az adott körülmények között. Először bennem volt a zabszem, de öt kör alatt a vizes fehér aszfalton előjöttek az idevonatkozó emlékek. Úgy láttam, hogy így is lehet jót autózni. Hát akkor menjük a sűrűjébe.
Gömörfalva-Rákos rész, ami egyik nagy kedvencem, tényleg szinte teljes értékű volt. Egyedül Deresk után az erőben a falevelekre kellett jobban figyeljek, amúgy szépen fogta. Az erősebb figyelem a vigyort mosolyra mérsékelte most.
Szirk felett Laci barátom autójának előző heti gumicsíkjait még nem mosta el az eső.
Szépen, gördülékenyen ment a kis Alfám a kezem alatt, míg kétszer bejártam a Szirk-kőbánya részt. Turcsok felett megmutatta magát az igazi ősz, ködbe burkolózott az erdei út. A gumi most nem csikorgott, inkább faragta az aszfalt. Jót lehetett menni.
Átutaztam Rozsnyóra, ahol tankoltam. Az volt a tervem, hogy két teljes Krasznahorkaváralja-Stósz kört megyek, de ez elmaradt, mert Dénes felett a hágó felhőben volt és ez azt jelenti, hogy az út jó részén csak tapogatózni lehetett. Inkább mentem háromszor Szomolnok és Stósz között.
Visszafelé a kőbánya és Szirk között még a köd is megmaradt, kicsit talán szikkadt a víz az úton, de annyira nagyot lehetett így is menni, hogy háromszor végigszaladtam rajta.
Késő délután már a felhőzet vékonyodott, kicsit a nap is kisütött, a Rákos-Deresk részen felesben volt száraz, kétszer kellett menjek mire el tudtam búcsúzni a hullámzó kanyaroktól.
Jó volt megtapasztalni, hogy így esőben, vizes úton is lehet jót menni, magam is meglepődtem ezen, eddig erre nem vállalkoztam, kerültem a gondolatot is. Elég jól fogja, levelekre kell vigyázni. Drámaian lassabban nem kell menni, sőt, teljes értékű túra volt, nagy vezetéssel, új élményekkel, tapasztalatokkal.
Szegény autó ilyen mocskos talán még soha nem volt. Egerben lemostam, hogy hazáig kiszáradjon minden porcikája. Sajnos az a kézi mosó már máskor is cserben hagyott, övvonal alatt opálos maradt. Másnap ecsettel a megmaradt lerakódáskokat letisztítottam az aljáról, kerekívekről, megérdemli, hogy vigyázzak rá.
Első gumik szinte meghaltak.
Őrület ez az autó.
815km
38474km
kép1 tükröződés Balaton felett a hágón
kép2 Turcsok előtti tájkép a kormány mögül
kép3 Csetnek főtér
kép4 Krasznahorka felett, épp a felhő alatt
kép5 Deresk előtt
kép6 a túraautó bevetés után
kép7 uzsonna Lévárton







Nem mondhatjuk nem tervezett szervíz látogatásnak mert pont hogy tervezetem:)
Szerencsére a Carnet Budaörs teljesen partner volt benne, diagnosztizálták az autót a kötelező szerviznél, megrendelték az alkatrészt és garanciában cserélték is mindkét oldali féltengelyt.
Azt csinálta hogy terhelés váltásra pattanás hangot adott, mikor elindultam hátra vagy elindultam utána előre, ezt kezdettől csinálta tehát nem kialakult meghibásodás, inkább gyári minőségbiztosítási probléma lehet az eredet.
Működés tekinetében semmi jele nem volt csak a hang, de ne is legyen 15 ezer km után...
De nem várjuk meg hogy ismert hibával lejárjon a gari szóval usgyi csere.
Done:)

Bal küszöböm el kezdett rozsdásodni. Így elől hátúl, javítva lett. Többi része, jó volt. Még egy fényezés vár rá.







Jobb hátsó öv, gyengén húzott vissza. Mivel 3 évig folyamatosan be volt kapcsolva a gyerekülés, így tönkrement. Vettem egyett, de utólag kiderült a facelift utáni teljesen más. Ez közvetlenül a kasznira van fogatva. A facelift előttinek, van egy segéd keretje. A keretbe van rögzitve, és a keret van a kasznihoz rögzítve. Nem csereszabatos, mások a rögzítési pontjai.



Régóta rosszul törölt a lapát bal oldalt. Észrevettem hogy nagy lógása a bal oldali tengelynek. Szétszedés után láttam, volt vagy fél centi lógása, úgy szétkopott. Szétszedés után láttam, teljesen kiszáradt benne a zsír. Gumitömítés tetején szétszakadt. Gondoltam bezsirozom a csere darabot, de ahogy szétszedtem, gyári cuppanós zsír volt benne. Így azt visszaraktam nem piszáltam. Most tökéketesen töröl. Könnyű kicseréni. Két kart leszereltem. 2 szélén takaró díszt kevettem, majd patentokat kiszedtem. Utána csak lefele kelett húzni egy picit, és kijött a hejéről, 2 részből áll. Szerkezetet 3 csavar fogja, csati lehúz.







Eltelt egy év 4518 km-ert mentem az előző olajcsere óta (80% rövid táv)
Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (megvettem de nem cseréltem ekkora futáshoz felesleges)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (megvettem de nem cseréltem ekkora futáshoz felesleges)
Olajleengedő csavaralátét: Corteco 005569S_CTO * *SZ
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L
Fékolaj: VALEO DOT4 402406 1L cserélve
Kipufogóbilincs 80248 hátul a dob előtt
Bölcsőt rendbe tettem télre.
KM 218835


Ponyvázás előtti nagy mosás. Kicsit takaró alatt lesz és utána lakatolni kell a küszöb véget. Emiatt új küszöb spoilereket kell majd szerezni. Ragasztva lett utoljára. Lámpa és egy teljes polír a következő lépés.
Téli kerekeket lehet nem kapja meg idén, mert nem tervezem a mozgatását most. 😉

Ismert tervezési hiányosság a Giuliánál, hogy az első kerekek mögött a filc dobbetét előbb-utóbb beszakad a küszöb felett, mert a esős időben, nagyobb sebességnél az oda zúduló víz nyomását nem bírja el.
A probléma kiküszöbölésére merev védő elemeket kell helyezni a dobbetét veszélyeztetett pontjára. Ezek 3D nyomtatóval, PETG-ből készültek. Felhelyezésük nagyon egyszerű. A patent kiszedve tökéletesen passzolnak a küszöbhöz és elég ugyanazt a patentet visszahelyezni, az meg is fogja.
Egy gonddal kevesebb.





A találkozóról hazaérve elkezdtük a téli álmot.
A szezont 2023.03.29-én 97.424 km-el kezdtük.
Ma 103.866 km-el zártuk.
A szezon 192 napos volt, ami 6.442 km-re volt elég.
A téli leállásra nem sok tennivaló van, PHuBi nagyon jól viseli magát:
- váltógomb lötyög, valahogy végre rögzíteni kellene,
- vissza kell tenni a drl-t,
- tavasszal a szokásos olajcsere,
- a bal oldali projektor nem működik az ajtóban, pontosabban egy fehér foltot vetít a padlóra,
- ?? (tuti lesz még valami ami eszembe jut)
A kerekeket egy héttel később felfújtam +0,5-el.
2023.11.04.
Akkut ma lekötöttem és megkapta az első kondícionáló töltést.
Ja, előtte lehúztam félig az ablakokat.
