Blog

Kicsit nehezen tekert az önindító és arra gondoltam hogy csak a generátor fogja vissza a hajtást mivel üzemmeleg motornál a generátornak volt egy fura hangja. Leszedtem kicseréltem, de igazából a generátor nem kezdett megszorulni viszont a hang megszűnt az "új" generátor után. Töltése tökéletes, cseréje könnyű volt a többi autóhoz képest ☺️ Későbbiekben majd önindító csere lesz.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2023-12-18

Olajcsere Motul 10w40, Mann Filter szűrők. Km.: 350.250 km

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2023-12-18

Érződött hogy valamelyik fék picit fog, a felni melegedés elárulta hogy a bal hátsóval lesz a gond, minimálisan felmelegedett a felni. Szétszedtem a féknyerget és már látszott hogy miért nem tud vissza engedni. Komplett belsőt cseréltem új tömítésekkel együtt. Új fékbetéteket is kapott hátul mind a két oldalon. Most már szuper 😊

Téli kerekeket lecseréltem a gumi méret miatt. 205/45 r16. Nyomvályúba nagyon megvezette az autót, így egy előzésnél és egy vissza sorsolásnál ki és berántotta az autót, feltehetően a gumi szélessége és gumi keskeny oldalfala miatt. Én 195-nél szélesebb gumit ezeken az autókon nem szoktam használni. Feltettem a másik felnit amin szintén téli gumik vannak. Ennek merete 195/55 R15. Előtte elvittem gumishoz centrírozásra és egy szelep cserére. Az egyik szelep rövidebb volt és így nehezebb volt keréknyomást mérni.

Végül egy olajcsere, 8000 km menten vele és már időben is eljött az olajcsere ideje. Motul került bele és Mann Filter szűrő. Km.: 188.700 km

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2023-12-18

90-es tempónál kicsit rázott az autón a kerék, így elvittem őket egy ellenőrzésre. 3 DB-ot újra súlyoztak.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2023-12-14

Rendeltem a Delta autóhifinél egy új első szettet. Sok jót olvastam róla, ki szeretném próbálni. Elvileg Olaszországban készül és kézbe fogva is nagyon jó minőségűnek tűnik. Teljes ára 89 ezer HUF, ebből vonom le a 10ezret amit a rádióért kaptam.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2023-12-13

Volt az autóban egy Bluetooth és USB képes Orion rádió,aminek a hangja kb egy olcsó kínai szintjén volt. Egy futár srác vette meg. Ő sem volt elragadtatva de sürgősen kellett neki valami a 156osába.
10ezer HUF-ot kaptam érte.

 
>> SzervizHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2023-12-16

A 145-ös már szinte teljesen ki van belezve... Elkészültek a javítások a karosszérián, cserélni kellett a küszöböket, pótolni a taposókat és még sok apróságot. És eldőlt az is, hogy milyen lesz a színe!
Nézd meg, mi minden történt még az autóval az elmúlt hónapokban!

https://youtu.be/yALS_DAdVs8

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2023-12-16

Megrendeltem autodocról az első adag szükséges alkatrészt. Lengőkar, kormányösszekötő, stabilizátor, axiális csukló, légszűrő, pollenszűrő.
A gyűjtögetés folytatódik és tavasszal be is kerül a helyére.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2023-12-16

Ma megszüntettem azt a hibát ami a legjobban zavart mióta megvan az autó. Mindkét munkahenger még a gyári volt, és az egyik az totál 0 erőt fejtett ki. Rendeltem helyette 2 db új Stabilus márkáju cseredarabot. Már nem kell fával kitámasztani, viszont pont úgy csukódik is mint a gyári.

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-12-15

Átcseréltem a gumikat. Azonos oldalon elölről hátra és vissza. Talán elmegy még így egy picit.

Nagy meglepetésemre a hátsó fékbetétek majdnem eltűntek, kb. 2mm-esek mindkét oldalon, mindkét keréken. Elöl mind teljesen rendben találtatott a használathoz képest. Ha fordítva lenne talán elfogadnám, de az is túlzás. Kb. 13500km-t futottak, a felét hegyekben, tempósan.
Hirtelen ezekre tudnám visszavezetni:
1.Nagyobb nyomóerő a betéten, ami hátterében lehet a rossz hátsó nyomáshatároló, vagy a nagyobb nyereg dugattyúméret.
2. Beragadt fékdugattyúk
3. Alulmértezett betét
4. Technológiai hiba a fékbetét gyártásánál

Az 1. nem valószínű, mert a hegyekben bőven lett volna rá példa, hogy a túlfékezett hátulja előzni próbált volna. A hiba erős túlfékezettséget sejtet a kopás arányaiban.
A 2-es is kiesett, mindkét kerék szabadon szalad, meg vadi új a fix nyereg, csak az összes dugattyú beszorulása okozna ilyet.
3. Kizárom

Vettem ugyanilyen márkájú betéteket, ne legyen eltérés az elsők súrlódási tulajdonságaihoz képest, főleg a hőmerséklet függvényében, ami megviccelheti az embert, ha az egyensúly eltolódik, főleg ha hátul erősen túlfékezett lesz. Rá kell majd nézni gyakran hol tart!

Az ötlet a kerékcsapágy hézag csökkentésére nem jött össze. Nem tudtam a kívánt hézagolót beszerezni. Amit megkaptam, az túl vékony, több galibát okozhat mint amit nyernék vele.

Kicseréltem a jobb felső trapéz hossztámasz csuklóját is. A gumiharang kis átmérőjén befőttesgumi szorítja össze. 20 év alatt eltűnt onnan, majd ezért beázott, berágódott egy picit, játéka lett már. Ilyenre is figyelni kellene, most már tudom. Másik oldalon szintén ez történt, de még jó állapotban van. Lehúztam a harangot, kiszáradt, kitakarítottam, kapott friss zsírt.
Alakul.