Blog
A váltófülek beszerelésével.
1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.
2. Légzsák kiszerelése 1.es kép alapján T40 torx segítségével, sugárirányú nyomással, ami oldja a légzsákot tartó rugót.
3. 2-es kép, csatlakozók bontása. 24-es krovával oldjuk a kormánycsavart és leszedjük a kormányt.
4. 1-es kép Szedjük szét a kormányburkolatot az alsó két csavarral kezdve, majd óvatosan szétpattintva. Javaslom felfelé kezdeni a felsővel, mert az alsó burkolat fel van akasztva mindkét oldalon a kormányrúdra.
5. 2-es kép. Jó eséllyel egy világos ragasztószalag mögött megtalálható a kormányfülek csatlakozója.
6. 3-as kép. Húzzuk ki a csatlakozókat a kormányspirálból, majd 4-5. képeken jelölt csavarokat szedjük ki és a tetején még van 2 fül ami a spirált tartja.
7. 6-os kép. Miután leszedtük a kormányátvezetőt, könnyen hozzáférni a kapcsoló rögzítési pontjaihoz. A két nagyobb fejő egyben a bajuszkapcsolót is rögzíti a kormányoszlopra, azokat csavarozzuk ki, majd szereljük be a kapcsolót. Amennyiben kompletten lett vásárolva bajuszkapcsolóval és átvezetőspirállal, javaslom csak a kapcsolófüleket cserélni, am. spirál talán nem viszi a kormányfűtést.
8. 7-as kép. A fülek csatlakozójának van egy sin a bajuszkapcsoló alján, arra fel kell a stekkert csúsztatni. 3-as kép alapján dugjuk össze a csatlakozókat.
9. 8-as kép. Szereljük vissza a kormányburkolatot. Az alsóval kezdjük, akasszuk fel a kormányoszlopra az 1-es kép alapján mindkét oldalon, majd pattintsuk rá a felső részt.
Ezzel kész is van a beszerelés, jöhet a PROXY rendezés.








quash cartárs és a Stelvio forum segítségével beszerelésre és konfigurálásra kerültek az ACC adaptív tempomat és a Paddle Shifter váltófülek.
Ismétlésként leírom a saját tapasztalataimat, kezdve az ACC-vel.
1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.
2. Légzsák kiszerelése 1.es kép alapján T40 torx segítségével, sugárirányú nyomással, ami oldja a légzsákot tartó rugót.
3. 2-es kép, csatlakozók bontása. 24-es krovával oldjuk a kormánycsavart és leszedjük a kormányt.
4. 3-7. képek. A műanyag idom feszül a helyén rendesen, úvatosan, de erőből kell megoldani. A kormány hátulán lévő 3 csavarral kell kezdeni, majd a 4-5. képeken látható réseken kell megindítani pl. egy patentkiszedővel. A 6-os képen lévő rész a legkönnyebben sugárirányban felfelé jön ki, miután a korábban jelzett részeken már kijjebb vannak a síkból. Nem szabad erőltetni, mert megsérti a kormányt.
7. Kormánykapcsolók és kormányfűtés csatlakozóit bontani kell, ha valakinek kis keze van megoldható, de sokat segít ha a légzsák alatti műanyag keretet is kiszedjük a kapcsolókerettel együtt, ezt 3 db torx fejű csavar tartja.
8. A kapcsolót (156130459) 3 db csavar és 3 db fül tartja, cseréld ki óvatosan.
9. Összeszerelésnél is csak óvatosan, figyelni kell a 7-es képen látható fülekre, útban vannak és könnyen törnek, csatlakozókat nem elfelejteni. Ha minden oké akkor a kapcsoló meg minden is a helyén van, továbbá semmi nem tört el. 8-as. kép
Ezzel az ACC rész véget ért, folytasd a váltófülekkel, vagy a PROXY rendezéssel








Olajteknő levétel és takarítás
Hidrotőkék szétszedés és takarítás
Bal oldali vezérműtengely hátsó oldali tömítő gyűrű cserélve
Vezérműszíj szett cserélve
Hosszbordás és ékszíj cserélve
Vízhűtő takarítás, kiegyenlítő tartály csere és takarítás, termosztát csere ami rendesen zár (már nagy érték), új fagyálló





Elérkezett egy újabb nagy szervíz ideje! A vezérműtengely ház került újratömítésre vezérléscserével egybekötve. Cserére került még a szelep fedéltömítés is. Csupa gyári alkatrésszel :D Így már tuti nem lesz olaj a gyertyafészekben ;)


Közel a nálam töltött első 7.000 km-hez megtörtént az olajcsere (Liqui Moly 5W40), valamint a szűrők cseréje (olajszűrő, MultiAir szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő) és az ózonos tisztítás.
A hátsó ablakmosó csöve el volt repedve, ez javítva lett, valamint hátra hamarosan kapni fog új elektromos kábeleket is a mostani toldozott kábelek helyett.
Kiégett az egyik rendszámtáblát megvilágító izzó, ez cserélve lett.
Ideiglenesen jelentkező check engine hiba miatt diagnosztikát végeztek, ami az egyik MultiAir szelep hibáját jelezte. Mivel nincs semmilyen teljesítménybeli probléma vagy bármi más hiba, ezért egyelőre ezzel nincs teendő, de a közeljövőben valószínűleg cserélni kell majd a MultiAir modult.
Vissza került a kitakarított belső. Eredetvizsga, aztán a nevemre vettem. Aug. 1-ig kivonattam, addig talán lesz időm helyre rakni. A GTV mellett nem fér ez most bele.
Már letéptem a kb. 5éves “illatosítót” 😁



Persze, hogy a kék (5) adapterem hibás, tehát az lett a vége a tükörbehajtás menüben történő megjelenítésének, hogy villog a km számláló, nem hajlik be már a tükör az autó zárásakor, de cserébe még a menüben sem jelenik meg az opció.
De legalább komolyabb hibát nem okozott a hibásan végigfutó rendezés.
Az akku nincs a helyzet magaslatán, feltehetőleg amiatt nem működik a S&S meg a tükör párátlanítás.
Kék adaptert berendeltem, remélem hamar megjö és mehet be az ACC kapcsoló meg a váltófülek.






Egy mustránál a kezemben maradt ez a pöcök, nem értem hogy lehettem ilyen erős.
Végül kiderült, hogy nem volt rendesen a helyén azért lötyögött.
A bajonett és foglalata épek, a problémát az okozza, hogy a gumiharang peremes része a helyén kell legyen a pöckön, majd azzal együtt kell a helyére tenni, majd 90 fokkal balra tekerni amíg érezni, hogy a helyére pattan a bajonett.



0
632
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Filmek
- 4C
- Adok-veszek
- Zenebutik
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10