Blog
Utángyártott dísztárcsa, '14' 6.000,- + posta
Eredeti 156 dísztárcsa '15' 4 db 8.000,-
Ugyan az, 156 dísztárcsa '15' 3 db +ba, hogy legyen ha el hagynám 2.000,-





Már egy ideje nézegettem alfákat, egyszer csak találtam egy 145-öst nem messze Győrtől, Vasárnap délelőtt meg is néztük, egyébként TD volt, de a motorja :-o füstölt nem kicsit, a beltér hiányos volt és. 400.000 volt amiből semmit nem akart engedni a tulaj. Akkor innen indultak az árak felfele, hát a feléért elhoztuk volna, de igy nem lett belőle semmi. Haza mentünk gyors megnéztem a netet hátha találok valami jobbat, egy volt 235.000ért Budapesten egy kereskedésben. Vasárnap kora délutánra le is beszéltük és ebéd után mentünk fel Pestre. Oda jött a tulaj, megnéztük, kipróbáltuk, ennek végre jó a motorja, 235ről 230ra engedte az árát. Elhoztuk, hát az egyik nagy nap, akár milyen levert volt szegény ;)







A második autót már régóta keresgéltem, gondolkoztam még egy Diesel? JTD vagy csak TD, de TD már van, vagy Benzines? Azok egy sport dobbal állatok ;) Boxer vagy TS? Hat a Boxer lóerőben nem sokban tér el a Dieselemtől. Boxer csak akkor lenne érdemes ha 1.7 16 V lenne, de viszont a hangjuk? Még egy nincs olyan. Hát aztán Twin Spark, keresgéltem és megtaláltam ezt a kis szépségét, facelift, automata klíma, 1.6 . Még az lóerőben is jó és megfizethető biztosításilag is. Hát aztán beszéltem az eladóval, vasárnap reggelre meg is beszéltük, felértünk meg egy 20 percel hamarabb is mint amit a GPS mutatott induláskor, pedig minden szabályt be tartottunk. Megnéztem tetszett, a kipu elől lyukas volt, de aztán ide haza aknán kiderült hogy nincs jól össze rakva. Akkor ott rohadást nem találtam, pedig volt de hát ott nem keztem el bontogatni az autót, meg gondoltam hogy lehet valami amikor 300-550 ezer forint körül mozognak az Fl 146-sok, 180.000 ezer volt a kiinduló pont, Kipróbáltuk ment is 4000 felett nagyon, még jó hogy 7000-nél lesz csak pirosba, aztán mondtam hogy én szeretnék alkudni, ő mondta ha nem alkudok akkor kapok mellé egy hibátlan hengerfejet, mert ő meg vette anno, csak aztán nem az volt a baja, hanem csak tömítés, meg kapok még egy váltót, de annak a kettes rossz, ezt amit meg vettem azon meg a hármas nem szereti ha fordulaton van váltva vele. Aztán végül ezekkel együtt lementünk 160.000 forintra, egyébként nálam két évvel volt idősebb az eladó, nagyon rendes és szimpatikus volt ő is meg a párja is. Így hat elindultunk egy 2 órás útra meg előtte tankoltam aztán ahogy felértünk a pályára meg álltunk ebédelni a feleségemmel, már oda felé kinéztük ezt az éttermet. Ettünk, ittunk aztán 2 körül otthon is voltunk ;)
Ja és a dieselemről egy kérdés. 46-ba volt tetőablakos? :-o A legjobb dolog, és kevés van belőle. ;)

az olajcserénél olajfolyást fedeztünk fel, amit a kuplungmunkahenger produkált.
csere megtörtént, most ujra jó minden. :-)
kapott 2 téligumit az autó előre, a másik 2 még beszerzés alatt.
még mindig volt zörgés elől, ezért 2 felső lengőkar, és a 2 kutyacsont cseréje is megtörtént, meg a bal recsegő féltengelyt is cseréltem, meg mivel egyben könnyebb volt, a kerékcsapágyat is...utána persze futómű állítás.
most csönd van...
ideje volt a cserének, 5w40-es Eneos olajjal, gázolajszűrő,olajszűrő ,levegőszűrő,pollen nem, mert abban csak 4 hónap van...
2003-ban történt vmikor, h a 147-es modellekből kihagyták az ajtó felső kédergumijából a becsipődés érzékelőt, ezáltal a távirányitó hosszú gombnyomására fel nem, csak letekerte az ablakokat.
2 megoldás létezik a hiányosság pótlására:
1: a bal első ajtóban levő elektronika megbuherálása az érzékelő kiváltására (ellenállás/dióda asszem),
2: érzékelős kédergumi beszerelése, ajtó kábelköteg cseréje, body computerrel való felismertetése.
A kábelköteget és gumikédert már korábban kicseréltem, de még nem működött a dolog. MES: body -> CAN setup -> adjustments -> windows' anti trap sensors (present-re állitani), majd ezt követően proxy alignment. Próba, és működött :)
Proxy alignment mindenképp kellett nekem, mert a Connect Nav+ kiszerelése óta villogott a km számláló. A piros bontott kocsiból szedtem ki az alkatrészeket, a szerelést és "rátanitást" is magam csináltam, ezért ingyen volt.

Manky barátommal kezelésbe vettük az autót. DPF (részecskeszűrő) kiírva, kiiktatva, EGR szelep kiírva, és kapott egy módosított software-t.
Jelenleg kb. 220-230le, és kb. 480nm . Hihetetlen ahogy ez a nagy hajó megindul.

Nem tetszett ez a matt fekete felni, így átfújtam nagy szemcsés ezüstre. Szerintem ezerszer jobb így, optikailag rengeteget javít az összképen. A tükröket is átfújták matt feketére, gondolom ,hogy passzoljon a felnikhez. Azokat is vissza fújom gyárira...
A nagy Brembo nyergeket is lefújtam szép pirosra. Brutálisak ezek a fékek, mind optikailag, mind hatásfokilag. A féktárcsa Tarox F2000.
Már matt rózsaszín volt ,és bele volt égve a fékpor. Most olyan amilyennek lennie kell :)
Matrica rá úton van by : GT!




3
434
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV