Blog

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-08-12

B&M nem működik - USB dugó van, B&M is,
Hibajelenség: Telefon és *))) gombokra semmi reakció, Main menü nem jelenik meg, nem beszélget velem, pendrive az USBbe dugva semmi, mintha zsebembe tenném.

A blogokban körbenézve rész információkat találtam, nem segített.

1. Neten keresgélés közben ezt találtam: alfaowner.com forum Is there a Blue & Me Reset? Azt írják le kell csatlakoztatni az aksi negatív sarúját legalább fél órára.
Nem jött be.

2. Blue&Me hivatalos oldalról letöltöttem a friss verziót és a leírás alapján próbáltam telepíteni.
Semmi, mintha nem is dugtam volna be a pendrive-ot

3. Megnéztem Multiecuscannel,
- műszerfal minden (Blue&Me) pontban csatlakozási hibát ír ki. nem találja.
- proxi rendezésnél REMOVED CAN MODULES::Info-Telematikus/Convergence csomópont (NIT/NCV)
úgy néz ki fizikai gond van.

4. biztosítékok rendben,
F23, F49, F51-nek lehetne köze hozzá

tehát csere.....

5. találtam jófogáson B&M modult szállítással 7.000ért. 2007es 159-ből, pont ami nekem kell. Nem hagyhattam ott. A 30-70.000 forintos bontós árhoz képest ez karácsonyi ajándék volt.

6. belekerült, de nem vagyok teljesen boldog
csere gond nélkül, comp felismerte azonnal, MES-ben proxi rendezés megvolt,
csatlakozik telohoz, adatokat is áttölti, hívni is lehet, de az alábbi hibák megmaradtak:
- usb-t nem érzékeli
- engem nem hallanak, csak én hallom, amit mondanak, mintha le lennék némítva. persze leellenőriztem ötször, nem vagyok, legalábbis nem beállításokkal.
- német nyelvű

7. USB csatlakozót kesztyűtartóban kiszedtem, és lám, kábelcsatlakozó nincs rádugva. Rádugtam, tökéletes

8. így már az angol nyelvet is simán fel tudtam tölteni

9. hátra volt még a mikrofon. Tetőlámpa ki, nincs benne a mikrofon!? Kábelt valahol félretolva megtaláltam. Bontóban 2000-ért kaptam használt mikrofont. Betettem, tökéletes.

Végre minden tökéletes.

...és ha már kiszedtem a tetőlámpát, akkor led izzókra cseréltem az olvasólámpákban.

>> SzervizInter156 (il mascalzone) // Alfa 145 1.4 TS // 2016-06-30

olajteknő: 60000Ft
tömítőpaszta: 8000Ft
áthidalókonzol: 3000Ft
motorolaj 10W40 : 15000Ft
munkadíj: 24000Ft

Km óra állás:143944Km

 
>> Tuning és extraInvisible // Alfa 159 Berlina 2.0 JTDm Progression // 2016-06-30

Ma végre beépítésre került a pár hete beszerzett fejegység. Most már szólhat az mp3/flac és a bluetooth kapcsolat is megvalósult. KM-óra állás: 135028.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-06-30

Új gumik is felkerültek
Maradok az olasz márkánál, PIRELLI P7 BLUE 225/50 R17 XL TL 98Y
Egy elöregedett Michelinnel vásároltam. A különbség leírhatatlan, mintha sínen húznák azóta.
Egy apró negatívum, hogy sok súlyt kellett feltenni és ez nem mutat túl jól a felnin.

Marsonál vásároltam a gumit és ott is tetettem fel. Olcsók, normálisak és 3 év garancia van +500ft-ért

>> Tuning és extrakenyer79 // Alfa 156 SW 2.0 TS // 2016-06-30

Párom szülinapomra meglepett egy új rádióval. Szóval bekerült egy Alpine fejegység.
Közben kiderült,hogy a mélyládában el van szakadva a membrán , szóval ott is sugárzó csere.
Mellesleg már 1500km-nél tartunk.
Most valami hangot kezdett kiadni a kormánymű. Javasolták hogy gyorsan cseréljek benne olajat, szóval most gyorsan olajat fogok benne cserélni.

 
>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2016-07-03

Negyed évszázad után aktuális volt, igaz csak felületi karcok meg 1 kis ez meg az de így most a végére értem lassan a teljes rendbetételnek, kezdem összerakni a hétvége programja adott.

 

Miután sikerült nagyjából helyre pofozni az első futóművet, első utam a geometriáshoz vezetett. Falap kellett, hogy felálljak a padra, aztán átnézték a futómű állapotát, jött az összefutás beállítása. A stabilizátor összekötőket cserélni kell, mert már ki vannak a gömbfejek. Érdekes, hogy TRW-t vettem anno, de 15 000 km-t se bírtak ki. Végre fél év után egyenesen áll a kormány, ha egyenesen haladok. (kopp-kopp)

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-06-28

A nagy esemény itt történt.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-06-28

A természet úgy gondolta, hogy néhány helyen elkezdi visszavenni tőlem az autót, úgyhogy gyorsan lépnem az ügyben :)

A műveletet és csapata végezte.

- a jobb hátsó, teljes elem cseréje
- bal első sárvédő cseréje, küszöb első részének lakatolása
- jobb küszöb első részének lakatolása
- hátsó doblemezek lakatolása
- bal első ajtó cseréje
- csomagtérajtó cseréje
- új géptető
- fényezés: a tető kivételével, körbe

Ami még hátravan: a küszöbtakaró spoilerek felrakása (patent hiányában ez még pár napot várat magára), a motortér kitakarítása, a bal ajtó belső esővédő fóliájának visszarakása

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2016-06-28

202200 Km, elérkezett az újabb olajcsere, ill. szűrők cseréje. Olaj: Selénia WR 5W40, levegőszűrő: Alco, olajszűrő: Alco, pollen szűrő: WIX karbonos pollen szűrő két oldali klímához, gázolajszűrő: gyári Alfa Romeo/Fiat.
Kiiktatásra került az EGR szelep, gyári program letölt -> Manky által írott program vissza.
Kapott még a kicsike egy Bosch hátsó ablaktörlő gumit is.
Mivel lyukas volt a turbo csövem és füstölt mint egy fosvágen, így a turbócsőből a sérült darab kivágásra került, helyére egy saválló cső ment, patika lett ;)