Blog

>> SzervizÁkos91 // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2016-07-03

Sikeres műszaki vizsgán vagyunk túl. Semmi gond nem volt.
Műszaki érvényesség: 2018 07 17

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2016-07-03

Kicseréltük a komplett hátsó féket. Betét+tárcsa.
Kiderült, hogy hátul talán egy leheletnyi fék volt :)

 
>> Tuning és extraÁkos91 // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2016-07-03

Már régóta szenvedtem a szivargyújtós telefontöltvel. Mindog kicsúszott és már nem is töltött. Ebay-en találtam usb-aljzatot. Úgy építettem be, hogy bármikor visszaalakítható legyen. Nagyon jól működik és szép pirosan vilagít.

 
>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2016-07-04

Alakulgat, 2 nap alatti haladás..:-)
95%-kb

 
>> Tuning és extraosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2016-05-15

Még tavaly vettem G-MANN-tól egy gyári kiegyenlítő tartályt, a motortér összképének javítására. Most végre be is szereltem.

 

Bár az időjárás nem volt túl kegyes, ma megsétáltattuk a Pókot. 100 km kocsikázás után megfürdettem.
5e km automatázás után jó volt dupla kuplunggal visszaváltani és a TS hangját hallani.

 
>> Szervizptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2016-07-03

177.275 Km-nél:

-levegőszűrő
-olajszűrő
-pollenszűrő
-üzemanyagszűrő
-motorolaj
-első féktárcsa csere
-hátsó rugó
-jobb első lengőkar
-jobb felső lengőkar
-kézifékkötél: jobb, bal
-klímatöltés/fertőtlenítés
-futómű állítás
-vezérműszíj csere

Ezen kívül Hankook gumit kapott az autó, valamint egy csomagtértálcát.

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-07-04

Mostanában egyre többet olvasgattam a befecskendező szelepekről és arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom a V6-osban a gyári Bosch EV1 (0280150702) helyett az újabb fejlesztésű Bosch EV6 injektorokat.

Az EV6-os befecskendező szelepeknek jobban szétporlasztják a benzint és halkabban dolgoznak mint az EV1-esek , ezeken 4 darab kis furat található szemben az EV1 típussal ahol 1 db furaton, ezáltal jobb a porlasztásuk, így homogénebb égést biztosítanak.

Gondolkoztam a 3,2 V6 injektorokon is de azok kb. 15%-al többet szállítanak mint a 2.5 V6 injektorok (150 g/perc helyett 172 g/perc) az ellenállásuk is kisebb 14,5 ohm, de közben találtam egy típust (0280155746) ami pont ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik mint a gyári, tehát az ellenállása: 15,9 ohm, szállítási mennyisége: 150 g/perc és ráadásul EV6-os és új ára is nagyon kedvező volt (8100 Ft/db! -> egy ultrahangos tisztítás is kb. 3 ezer Ft/db ezek meg teljesen újak szóval nagyon megéri az árát!)

Érdekes ,hogy a legtöbb helyen még az ebay-en is kb. 100 € darabja egy ilyen befecskendező szelepnek!

A 2002 utáni (EU3-as) 2,5 V6 –osban is már EV6-os Bosch injektorok vannak (0280156039 cikkszámú) de ezt sem nagyon lehet beszerezni már kedvező áron. Tehát egyértelműen maradt a választás a 0280155746-os befecskendezőkre.
Ezeket szerelték a 164-es 3.0 V6 , 2.0 TS Alfákba, Volvo 2.5, 2.9 típusokba is.

https://autoalkatreszed.hu/list/article/1210049//0280155746-bosch-befecskendező-szelep.html

Maga a csere nem nehéz a V6 –osnál le kell venni a 6 db szívócsövet és akkor már könnyen hozzáférhető mindegyik injektor sor. Két db 10-es fejű csavart kell eltávolítani és óvatosan kiemelhetőek az injektorok az elosztócsővel együtt.
A gumigyűrűk nyilván kicsit szorulnak a helyükön de kis billegetéssel enyhe húzással könnyen kijönnek.

Az új injektorok fizikailag teljesen passzolnak a régiek helyére, a gumigyűrűket szilikon zsírral kentem be így könnyű a helyükre nyomni őket. Az elektromos csatlakozás is megegyezik tehát ez sem okoz problémát szerelésnél.

Pár kép készült szerelés közben ezeket is feltöltöttem. Örömmel láttam, hogy a szívószelepek is szép tiszták, a kép nem biztos hogy ezt jól mutatja elég nehéz lefotózni :)

Összességében tehát megérte a csere, az autó nagyon jól viselkedik az új injektorokkal, még gyorsabb a gázreakció, az alapjárat is egyenletesebb lett. A fogyasztás hosszabb távon való tesztelése van hátra. Majd frissítem az adatokkal a blogot.

Ezen a fórumon sok érdekesség olvasható a Bosch EV1–ről EV6-ra történő cseréről. Sokan az E85 átállás miatt kísérleteznek új, akár nagyobb teljesítményű injektorokkal, de volt aki csak pusztán kíváncsiságból próbálta ki és írta ,hogy elégedett az eredménnyel.

http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168-1991-1995/229609-replace-old-ev1-injectors-new-ev6-injectors-e85-proof-164-a.html

Többen megemlítik(más fórumokon is) ,hogy az EV6-os injektorokkal egyenletesebb alapjárat , nyomatékosabb lesz motor tehát mindenképpen pozitív változásokat hoz.

Itt felsorolnak néhány alternatívát amivel lehet helyettesíteni a régi injektorokat az EV6-al:

New EV6 valves
164 24-Valve: 0 280 150 701 -> 0 280 156 038 from the later 3.2 24V, same 225ccm, available in the US from a dealer in Michigan in the US (who's apparently on AlfaBB, as the international shipping costs are $100 now). (or 0 280 155 828 (VW) resp. 0 280 155 832 (Volvo S80 2.9, Light wine red, a bit larger: 235ccm))


164 12-Valve: 0 280 150 702 -> 0 280 155 823 (BMW V8 part, gray) or 0 280 155 820 (Ford; Beige) (alternatively 200ccm: 0 280 155 746 (Orange, Volvo, Alfa 164 3.0 V6), 0 280 155 702 (Black, Volvo 850/960) or 0 280 155 712 (Blue, GM/Holden/Opel/Saab 9-5))

További típusok minden fontos paraméterrel:

http://www.witchhunter.com/injectordata1.php

http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/Tips/Files/Injector_gas_flows.pdf

Itt pedig egy injektor kalkulátor (Kívánt teljesítmény és hengerszám alapján kiszámolja az ideális injektor szállítási mennyiséget):

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php

Végül egy youtube videó a Bosch EV1 és EV6 injektor porlasztási különbsége működés közben:
https://www.youtube.com/watch?v=Zu25-ObPUGM

Jó nézelődést:)

Magamnak csinalok egy kis osszesitot, hogy kozben ra tudjak nezni, hogy mikor lesz esedekes a kovetkezo szervizeles, ne keljen mindig lefutni a kocsiba a szervizkonyet megnezni.
2011.10.12- 79.897 km-nel vezerles, vizpumpa csere
2016.01.14- 114.080 km-nel levego, pollen, uzemanyag, olaj szurok cserelve+ olaj is Selenia 5W30
Ezek voltak a nagyobb dolgok rajt cserelve, mindezt Csori vegezte. Minden beszerelt cuccrol szamla.
Jelenleg 118657 km van a kis autoban.

 
>> Tuning és extragergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-07-03

Sok minden lett egy hónap alatt csinálva, annyira sok hogy nem emlékszem nagyon sok apróságra, időm pedig sajnos nem volt irkálni.
A lényeges hogy Kipufog vég felhegesztve, hétfőn megy ki alóla a katalizátor és a helyére egy szépen szóló dob.
Csajomtól szülinapra jött egy rádió, nem is akármilyen. Van benne minden, RGB, BT, USB, 3 RCA csatorna, és nagyon sok más.
Horog, és ablaktörlő matt feketére lefújva, az erősítő mellé bekerült egy kondi mert nagyon stroboszkóp volt a világítás este.
Alfa city matrica fent, és készülünk rá.