Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-18

Nem igazán tetszett a szürke autó alatt a matt szürke felni, így kezelésbe vettem a dolgokat.

Feketébe kevertem piros gyönyöket, így lett a kapott eredmény. 2 Réteg lakk, és ment az autóra.
Raktam rá még körbe piros csíkot (ezt matricából, nem akartam festeni) , így parádés szerintem.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-18

Gondoltam, hogy jól fog kinézni, így megcsináltam.
Dekor szalaggal kiragasztottam ,aztán papirral.
Anti silcone-al áttöröltem, és mehetett rá a festék.
Gumis festéket használtam,pont olyan,mint a plasti dip, így eltávolítható igény esetén.
Szerintem jól mutat.

u.i. a kipuff dobot még lefestem majd hőálló feketére, addig még nem jutottam el.

 
>> SzervizNGéza // Alfa 159 1.9 jtdm Distinctive // 2016-06-18

Méhkerékről hazafelé Várpalotára kb. félúton az autónál kivillant a sárga lámpa. A motorvezérlő lekorlátozott alig bírtam vánszorogni. Kecskemétnél az autót leállítottam, hátha csak ideiglenes hiba volt de nem. Sajnos a laptop és az ELM kábel nem volt nálam, így szép lassan hazavánszorogtam Palotára. Otthon gép rádug. P1206 részecskeszűrő eldugult. 93%-os eltömődöttség. Hibakód kitöröl, de Veszprémbe menet megint vészüzembe kapcsolt. Nem akart regenerálni. Sajnos Vasárnap este már nem tudtam vele mit kezdeni. Hétfőn öcsémék csináltak egy kényszerített regenerálást. Ez le is futott. Csak kérdés, hogy miért nem regenerált magától. Valószínűleg rá kell rakni a gyári frissítést ami korábban csinálja a regenerációt. Egyenlőre most hibakód mentes, de én csak július közepe felé megyek haza és akkor tudok foglalkozni vele.

 
>> SzervizNGéza // Alfa 159 1.9 jtdm Distinctive // 2016-06-18

Megadta magát az ablakemelő szerkezetem. mozgatáskor nagyon csúnya hangja volt. Az amorén található blogok segítségével viszonylag könnyen le tudtam szedni az ajtókárpitot. Az ablakemelő szerkezet a az ajtó belső oldalára felcsavarozott lemezhez van rögzítve. Az összes csavart ki kell csavarni. A szerkezet kiszedése előtt érdemes az ablakot ragasztószalaggal rögzíteni. Kiszerelés után látható volt, hogy a bovden kiszálasodott és a bovden hüvely is megtört. Utángyártott szerkezetet raktam bele. Összeszerelés után vettem észre, hogy az ajtó becsukásánál furcsa rezgő hangot ad. Ez a probléma még megoldásra vár, de már nem volt időm kijavítani. Az ablaktörlő lapátok is csereérettek voltak. Valeo került rá. Bekerült még egy EGR szűkítő a másik oldalra is 10 mm-es furattal rozsdamentes 1 mm-es lemezből és persze történt egy EGR szelep tisztítás is.

 
>> AutóápolásKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2016-05-25

Befizettem szeretett Alfámat egy kuponos háromfázisú polírozásra + külső-belső mosásra. Egy kis mosóba vittem a Lomb utcába. Gyanús volt, hogy egyetlen embert találtam ott. Azért legalább hatszor alaposan átmenni az egész karosszérián (mosás, polírozás háromszor, mosás, waxolás) és még belülről is kitakarítani egy embernek nagyon fárasztó. Sajnos a gyanúm beigazolódott. A végeredménnyel nem voltam teljesen elégedett. Az autó több helyen karcos maradt, főleg olyan helyeken, ahol eddig szinte nem is láttam. A motorháztető és a pajzs vízfoltos volt. A durva karcok nagy része viszont eltűnt, illetve kívül-belül nagyon tiszta lett, ennyi eredménye legalább volt. Ami szintén furcsa, hogy a por azonnal megült a friss waxon, és 70 km/órás menetszél sem vitte le még a nagyobb szöszöket sem.
Emberünk szerint a kocsi fényezése nagyon puha. Ebben igaza van,szerintem is túlságosan könnyen karcolódik. Így persze neki is nehéz dolga volt, és a sötét szín is nehezítés, ezt aláírom. Csak más mosóban háromezer forintos alapmosás után sem marad vízfoltos a karosszéria.

 

Ma hoztam el az Alfát az ötödik szervízéről, alap indok az olaj+szűrő csere volt, de a korábbi szelepszárszimering csere nem oldotta meg az olajfogyasztást, ezért dugattyúgyűrű cserével egybekötve lett végre hajta a kötelező szervíz. Valamint az első felső lengőkarok kopogtak, így azok is ki lettek cserélve.
A dugattyúk egy kis módosításon is átestek, még pedig kis olaj elvezető furatok formájában, remélhetőleg az új gyűrűk és az átalakítás mostmár megszünteti vagy legalább minimalizálja az olajfogyasztást :).

Gyűrűgarnitúra(gyári Alfa): 75240 Ft
Hengerfejtömítés: 18850 Ft
Tömítőpaszta: 4570 Ft
Lengőkar 2db: 45056 Ft
Selenia 6l: 18030 Ft
Olajszűrő: 1450 Ft
Levegőszűrő: 2840 Ft
Pollenszűrő: 3536 Ft
Klímatisztító: 3260 Ft

Az első stab. rudak még mindig kopognak, egyszer biztos sor kerül ezekre is :).

>> Tuning és extraTedi // Alfa MiTo 1.4 TB 155 Le // 2016-06-17

Sajnos azon kevés MiTók közé tartozik az enyém, aminek nincs gyári Blue&Me kihangosítója, meg a telefont sem lehet csak úgy rádugni a cuccra, hogy meghajtsa. Ezért többek tanácsára felkerestem a Loudlink nevű rendszer kitalálóját, Arnót, hogy oldjuk meg valahogy a dolgot.

A hifi kiszedésével mondjuk szegény Arno megküzdött, mert picit be volt gyógyulva, de ezt leszámítva egy óra alatt megvolt az egész manőver. A hifi seggébe bele kell dugni a kábelt, azt hátul elvezettük, egy pici, fúrt lyukon keresztül bement a kesztyűtartóba, és boldogság vala :) A hifi azt gondolja, hogy cd-váltóval van dolga. Kis hülye :D

Bluetooth-on keresztül a telefon is hozzácsatlakoztatható, a multikormányról minden vezérelhető, és a telefon kihangosítását is megoldja, a minsőége pedig sokkal jobb, mint a gyárié, mivel a mikrofon nem annyira érzékeny a zajokra, és még az érzékenysége is változtatható. Az ehhez szükséges mikrofont a belső tükör mellé tette fel Arno kis szolidan, a kábel meg a tetőpanelben és az A oszlop takarójában kapott helyet. Kb. észrevehetetlen, szolid megoldás.

Bár USB-portról csak tölteni tudja a telefont, nekem ez már csak azért sem baj, mert, ha a rendszer UBS-ről és Bluetooth-ról is kommunikál, akkor tapasztalataim szerint sokszor összeveszik egymással a két port és lfsz nem történik. Úgyhogy ez így frankó, ahogy van.

Van hozzá microSD foglalat is, de érzésem szerint nem fogom kihasználni, mert hát ott a telefon :) De a lehetőség adott.

Ár-érték arányban egy zseni kis megoldás ez a Loudlink, és tök jó, hogy itthon valaki ezt kitalálta és Alfákra optimalizálta.

 
>> Tuning és extram35076 // Alfa 156 Alfa 156 2.4 JTD (1997-2002) // 2016-06-17

Végre kifehéredtek az oldalindexek

 

Klíma feltöltés és fertőtlenítés by Élő Lajos Győr

 

Szükségem volt kuplung munkahenger tartó konzolra és üzemanyagtank tartókra. Csöri mester beszerezte és beszerelte.