Blog
Autó bal oldala felől kopogó hang miatt kivettem egy nap szabit, hogy a hibát orvosoljuk. Első körben stabpálcákra gyanakodtunk, de mint kiderült a lengőkar szilentje volt a bűnös. Így indult az alkatrészbeszerzés, Erhard 242 (Pure Energy) küldte is az alkatrészt (bal első lengőkar + motor tartó bak). Az alkatrész délután ért fel Bp-re, így addig elindultam az http://www.alfadepo.hu/ -hoz. Kellett egy hátsó ablaktörlő motor, érzékelő az üzemanyag hőmérséklethez és a csatlakozó, bal hátsó hangfal.
Miután minden alkatrész megvolt, már csak a szerelés maradt hátra. Első körben a klíma ellenőrzés jött: gáz mennyiségének ellenőrzése, utántöltés, meg is oldva a hiba (újra jég hideg). Ezt követően következett az ablaktörlő motor, burkolat le (néhány csavar), 3 csavar tartja a motort, 10 perc és kész. Majd az érzékelő következett (állandó motorkód forrása). Hibabejegyzés törlése, érzékelő csere, majd újra ellenőrzés: nincs hibakód. Végre ez is megoldódott. Olajcsöpögés a turbó cső után (nem vészes, csak hát ne legyen olajos a cső kívül..). Leszerel, megtisztít, nincs rajta hiba. Meg is van a ludas, a cső nincs ütközésig feltolva, rögzítő bilincs nincs a helyén.. Új bilincsek, helyére tolva. meghúzva és máris nincs olaj. Újabb pipa, de jön a lengőkar csere. Egyszerűnek tűnik, csak épp a csavar fejéhez a rugó miatt nem fér be a szerszám... Gólyaláb kiköt, teljes oldal leszerel, röpke 10 perces melóból egy órás munka.. :) Ez is késze, kopogó hang megszüntetve. Csak a motortartó bak marad hátra, nézem az alkatrészt, de nem passzol.. Sajnos nem a motor oldali, hanem a váltó oldali került szállításra :( Így bizony ez nem lesz cserélve, előbb Erhard 242 (Pure Energy) ki kell cserélje. Majd legközelebb. Sebaj, a hibák nagy része megoldva.
Költségek:
Lengőkar + motortartó bak 35.900
Hátsó ablaktörlő motor: 12.000
Hátsó hangfal: 4.000
Üzemanyag hőm. jeladó + csatlakozó: 5.000 + 5.000
Légkondi: 7.000
Munkadíj (inkább műhely bérlés + segítség): 20.000






Sikerült végre elintézni a hőgombát a kocsiba, így nem kell attól félnem, hogy felforr a víz, valamint kézifékhuzal cserélve.
230000 km-nél cserére érett a két első felső lengőkar, s az egyik hátsó kerékcsapágy (SKF). Kapott két új első gumit is. Természetesen futóműbeállítással együtt.
Selénia Racing 10W60, gyári olajszűrő. És feltettük a küszöbspoilereket normálisan. Lefestettem a kerékagyakat ezüst színűre, lemostam a motort, átkentem a 4 gumit gumiápolóval.
Km: 161.888
Ma komoly parajelenséget produkált a gép. A pályáról lekanyarodás után párszáz méterrel bedobta a check-engine-t, a turbonyomás elment, és lett olyan 30 lóerős. Gyorsulás nincs, igaz füst se, 1000-1500 között leheletnyi gázzal valamelyest megy.
Hazaevickéltem és megnéztem a hibatárolót. 7 hiba, az EGR-től, a turbo vezérlésen át az izzításig. már gyújtásra visszajött mind, hiába törlöltem. Felhívtam Csörit hátha van ötlete. Azt mondta biztosan valami elektromos anomália, testhiba vagy biztosíték. Igaza lett, az F11-es számú 15A-es biztosíték ("Elektronikus befecskendezés másodlagos fogyasztók") volt kiégve. Kicseréltem, töröltem a hibákat és minden tökéletes. Megkergettem, semmi gond.
A kérdés az, hogy mi vágta ki...

Szal anno elkezdett párásodni az egyik hátsó lámpám...
el voltam vele egy darabig, aztán nagyon bepárásodott.
Próbáltuk megmenteni, minden lyukat átnéztünk, ahol lehet ragasztgattuk, kiszáritottam..
Jónak tűnt... egy darabig, aztán újra megtörtént, sőőőt
A baloldali is bepárásodott.
Ennyi.
Két lámpa bontóbol, polirba be, ujonnan ki :)




Eljött a klímaszezon, eljött az ideje a fertőtlenítésnek. Most sem Wurth, de tetszett az előző években használt könnyen hozzáférhető töltet. Fincsi Illat, nyugodt lelkiismeret.
Xenon van a reflektorban és a ködlámpában is. A trafók kezdik megadni magukat, a lámpák nem mindig világítanak. Ráadásul a xenon a refiben villantásra sem igazán alkalmas. Számolgattam és persze jóval olcsóbban jönnék ki, ha csak trafókat cserélnék, de végül úgy döntöttem, hogy nem úr, aki nem herdál, jöjjenek a LED szettek! :-) Cserélve lesz a xenon a refiben és a ködlámpában is.
HoryGabee intézte nekem a cuccot, még majd a xenon szetteket oda kell adnom neki beszerelés után.
