Blog
Hamar lement a 10e km, úgyhogy ismét elérkezett az olajcsere.
Ajánlgatások után megrendeltem a Mannol TD 5w40 olajat, Mann Filter olaj- és üzemanyag szűrőt kapta meg :)



Kaptam még régebben egy kavicsot a szélvédőbe, és csúnya nyomott hagyott maga után, sajnos csak mostanra sikerült eljutnom vele szélvédőshöz :)



Kicseréltem az index relém, mert random nem villogott az index.
Talán 1 éve kezdte el, kivettem, kontaktspray, és nem is volt vele gond, de most 2 reggel sem működött (délután igen) ,ez így nem elfogadott ,szóval cseréltem, és most remélem a legjobbakat.
update: tökéletesen működik
Start autoba vettem, mert a gyári valami 9 pisztolyorrú mátyás. No comment.
Műszaki vizsgát tett az autó.Minden rendben volt!
Következő műszaki 2017.11.12.
Helyszín:Magyar Autóklub Pécs Műszaki Állomás.
Előzetes műszaki átvizsgálás:710 ft
Hatósági Vdíj:16290ft
össz költség:17000ft

Kormány gömbfej csere után ma kaptam időpontot futómű beállításra.Kormány végre egyenes,és mintha könyebben is járna.A szaki szerint sport rugók vannak a vas alatt és cefet mód feszes.Nekem tetszik :)
Nyáron történ ugye a lámpák rendbetétele, eljött az ideje, hogy az izzókat is újra cseréljem, hogy többet lássak. Osram Nightbreaker Unlimited került bele, első benyomás igen pozitív. Szerintem a lámpából kihozható fényerőt sikerült maximalizálni, leszámítva hogy egy esetleges vadiúj talán még egy leheletnyivel tudna többet.
(Előtte-utána)





Totálisan semmi értelme nem volt egy jól kitalált klíma vezérlést így elcseszni :-(
Adott a logika, a "régi" rendszerben, ahol van Full AUTO és AUTO üzemmód. Az elsőt nem kell magyarázni, a második akkor lép életbe, ha kompresszort kikapcsoljuk. És ez így volt jó!!! AUTO üzemmódban is teszi szépen a dolgát ha tudja, sárgával jelezve a 2-es képen a szöveg. Továbbá volt lehetőség MONO üzembe is kapcsolni a klímát ami szerintem jó dolog (volt).
Olasz barátaink fejenként egy vagy több palack Chianti Classico (bocs Krisztián) elfogyasztása után úgy döntenek, hogy változtatni kell ezen, mert túl jó volt!!!
Megszülták az új logikát miszerint felesleges a Full AUTO üzemmód. Eredmény, ha ki akarom kapcsolni a kompresszort, akkor többé már AUTO sem tud lenni, nem működik semmi normálisan, pl. nem kapcsolgat az AQS, stb...
DE! Végre van egy OFF gombunk. Miért is? A jó fene sem tudja, mert korábban is ki lehetett kapcsolni a ventillátor letekerésével és lehetett MONO üzemben egy gombbal tekerni mindkét oldalt!!!
De biztos én vagyok a hülye :-(




A cégtől elindultam volna haza, de poros volt az ablak. Le akartam törölni, de előttem csak szétkente a lapát az ablakon.
Hazafelé útba esett Topi szervize, úgyhogy beugrottam hozzá egy új lapátért. Volt nála, felpattintottuk.
Valami Bosoko márka, számomra ismeretlen, viszont működik :-)
189.560 km
A reggeli hideg índításoknál észrevettem hogy valami elkezdett nyöszörögni a vezérlés felől, hallgatóztam de nem nagyon jöttem rá hogy mi az . mikor bemelegedett pici már el is múlt. Hagytam a dolgot ennyiben.
Aztán már menet közben is halottam egy kétszer, és napról napra egyre hangosabb lett. a végén már folyamatosan adta és nagyon hangosan csikorgott akkor mondtam hogy ezzel már sehova sem megyek . Szétkaptam és kivettem a generátort.
A kerékjárat felől lehet kivenni viszonylag egyszerü. :)
Elvittem egyik haverhoz és kicseréltük a csapágyakat. ha már szét volt kapva kapott új csúszó gyűrűket, és keféket is. kívül belül megtisztítottuk, egy kis drótkefés kényeztetés után csilli villi. Összeraktuk és láss csodát csend lett :)
Van egy "új" generátorom. :)
Km: 244 400









Az ember végre kezdené élvezni a 4 új lengéscsillapító áldásos hatását és komfortját... de csak kezdené... Történt, hogy piros lámpánál megállásnál valami elkezdett fémes hangon kopogni, de amikor megálltam, elhallgatott és fordulaton se volt semmi hangja. persze agy pörög ezerrel, mi lehet ez... zöldre válta lámpa, elindulok, hang újra, de már erősebben... félreállok már ahol tudok, mert persze mindez a legnagyobb 4 órás csúcsforgalomban történik, miért is ne... motorháztető felnyit, nézegetek mint borjú az újkapura, és akkor meglátom.... a főtengely szíjtárcsa a helyéről kibillenve, keresztben....
sikerült kibányászni a helyéről, majd a szíjat is... telefonos egyeztetés öcsémmel mi legyen... majd szépen sötétben világítás nélkül, töltés nélkül és persze szervó nélkül hazajöttem, bár azt hittem megszülök amíg sikerült leparkolnom szervó nélkül. Alkatrész megrendelve, jövő héten be is kerülhet a helyére az új olajjal, szűrőkkel együtt, addig nem marad más mint asszonypajti fiat punto I. 1,1 55 le rettenete....