Blog
Hosszú idő után sikerült pontot tenni a tompított fény ügyének végére. Elég meredek árakon találtam bontott trafókat is, így egy picit vártam, abban reménykedve, hogy lehet ráakadok egy jó ajánlatra. Facebookon, szlovák alfás csoportban egy cartárs felrakta alkatrésznek a frissen összetört 2002-es külső fl előtti 156-át. Ez pont kapóra jött, ugyanis gyári xenonos. Nehezen sikerült vele megegyezni, (elég kevés időt tartózkodik a virtuális világban) és kb. 10 000 Ft-ért küldte is a trafót. Bíztam benne, hogy Alfáék nem változtattak semmit az elektronika részen, ha maga a lámpatest és foncsorok ugyan azok, csak a külső borítás és bura változtak. Szerencsém volt, miután kibontottam a csomagot, virított is a 1 307 329 091.
Beszerelés után először volt egy kis ijedtség, mivel nem világított olyan erősen, mint azelőtt. Laci barátom feltette a kérdést: rendesen van berakva az izzó? - a válasz természetesen "naná". Majd megnéztem és örömmel nyugtáztam, hogy amiatt nem világít a lámpa, mert nem volt helyére ültetve.
Az állító csavarok műanyagba rögzített menetét is megviselte a macera, ugyanis hiába tekergettem a kis "drótot", a magasság sehova nem mozdult. Egy kis Pattex mindent megold, bekentem a menetes részét kívülről, visszacsúsztattam a helyére, vártam 20 percet majd lehetett állítani a magasságot is. Öröm és boldogság, egy vagon pénz ráment, de végre van normális távolsági, helyzetjelző és tompított is, valamint majdnem egy év után eltűnt a műszerfalról a "Kiégett izzó" visszajelző.
Végre látok!!! :)



4 darab új téli gumiabroncs.
Az autó sikeres műszaki vizsgát tett, na nem volt teljesen zökkenőmentes. Kellett egy jobbos kézifékkötél, mert az beállt rendesen, illetve a fóliákat kellett eltávolítani az első ajtó üvegeiről.

Megjött a hideg, téli gumi fel, eddig 11000 km van benne, jó lesz idén is! Idén is családi segítséggel cserélünk, így nincs költség.
Füstölt mint a kályha és nem is ment rendesen, mint kiderült a turbócső volt a hibás. Már el is felejtettem, hogy milyen jól megy, ismét erőre kaptunk!
Szokásos körök: kipufugó rögzítő és helyzetjelző is megvoltak.
És először nem esett se hó se eső!
Helló.
Mai napon Cz Tuningman Gabival feltettük a coolert a helyére. Lökösön majd kell egy kicsit alakítani hogy szépen kiadja.
Közben egy rejtélyes probléma áll fent, 1 év alatt a 4. ékszíj van fent, és az összes leszakad. Először eldarálja a szíj külső felét, majd leszakad, de nem találtuk meg a hiba forrását. Majd folyt. köv.
Ellátogattam a BPracingbe, beszereztem a cooler csövezéshez szükséges csöveket-bilincseket. Nem mondanám hogy olcsó volt, de ilyen az mikor az ember autót épít.
Jövőhét pénteken megyek Szegedre, cooler csövezésre, új kipufogórendszer gyártására, illetve a 2260vzk felrakására. Turbo a gyári turbo vákumlabdájával lesz összerakva, geokar rövidítve, meglátjuk. Jelentkezem ha megvolt a szegedi kirándulásom.

Jobb hátsó kerékcsapágy ismét cserélve lett, az utóbbi alig bírt ki két évet. Most FAG-ot vettem bele, hátha ez tartósabb lesz. Izzítógyertyákból Bosch került bele.

A nyári szett 10e km-rt futott...Felkerültek az "új" téli gumik, a gyári öt lyukas könnyűfém felnire, 235/45 R17 méretben. Elöl Michelin Pilot Alpin Pa2 -es gumik, 7,5mm mintával, hátsó tengelyre Falken HS449 tipusú, 8,1 mm mintával rendelkező gumik kerültek.
Most került felhasználásra, a tavasszal András bácsitól vásárolt felni, ami annyira hibátlan, hogy konkrétan 5, azaz 5 gramm súlyt kért, miután gumival egyensúlyoztuk. 1000 köszönet neki érte. :)



