Blog
Ma megejtettük az első felső lengőkarok cseréjét. Gyári került a gyári helyére. A baloldalinak már a gömbcsuklója is kopott volt, a jobboldalinak csak a szilentje volt kuka.
Megejtettük az éves olajcserét is, kicseréltem a pollenszűrő és a levegőszűrőt is.
Az első futómű jelentősen halkabb lett.
Sajnos megvizsgálva a stabilizátort, kiderült, hogy hiába cseréltük ki a szilentjét egy éve, a rúd mostanra annyira megkopott, hogy már mozog és valószínű a maradék kopogás emiatt van :(
óra állás: 174476 km
Tegnap volt 4 hete, hogy leparkoltam Petinél a műhelyben váltó olaj cserére, de sajnos kiderült, hogy amitől nagyon tartottam, most már nem halogatható, így még mindig nem moccant az autó... :(
Teljesen megadta magát a kuplung és a kettős tömegű is. Ha jól értettem, eltört benne a rugó is. Ki lett véve a motor, nem volt túl szép látvány... :(
És ha már szét van szedve, csináljunk meg mindent, amit kell!
Stabilizátor (Ruville), elöl a két alsó lengőkar (Ruville), két lengéscsillapító (Sachs), hosszbordásszíj megint (Gates), motortartó gumibak, hátul hossz keresztlengőkarok... és a generátor! Bár Nekem ezek a márkák nem sokat mondanak, a kuplung és a lendkerék Valeo lett, sok helyen olvastam, hogy azt szeretik a járgányok. Remélem, hogy sokáig bírni fogja! Még valami van, ha jól emlékszem, de nem jut eszembe, hogy micsoda... ja, toronycsapágyak.
Plusz 3 sérült kábelem volt, fogalmam sincs, hogy melyik, de azt mondta a doktor úr, hogy lehet ezek egyike miatt állt meg néha csak úgy az autó.
Legalább egy jót is hallottam: a turbo rendben van! :)
Nagyon várom már, hogy teljesen kész legyen, és újra vezethessem!! Van egy olyan sejtésem, hogy jobb lesz, mint "új" korában, és hasonló élmény lesz vezetni, mint a 159-est! :) Könnyed, sima, esetleg még csattogás mentes is... :)
(A költségem kedvezményes, baráti áron dolgozós...)







Kapott egy mélynyomót.
Blaupunkt GTB 8A
20K
Kicsi, aktív,könnyű volt bekötni. Nekem pont megfelel :)

Elől stabrúd kicserélve.
26K
Új aksi.... Hála istennek a zene leszívta az aksit és már nem először.... meg is adta magát...
20K
Support:12K
Mesától vettem Eibach rugókat.
Ez lett az eredmény. Sztem valami nem kóser.... Mint egy motorcsónak :)
Support 20K
Update:
Kinyomozásra került a következő.
SanyiJTD-től került elisafreaky-hez akitől Mesa vette. Kiderül ez 1.9 és 2.4 JTD-be való... vagyis dieselbe nem benzinesbe....

Első fékbetétek megértek erősen a cserére, ezért elvittem ismét A Szakemberhez a vasat plusz kimaradt a vételkor a vízpumpa cseréje mivel az Albaautó nem a GT-mhez valót küldött ezért vissza csere "természetesen" az én pénzemen a posta költség!!
Az autó szétszedésekor kiderült, hogy a szíj (Dayco) megfelelő állapotban van, de az ALBAAUTÓ által GYÁRI minőségűnek titulált feszítő és görgő teljesen elkészült 17000km után, mondanom se kell gyártás: Made in Korea!! Ezek után nem valószinű, hogy életben még egyszer rendelek vmit tőle!!
Tehát a komplett vezérlés csere mellett döntöttem...most már csak tankolni kell bele jó ideig ha minden jól megy! :)
- fékbetét (Juratek)
- feszítő, görgő (Flennor)
- szíj (GoodYear)
Anyagköltség 43K + munkadíj 22K
Ismét Sanyibá remekelt! :) Km állás: 130015
A vásárlás után elgurultunk műszakira. Sikeres akadályvétel. Köszi Sparky a soron kívüli vizsgát. Eredetvizsga is letudva.
Érdekesség: Okmányirodában valamit elírtak, mert a forgalmiban Spider 1.9 van és 1870 cm3. :)
Az adásvételit megírtuk, autót elhoztam. Gratulálok Willy az első Spideredhez. :)
2014.05.24-én Haroval mentünk el megnézni. Gyanús volt a kevés km, szép állapot és e mellé a lejárt műszaki. Telefonos érdeklődés után viszont egyértelmű volt, hogyha igaz amit a kocsiról állítottak akkor nem szabad várni a megnézéssel. Az autót nagyon egybe találtuk, a belseje szinte makulátlan, motortér tiszta, a karosszérián van pár karcolás és kicsi horpadás de egy 13 éves autónál ez elfogadható. A motorja kicsit zsákbamacska, mert olaj kevés volt benne, viszont nagyon szépen és halkan járt. Így az első számú szabályommal ellentétesen döntöttem (miszerint TS-t csak normál olajszint felett szabad megvenni), tehát jöttünk, láttunk és megvettük.



2
550
Fórum
Friss topicok
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Forma-1
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Spider
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10