Blog
Nem szeretnék olyan hibát elkövetni, melyet sok - a sötét oldalra frissen átálló és ezen manőver helyességét magának igazolni kénytelen - embertől annyiszor láttam. Nem szeretném a fogyasztási adatokra polírozni a ... billentyűzetet, de meggyőző az első érték. Ha már kerreg :))
A kocsit 3/4ed tank körül hoztam el, most fogyasztottuk ki az első saját tankot, összesen bő 1000 km-t mentünk gyorsan (mármint a Gergely naptár szerint gyorsan, azaz kis intervallumon belül).
Az imént tankoltunk bő 44 litert bő 700 km után. Igazából elment volna még sokat, csak a V6 után a 700as érték annyira magasnak tűnt, hogy megtankoltam szűk negyedtankos szintjelző állásnál.
A fedélzeti vörös fényű tündérke össze-vissza mutat, pl. városban az autópályás átlag folyton lemegy. Ami nyilván nem így van. Ezen kívül a range amit kiír egész egyszerűen nevetséges, ritkán nézem, de akkor is kacagásra hív.
Nos, ennyi volna. Az, hogy egy közel 10 éves konstrukciójú motor egy majd' másfél tonnás 8 éves használatot, átélt kocsiban ilyen menetteljesítmények mellett így fogyasszon, az számomra meglepő. A sötét oldal varázsol? A GTV, kb ugyanígy vezetve másfélszer ennyit eszik, de ennek is és annak is minden cseppje megéri ;) Kívánom, hogy mindnyájan megtapasztalhassátok egyszer mind a két élményt.
Nekem most - egy rövidebb-hosszabb külföldi tartózkodás előtt - szükségem volt a GTV-nél komfortosabb, gazdaságosabb és modernebb közlekedési eszközre. Kicsit örülök, hogy végül nem egy Volvo D5, vagy egy BMW 30D lett a választás, bár ezt nyilván csak sejteni tudom, hogy így jobb. Egy Alfát vezetni egészen más, az 56 pedig még elég közvetlen nekem, ha 10-15 évvel idősebb lennék, lehet a tankszerű 59-es jobban tetszene...
No, túl sok a szöveg, gyorsan akkor egy összegzés:
- ~6,28liter gázolaj / 100 km
- fél távon rossz termosztát, ami miatt többet ehet, viszont ez idő alatt - pont a nem megfelelő hőmérséklet miatt kevésbé terheltem, igyekeztem megállni...
- a második fél távon azért megismertem mit tud, ahogy Miki (count M) barátom is tolta neki nyilván a próbakörön
- vegyes körülmények, szűk harmad város, a többi pálya (140 körül) és kevés autóút (100 körül).
Ciao


Hosszú idő után, végre újra összejött a nyugati banda.
Jó volt veletek, mint mindig.
Köszi a résztvevőknek ezt a szép délutánt.







Wiki kedvéért, akkor itt a blog a féknyergekről. :)
Mostantól trikolórba öltöztek a féknyergek. Nagyon jól mutat, és elég egyedi! :))
Matricáért köszönet GT -nek. :)




Miután kiderült a szabadságom időpontja, megkértem Dévidet, hozzon össze egy kis nyugati talit. Eközben Piritu a helyszín-ötletével felpörgette az eseményeket, mert rögtön megnőtt az érdeklődők száma. Időközben felkerült a villám-tali az események közé is, főszervezőként én megjelölve :-) Nem baj, mindegy hogy én szerveztem vagy nekem lett szervezve...
Az idő nagyon szép volt, meleg, napsütés, Alfák. Sok-sok kedves Alfás-cartárs.
Az eredetileg megbeszélt "nem megyünk a hegyre fel"-program helyett mégis kirándultunk, Csavargó Pirituval egyetemben.
Déviddel alakítottuk a legjobbat, sziklán fel szép vasalt ingben, Ő bőrcipőben, én magassarkúban... De megmásztuk akkor is a csúcsok csúcsát. Cipőmet ezentúl kinevezem a túracipők gyöngyszemének, hiszen lefelé a salakos talajba jól beilleszthető volt a sarok, megkönnyítve a lejutást...
Kis kirándulás, kis beszélgetés a Krisztina csárdában, kis fényképezés, időközben Alfások jövés-menésével.
Köszönet minden résztvevőnek a mai kedves kis kirándulásért!








Pontosabban olajtartási....
A múlthét végén bementünk a városba a családdal.Hazafelé megálltunk vásárolni.Mikor kiszálltunk a kocsiból,észrevettem hogy összepröckölte valami az egész kocsi hátulját.
Első döbbenetemben rögtön belekotortam a kipufogóba....csontszáraz.Na szép....akkor nagy a baj...
Hazaérve mikor megálltam a kapuban,azalatt a két perc alatt,jó tenyérnyi tócsát csurrantott maga alá.Beálltam,megemeltem...a főtengely végi,nagy ékszíjtárcsa alól vékony sugárban csörgedezett az olaj...
Én meg pont most akartam olajat cserélni.
Szóval Ofi és Zé....
Ofi-tól lett olajcsere szett akciós áron....Zé meg szintén korrekt áron,kicserélte a rakoncátlankodó szimeringet.
Ez van...mi sem leszünk már fiatalabbak.Az évek és a kilométerek nem múlnak el nyomtalan...
A bal odlali tükröm fém tartója régóta törött volt és - nem túl esztétikus módon - egy átmenő csavar tartotta meg a házát. Behajtani sem lehetett. Próbáltam volna ezt is fémragasztóval megcsinálni, de a csavarok berohadása miatt nem tudtam szétszedni, mentheteten volt.
Inez férjétől kaptam egy szintén törött fém konzolú tükröt, ami viszont az enyémmel ellentétben még javítható volt. A fém felületekről jó alaposan, drótkefével eltávolítottam az oxid réteget, majd a már jól bevált fémragasztót használtam, ami ezúttal is tökéletesen összefogta a törött felületeket. A saját tükörről a tükörlapot és az azt tartó műanyagokat kellett még átszerelnem és máris mehetett a helyére. A jövő héten a tükörházak carbon fóliát fognak kapni.
A tükörért köszönet Ineznek és férjének :-)










Valamilyen megfontolásból, jobb oldalra mechanikus tükröt kapott Alf a gyárban (a balos elektromos). Lehet, hogy ezt találták épp a polcon :-) Régóta volt egy jobbos elektromos tükröm, csak a fém tartókonzolja törött volt. Vettem fémragasztót és megpróbáltam megcsinálni. 24 óra száradás után betonkeménységűre kötött és stabilan fogja a fémet. A tükör kábelezése viszont a helyén volt (annak ellenére hogy mechanikust szereltek fel rá a gyárban), így csak fel kellett csavaroznom és rádugni a csatlakozót a ragasztó száradása után.
A belső takaró műanyag (amiben a csipogó van) viszont az állítókar miatt lyukas... amíg nem találok egy elektromos tükörhöz valót, addig átmenetileg carbon fóliát kapott a lyuk eltakarása miatt.



2
940
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
- Spider
- 4C
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV