Blog
Loptam pár képet Vittorio-tól a kocsimról. :-) Azért nem bántam meg, nah. De aludni nehezen tudtam. :-D
Kösz előre is! :-D
Fasza, hogy kattintottál képeket. :-) Tetszik.
Dizájn csík volt baloldalon meg ajtó alja is meg volt húzva.
C oszlopon hámlott a lakk. :-)
Jobb oldalt nyomódások voltak. Ja meg az ajtó rohadt felül.
Micsoda emlékek? :-D
Nagyon jó kedvem lett.
Casco papírokat a szélvédőhöz el ne felejtsem.




Kicseréltem az üzemanyagrendszer gumicsöveinek utolsó darabját is, ami az üzemanyag szűrőnél van.
Ha már levettem a kereket, kiszedtem a hátsó rugókat is, amikre Kizzo már pályázott egy ideje. Felületi rozsdán és a koszon kívül semmi bajuk nem volt, de a Spax készletben a lengéscsillapítókhoz voltak rugók is, így most azokat beszereltem a régi helyére.



A tolatókamera két részből áll. (röviden)
Első körben vettem egy tükörre helyezhető LCD monitort (Első kép) A cél az MP3 zenehallgatás volt.
Ezzel tudok SD- kártyáról és Pendrive- ról zenét hallgatni és videót nézni. A hang FM transmitterel megy át a rádióba. (ezt később majd direktbe szeretném bekötni az erősítőbe) Úgy csináltam meg, hogy bármikor le tudom kapni és hátul tud rajta mesét is nézni a gyerek. (ilyenkor a szivargyújtóról megy) Van rajta tolató kapcsoló bemenet. Amikor ez 12V-ot kap, akkor automatikusan átkapcsol egy külső video jelre.
Na ehhez vettem később egy FM transmitteres video kamerát (második kép) Ezt pedig hátul simán rákötöttem a tolató lámpára. Elöl pedig az LCD monitor Video bemenetére és kész is. .
A rendszámtábla tartóra rácsvaroztam, de ez csak ideiglenes megoldás. (többi kép) Veszek hozzá majd másik tartót és a tartó fölé szeretném majd felrakni, akkor nem lóg ki ennyire. Ha kész majd lesz még arról is kép.











A felesleges lehúzás műszaki vizsga két évre kipipálva. Ujjongok örömömben.
Végre véget ért egy korszak, lezárult életünk legszörnyűbb négy éve!
Szép sorban eladtuk az összes alfánkat (hál'istennek, az autót megvásárlók nem vették észre a megkönnyebbülést az arcunkon), mert megelégeltük, hogy ezek az autók, mindegy, hogy milyen típusú, bármennyit költünk rájuk, minden előjel nélkül, a legváratlanabb élethelyzetekben képesek elromlani. Elegünk lett az összes olasz autó olajfosásából (keresztapámnak több alfája volt, mindegyik alá több lapát sódert dobált).
Hol egy munkahenger szállt el, hol egy kuplung kinyomócsapágy szakadt át a szerkezeten, hol csak egy biztosíték, relé adta meg magát, hol a katalizátor gondolt úgy, hogy ledobja magáról a kerámiát, és még sorolhatnám ezer baját, minőségtelen szar az egész!
Napjainkban a teljesítménye is már megkérdőjelezhető!
Azt elismerjük, hogy szépek (mihez képest), de csak hobbiautónak való, meg olyanoknak, akik szerint normális dolog, hogy a boxer esetében egy kocsiról le kelljen venni a lökhárítót, kipakolni az egész belét, s majd egy napos munka egy vezérmű szíj csere. Meg azoknak, akik szerint egy V6-os blokkot keresztbe kell beépíteni, hogy a belső hengerfejet a tűzfal miatt ne lehessen leszedni, a TS-ek vezérlés módosítójáról már nem is beszélve!
Összegezve az egészet: nincs még egy olyan autó, ahol a kanyar stabilizátor cseréje miatt a bölcsőt le kell ereszteni (lásd 156-os).
Persze, ebből az amorés közösségen belül, ezen információk birtokában nagyon sok ember jól megél (szerintem nem kell név szerint felsorolnom az otthoni sufniban szerelgető "mekkmestereket".)
Számunkra nem autó az olyan autó, amelyik csomagtartójában egy műhelyre való szerszám és pótalkatrész hever, hogy el merjünk indulni egy 50km-es útra, nem autó az olyan autó, amelyet csak 2-3 ember vállal el szerelni (azt is szarul), nem autó az olyan autó, amelyik legkisebb és legegyszerűbb hibája is szerelhetetlen!
(megjegyzem, nő létemre elég sok mindent megtanultam szerelni, a kényszer miatt.)
Ezeket a dolgokat erősen tükrözi ez a közösségi oldal is, az "adok-veszek" rovatban egy, már mások által tönkrement, lekukázott szarokat adják-veszik egymás között, kicsit olyan, mint a lomtalanítás, mikor kirakom a heverőmet, és nem az FKF Zrt. viszi el, hanem a szomszéd viszi a lakásába.
Az oldal műszaki, szakmai tartalmakat nem tartalmaz, nem fejlődött az évek során semmit, igazából nem is tudom, mi köze az Alfa Romeo-hoz (megnézhetem más autóját? Szuper!!)
Burjánzik a maffia ezen az oldalon, mint egy hiéna, úgy csapnak le újdonsült áldozataikra, eladják nekik még a szart is!
Ezen az oldalon csupa "otthon ezt-azt-amazt bontok, mondj egy árat és vidd" ember van, mindenki ért mindenhez, azért olyan szar mindegyiknek az autója (tisztelet a kivételnek, melybe csak egy ember tartozik bele ELL cartárs személyében!!)
Állítólag az Alfás közösség nagyon összetartó, ezzel szemben csak integetni tudnak egymásnak, segíteni már nem (más inkább örül a te bajodnak!)
De az jó, hogy most már újdonsült, (igaz, hogy csak AMG dizájnosra futotta) jó drága Mercedesünkkel faljuk a kilométereket (összemérhetetlen az alfával, egy lapon nem emlegethető!), és bámuljuk belőle a gyámoltalan, szakadt alfákat!
Végszónak annyit: soha többet olasz autó, az egész lakásból az összes pótalkatrészeket kidobtam a kukába (oda való, mint az egész autó), aki teheti, csak messziről nézze, mert talán szép, de hogy megbízható lenne??
Mindenki döntse el!!
Eléggé elkoptak már a gyári tárcsáim (elől és hátul is) ezért hosszas keresgélés után megtaláltam a legjobb ár/érték arányú tárcsákat és betéteket. Nagyon jókat írtak róla külföldi Alfa oldalakon.
Itt vettem: Fekmester
EBC féktárcsa "Turbo-Groove" (mart és vakfurattal ellátott féktárcsa)
EBC fékbetét "Yellowstuff" (verseny sport)
Az első készlet pont 100eFt A hátsó pedig 60eFt
Tapasztalat pár ezer km után (A hátsók még be sem koptak: 1500km, Elsők már bekoptak: 3000km)
Röviden: Most már úgy érzem jobb az autó lassulása mint gyorsulása. Eddig ezt fordítva éreztem :) a gyári tárcsákkal és betétekkel. (elég komoly ez a chippelt 220-230Le)
Részletesen: Tényleg azt tudják a betétek amit írnak róluk. Hidegen kb. úgy fékeznek (vagy kicsit jobban) mint a gyári betétek. Viszont ha bemelegszik akkor nagyon durván kezd fogni! Ha egyenletesen akarok lassulni nagy sebességről. (mondjuk 130ról) akkor fokozatosan vissza kell engednem a fékpedált, mert különben a gyerek kezéből kiesik a játékautó és sírás lesz :)












Hirtelen ötlet volt, elmentünk, nem bántuk meg. Már előtte nap Tihanyba elautóztunk, és a tavaly bevált szálláson megszálltunk. Szombaton reggel komppal átkeltünk, már az elsők között elfoglaltuk a parkolóhelyünket. Taktikusan behúzódtunk az autószalon árnyékoló tetője alá, ahol számításaink szerint egész nap árnyék van. Az ötlet bevált :-)
Igazából semmi különöset nem csináltunk. Ücsörögtünk, sétálgattunk, beszélgettünk, jól éreztük magunkat.










körülbelül bő egy hónapja menet közben motor leáll,gondoltam ugyis kevés benne a nyál ,főleg hogy kanyarodtam kb 50 el,ráindítottam,na ittmár halottam hogy ez nem benzinhiány,sajnos csomora kötöződött a balance szij,és vitte magával a vezérműszíjat.hát jo....hengerfej le 8 azaz nyolc darab ujj kipuff szelep és egy komplett hengerfej felujitás után vissza került minden a helyére,egy új vezérlésszett kíserétében,pont kész lett a nyaralásra.,egy vagyonért.nyaralás után kocugtunk hazafele a pályán,egyszercsak egy undorito kopoko krusznyolo csörgő zörgő hangra kaptam le a gázról a lábamat,ittis tippeltem,biztos a műanyag doblemez!!!! hát perszehogy nem....kiszáltam minden oké.beinditottam ujra..és csak jött a hang...mint kiderült, sajnos elolvadt a hajtókarcsapágy...ujra telefon.ujra vontatás aztán majd ujjboli sokszászezer forintkifizetése után,végre lesz egy zsíruj motorom...
0
726
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV