Blog
"Dunlop Winter Sport 3D
Az Auto, Motor und Sport a Dunlopot választaná
Az SP Winter Sport 3D kiemelkedõen szerepelt az ADAC és a TCS tesztjén is.
A Dunlop új téli gumiabroncsa az SP Winter Sport 3D a legjobb téli abroncs az Auto Motor und Sport legújabb tesztje szerint. A neves német szaklap eredményét alátámasztják a német és a svájci autóklub felmérései is. Az Auto Motor und Sport az egyik legnépszerûbb méretû 205/55 R 16-os téli gumikat vetette “nyúzópróba” alá. Az SP Winter Sport 3D kiemelkedõen jól teljesített a havon. A német lap elismerõen nyilatkozott az új abroncs fékezési képességeirõl, valamint a nedves úton mutatott kiegyensúlyozott viselkedésérõl. A teszt során a Dunlop gumi kiváló kanyarstabilitásról tett tanúbizonyságot és igen ellenálló a vízenfutással (aquaplanning) szemben is. Mindez elsõrangú menetkényelemmel és alacsony zajszinttel párosul. A végeredmény így aligha lehetett kétséges:
„Az új Goodyear Ultra Grip 7-es és az új Dunlop SP Winter Sport 3D a legjobb választás a piacon” – írja az Auto Motor und Sport.
Az ADAC egy másik tömegméretet, a 195/65 R 15-ös téli gumikat tesztelte. A Dunlop itt a Goodyear új Ultra Grip 7-ese után végzett szorosan a második helyen. A német autóklub ítélete szerint a
„Dunlop SP Winter Sport 3D egy nagyon kiegyensúlyozott gumi, amely kiemelkedõ teljesítményt nyújtott nedves és a száraz úton egyaránt.”
A svájci autóklub (TCS) tesztjében szintén a „nagyon ajánlott” kategóriába került a Dunlop, amely a teszt minden pontján kiegyenlítetten jó teljesítményt mutatott. A TCS felmérésébõl az is kiderül, hogy az SP Winter Sport 3D a fogyasztás és a tartósság szempontjából is a legjobbak között van.
„A kiváló teszteredmények a kutatatási-fejlesztési munkánk elismerése. Büszkék vagyunk arra, hogy téli gumiabroncsainknál alkalmazott elõremutató technológia meggyõzte a tesztelõket is. A legnagyobb nyertesek azonban minden bizonnyal a vásárlók lesznek, akik egybõl észre veszik majd a teljesítményjavulást" – értékelte az eredményt Arthur De Bok, a Dunlop márkatulajdonos Goodyear európai üzletágának vezetõje.
Dunlop SP Winter Sport 3D
Az SP Winter Sport 3D-t speciálisan a vezetés szerelmeseinek tervezték, akik még téli körülmények között is a legjobb menetteljesítményeket szeretnék elérni. Az új Dunlop abroncs mintázatán háromféle mintaelem is szerepel, amelyek éppúgy a jobb úttapadást szolgálják, mint a gumi vadonatúj összetétele. A kiváló tapadás és a kiemelkedõ fékezési tulajdonságok havas és nedves úton is lehetõvé teszik, hogy a vezetõ maximálisan uralja a jármûvét. Az SP Winter Sport 3D mindezek mellett kiváló vezetési élményt nyújt a száraz útviszonyok mellett is.
Dunlop
A Dunlop a világ egyik vezetõ nagy sebességû abroncsokat gyártó cége, amely, aligha véletlenül, jelentõs eredményekkel büszkélkedhet az autósportban is. A Dunlop folyamatosan nagy hangsúlyt helyez arra, hogy versenytapasztalatait átültetesse a mindennapi használatra szánt abroncsok gyártásába is. A Dunlop gumik technológiája élenjáró: a cég maximális vezetési élményt nyújtó abroncskínálatában megtalálhatók a defektmentes típusok is, amelyeket immár szériában szerelnek a BMW új ötös modelljeire. Nem véletlen, hogy a BMW mellett számos más autógyár (Audi, Citroen, Honda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen) is a Dunlopot használja elsõ szerelésû abroncsként. A Dunlop teherautó és motorkerékpár gumikat is gyárt. "

Felkerültek a téli kerekek. Kíváncsian vártam, hogy a csendes futóműért folytatott harcból győztesen kerülök-e ki, mivel a BE kerékcsapágy és féltg csukló csere után is maradt még hang. Egy korábbi vizsgálat során megállapításra került, két nyári gumi fűrészfogasra kopott (figyelmetlenségből két teljes szezont (kb. 25e km) futottak hátul), így elvileg már csak az maradt zajforrásnak. Igen, győztem! :) Bár a téli gumi alapból zajosabb, ugye, de még így is sokkal csendesebb lett az autó. :)
Ismét nem került el a balszerencse és egy öngyilkos őz sem.
to be continued...
Erőteljesebb gyorsításánál és kanyarban enyhe gyorsításkor a jobb elejéről csattogó hangot lehet hallani. Első nekifutásra a féltengejre gyanakodtam. Szervízbe be, a váltótartó bak csavarja fellazult, el is volt nyíródva. Új csavar, egy kis menetfésülés máris ok
A dunaújvárosi alfatalálkozó után az autó elkezdett ledadogni magasabb fordulatszámtartományban. Gyújtógyertya és -kábelek, elosztófedél, forgórész csapágy, simering cseréje orvosolta a hibát. Itt jegyzem meg, hogy gyújtókábelt nem könnyű szerezni a vashoz, de Erhard kartárs kimagasló munkája ismét segített a feladat hatákony végrehajtásában. Köszönet érte.
Az élet nehezebb, mint gondoltam. Sorra tekerem az ezreseket a Volvoba, de valahogy nem tudunk úgy igazán összejönni. Amilyen jó volt az első benyomás, úgy kezdenek lassan zavarni az apróságok. Ez lenne az olasz autók titka? A tökéletlenségük tökéletessége? Mert a Volvo tökéletlen tökéletessége annyira unalmas, hogy sokszor fájó. A napi ingázásnál nem zavar, sőt. De a hétvégeken jó lenne már, ha történne is valami.
Amit még mindig imádok, az autó masszivitása. Ami zavaró:
- a kormány bőrözése a fröccsöntött műanyagra akar hasonlítani. Még az életben nem láttam tökéletesebb fröccsöntött műanyag utánzatot, főleg nem bőrből. Ha nem látnám a varrást, 1000 euróban fogadnék, hogy a kormány előző életében Margitszigeti ásványvízpalack volt.
- a sofőr oldali ajtónak valami baja van, mert valahonnan felülről süvít a szélzaj. Mintha az üveg fél mm-el lejjebb állna meg, mint kéne.
- 140 lovat 11 literrel etetni nagy luxus. Tojáshéj vezetéssel egyszer 9,9-re levittem, de elég egy közepes dugó és megint 10,5-nél vagyok. 90-100 euróért tankolok alig 700 km-re. Sok az, sok.
- a fedélzeti számitógép az ergonómia csúcsa. A nullázó pöckökből van vagy 3, vagy 2, de az egyiket kétszerre kell nullázni. A pöcök intézi a napi számlálót, a reset gomb meg a többit. Az átlagsebesség 53 km/h már 1 hónapja, bármit csinálok.
- A műszerfal fényerőssége állítható, csak éppen soha nem tudom eltalálni, hogy jó legyen. Éjjel vakít - lejjebb veszem, erre reggel nem látom. És ez így megy körbe.
- A pohártartó jó dolog. Amíg nem kezdem hasznáni. Mert ha a fél literes üveget belerakom, többet már nem tudok váltani.
- A váltó még mindig életem legjobbja, de itt-ott karcosan cuppanik, ami ilyenkor jóval nagyobb csalódás, mert ott a minőség ígérete a fejemben.
- az ülés fantasztikusan mélyre engedhető, nagyon tetszik, csak éppen a combtámasz hiányzik. A bal térdem kanyarokban 30 centit kileng. A fejvédő fejtámasz a kategória csúcsa, csak éppen nem ér fel addig a fejem, ha mélyen az ülés, vagyis simán kitöri a nyakam. Most akkor ne üljek mélyen? Akkor lecsúszok. Gnóm vagyok, biztos velem van a baj.
- a (kiváló) rádió a kormányról hangosítható, de egy gombnyomás a kormányon annyi, mint 2-3 a rádión. Odapöccintek és már nyerít is. Finomhangolást nem tud. Nem is használom. A sebességfüggő hangosítás viszont remekül működik. A rádió nem írja ki a hangosság mértékét, le lehet róla szokni, de jobb, ha tudom, hogy 25-ös hangosságon hallgatom, nemde?
- a szélvédő alatti dögcédüla biztos jó dolog, de nagyon zavar, ha tükröződik.
Nos, pénteken kicseréltük az olajat.... valami fekete trutyiról elég jó minőségű Selénia Racing olajra. Gyári (13 éves) olajszűrőt Mann szűrőre. Ez jó is volt, első a tapasztalatok pozitívak, csendesen jár a motor, jobban is megy a gép,
DE
az a tetűláda mocsok, aki eladta az autót elfelejtette említeni az apróságokat, vásárláskor. Egyik ilyen kis "semmiség" az az olajkád alján a leeresztő csavar hiánya, vagy inkább a helyettesítésének módja.... már levételkor sem tetszett a dolog, mivel a legnagyobb itthon található kulcs is 4 mérettel kisebb volt. Sebaj, az ilyen váratlan dolgokra fel vagyunk készülve..... egy 17-es fejű csavarra volt szükség, melyre két anyát csavartunk a csavar kiszedése még rendben volt. Közelebbről megnézve a leeresztő csavart, hát tényleg "gyönyörű" esztergályos munka... flexszel levágott hosszú csavar, melynek a menete összeeszkábálva, hogy jó legyen az olajkádba, 4 alumínium alátéttel beállítva a kellő távolságra... utolsó gányolás, amit egy csavarral meg lehet csinálni.... jobb híján visszatettük, gondoltam, ha eddig szigetelt, akkor majd ezután is.... 2 nap után világosan kiderült, hogy tévedtem. A drága friss olaj szépen lassan a garázs padlójára kerül.... kellemetlen, mivel tényleg nem két fillér volt, próbálunk valamit tenni vele... pl. réztömítés, piros szilikon. A legjobb egy használt olajkád lenne, eredeti csavarral, mert már a hócipőm tele az ilyesféle gányolásokkal.
Így a post végére egy kis apróság, már tényleg jelentéktelennek számít: az előző tulaj, elmondása alapján 2010. júniusában volt cserélve az olaj (Selénia20K), amikor 137 000 km volt az autóban. Az olaj kinézetén viszont nem úgy tűnik, mintha 13 000 km lett volna benne....
2011.10.24 - Már nem csepeg a csavar mellett, minden száraz. Km óra állása: 149 949
Ma a komplett delöttöm räment a "maradek" bevonando alkatreszre.
Reggel 8 kor mär az alkatreszeket bontogattam ki a kocsibol. Ezek utan következett a tökölös resz...Kapcsolok kiszedese, tisztogatas, foliadarabolas, räillesztes, hajszarito, simogatas,hajszarito, kivant reszek eltävolitäsa etc, etc,etc...es egyszercsak negyed 2 lett. Ekkor keszültek el az elemek. Nemlettek mindenhol tökesletesen a sok kerek sarok miatt,de a hiba alig läthato,minimalis ränc formäjäban.Az eredmennyel nagyjabol elegedett vagyok. :)
A munka utan mintha bomba csapott volna a szobäba..Negyed ora takaritäs követte a tevekenyseget... :D
Most egy napig ällni hagyom öket szobahömersekleten, majd holnap melo utan beepitesre kerülnek.









Soha nem tudom megtagadni magam és egy idő után muszálynak érzem hogy minden autóm kinézetén változtassak. Hála istennek a GTV külseje magában is nagyon egyedi és figyelemfelkeltő. Remélem nem sikerül rontani rajta, pedig a fóliás mester megprobálta, négyszer szedte vissza a tetejét, az oldalcsíkot meg én szedetettem vissza vele mert nem sikerült neki ugyan olyan magasra mint a másik oldalát:( Már csak egy szett fekete felni és a már meglévő csere motorháztető és első lökhárító színrefújása lenne hátra ha addigra nem találnék majd megint ki valamit:D
Köszönet ystuc-nak a logo-ért!




Eljött a nagyszervíz ideje. A szokásos olaj és szűrő cserén kívül mostanra volt betervezve a vezérlés csere is + az eltört hátsó kilincs és ablakemelő gomb cseréje is. Így tehát irány Szamosiékhoz. Délután hívtak, hogy baj van, mert a hűtő folyik és a jobb hátsó kerékcsapágy is rossz.
Ugyan én nem vettem észre idáig, hogy folyna a hűtő, mert utántölteni nem kellett és tócsa se volt az autó alatt sosem. Viszont azt olvastam, hogy a 156-osok hűtője 8 éves koruk körül meghal. Hát ez nálam is bejött. A kerékcsapágyon viszont meglepődtem, mert én nem hallottam morgást. Biztos a jó hangszigetelés miatt :) Szóval akkor ez a 2 dolog is cserés lett.
Ja és ezen kívül mondtam, hogy nézzék meg az ékszíjakat és a hozzájuk tartozó alkatrészeket is, mert én még nem cseréltettem őket az elmúlt 4,5 évben. A diagnózis: az egyik hosszbordás szíjat kell cserélni, a többi OK.
Szóval a cserélt alkatrészek:
- Hűtő
- Kerékcsapágy
- Ékszíj
- Vezérműszíj
- Feszítő görgők
- Vízpumpa
- Olaj + szűrő
- Pollenszűrő
- Levegőszűrő
- 2 db izzó
- Kilincs, ablakemelőgomb