Blog
Nah végre sikerült elvinni az aksit a méhbe 120 Ft/kg ,,, 19 kg volt :)
Ma (2011.12.02) beszereltem a bőrkormányt, kicsit megtréfált az anyán lévő számomra érthetetlen valami, de csak sikerült :)


Újra felgyulladt a felkiáltójel. Újra szervízbe vonultunk.
A múltkor nem cserélték a bal hátsó nyerget, próbálták megtatani a régit. Kiderült, muszáj cserélni. Megtörtént. Most minden jó.
Miután sokalltam az olajfogyasztást, ami 1000Km/1L volt, rászántam magam, hogy otthagyjam az autót a szerelőmnél. Nagy meglepetés nem ért, mivel a szelepfedelet már levettük év elején, és akkor láttuk, hogy elég sok a lerakódott kox a motorban. Természetesen az olajlehúzó gyűrűk mind le voltak ragadva, ezért égett el a motorolaj a benzinnel együtt. Arra nem gondoltunk, hogy a januárban kicserélt gyertyák majdnem teljesen tönkrementek a ráégett olajtól-ezt majd később cserélem. A hidegen indítás is megoldódni látszik, ez is az olajtól volt.
Cserélve lettek tehát:
-olajlehúzó gyűrűk
-hengerfej tömítés
-szelepszár szimmering
-hengerfej tőcsavar
-lehet valami most nem jut eszembe :)
A motor belseje teljesen ki lett takarítva, a szelepfedélben a karteggáz-visszavezető is szét lett pattintva, és kipucolva.
Kopogtak még az első stabilizátor rúd szilentjei is, ennek a kicserélése nagyobb munka volt majdnem, mint a motor javítása.
Természetesen olajcsere is volt, a szűrőkkel együtt.
A munkadíj baráti volt: 20.000Ft
Így 4 nap használat után azt mondom, hogy már hamarabb meg kellett volna ejteni ezt a szervizt, a motor sokkal vidámabban jár, eddig kicsit gyengécskének éreztem, egyáltalán nem 120Le nek tűnt, most szinte egy új autót kaptam vissza, nagyon tetszik, a szilentek kicserélése miatt pedig csönd van bent :) remélem sokáig marad így .
Remélem az olajfogyasztás is eltűnik. erről tapasztalat majd később...
Az autóban nem volt fűtés, nyáron pedig egyszer a dugóban hazafelé araszolva felforrt a víz és leállt az autó. Riki a termosztát elromlását diagnosztizálta. A cserét ma délelőtt Zé csinálta. Azóta stabilan 80 fokos a víz, a fűtés pedig ismét működik. Köszönöm mindkettőjük segítségét!







2011.11.30.:
Jobb első gömbfejek cseréje (alsó/felső) karral együtt... már NEM nyikorog:)))
Hátsó lengéscsillapítók cseréje... az SEM nyikorog már :)))
Valamint hátsó fékbetétek és a "kutyacsontok" cseréje!
Turbó kicserélve Cacho cartárstól vett beleépítve, első futóműbe a lengőkarok mindkét oldalon kicserélve es a kézifék is olyan lett, mint a vaj. Viszont hibakódokat dobál, úgyhogy a heten megpróbáljak azt is kiiktatni.
Egy évet se bírtak a "szuper" ledes helyzetjelző izzóim, amelyeket tavaly októberben rakattam be (drága projekt volt, főleg a beszerelés...).
2-3 hónapja felváltva sípolt a GT-m, hogy éppen kiégett valamelyik, ezt felváltva csinálta, néha ötpercenként. Szóval csere volt. Ma elégeltem meg, amíg 5 kilométer alatt kb 10x sípolt, ezért elugrottam az Online Autóhoz.
(Azért az olasz tervezőisteneknek gratulálnék, amiért a xenonos lámpatesthez csak úgy lehet hozzáférni, hogy le kell szedni a lökhárítót...)

A múlt héten hétfőn tankolás utáni indításkor ékszíjnyikorgás hallatszott. Megnéztem, minden a helyén volt, ékszíj rendben, tárcsák rendben. Elíndítottam megint, semmi hang, csak vmi klattyogás, ami meg is szűnt, amint felvette az alapjáratot.
A szervópumpára gyanakodtam, mert az egyik cső kicsit könnyezik, ezért meg is rendeltem a szervópumpát, itt a jürgeneknél. De mielőtt kiért volna csütörtökön, szerdán este, munkahelyről akartam hazaindulni, és ismét megjött a szíjhang, meg vmi fémes csikorgás.. Na, mondom, a legjobbkor. Másnap reggel érkezett volna a szervópumpa, gondoltam, akkor veszek ki szabit, és helyi csináld magad műhelyben kicserélem a szervópumpát.
Csakhogy mivel, a szíj bordás fele meg volt barnulva, de száraz volt, képbe került a vízpumpa is.
Majd másnap, világosban már meg tudtam normálisan nézni, h mi történik, miközben asszony indítózik. A szervópumpa bizony forgott rendesen, viszont a vízpumpa előbb megállt, minthogy a szíj megállt volna. Így már elég egyértelmű volt a gond, még szerencse, h nem álltam neki kicserélni a szervópumpát..
Mivel hvégére hazamentünk, vettem is egy vízpumpát ill. paraflu-t (köszi Erhard :) ).
Aztán most hétfőn elkezdtem szervízt keresgélni itt a közelben. Szerencsére találtam is egyet. El is vontatták tegnap, ma pedig kész van.
A német szaki pedig megdícsérte, h nagyon szép állapotban van az autó.. :)

