Blog

>> EseményNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-10-03

Megjártuk Itáliát :)

Az útvonalak:
1. Budapest -> Szlovénia -> Itália -> Ligúria -> Levanto (Az öt föld, Cinque Terre)
2. Levanto -> Firenze -> Fiesole
3. Fiesole -> San Gimignano
4. San Gimignano -> Szlovénia -> Budapest

Összesen kb. 2400 km

Alfa csodálatosan viselkedett, minden rendben ment :) Szuper, kényelmes, tempós utat autóztunk, a lefelé utat összesen egy fél-egy órás pihenővel, a hazautat pihenő nélkül (csak tankolásnál), szóval 1000 km nagyjából egyben. Az autópályázás is nagyon kellemes volt, és továbbá szerencsére volt részünk még egy kis toszkán örömautózásban is Firenzéből San Gimignano felé, az igazi gyönyörű toszkán tájakon.

Az útról: első célpontunk a Ligúriában található Öt föld nevezetű hely volt, ami egy gyönyörű sziklás partszakasz, 5 nagyon egyedi és különleges településsel. A "hatodik" településen, Levanto-ban szálltunk meg. Az öt föld ugyan nagyon népszerű hely, de mégis kissé felfedezetlen gyöngyszem a nagyvilág számára, sokan nem ismerik. Ennek ellenére még így szeptemberben is igazán kellemes mennyiségű ember volt ott :) Mindenkinek ajánlom Levanto-t, és az öt föld településeit úgy összesen, gyönyörű, izgalmas, szokatlan, barátságos, és a strandolástól kezdve a kirándulásig-felfedezésig mindent lehet ott csinálni.
A második célpont Firenze volt, és a mellette lévő Fiesole nevű kis településen volt a szállásunk. Mivel Fiesole kb 500 méter magasan van Firenze felett csodálatos kilátás nyílt a városra, és a megközelítés is nagyon egyszerű volt. Firenze meg gyönyörű, csodálatos, gondolom sokan ismerik és nem kell ecsetelni. A Santa Maria del Fiore, és a harangtorony ámulatba ejtő. Mindenkinek ajánlom :)

>> Szervizfigura 155 2.5 TD // Alfa 155 2.0TS Super // 2011-10-03

Vennem kellett téligumikat , mert amikkel Viking eladta a kocsi..., hát ... kukák.
A 4 felni hagyján, hogy nem is egy fajt , de olyan tojások voltak, hogy isteni szerencse, hogy csak a hazauton használtam (így a kerékcsapágyakat megúsztam egyenlőre).
Két gumi, vászonig repedezett, a másik kettő használható lenne, de az egyiket lenyalta az eltérő síkú felni.
A futóműben kicsi igazításra volt csak szükség.
Alapjában nem vagyok rosszindulatú, de legalább szólt volna, hogy vennem kell rá gumikat, és felniket...

>> Szervizfigura 155 2.5 TD // Alfa 155 2.0TS Super // 2011-10-03

Esködöztem a gázszerelőknek, hogy a gyertyákban 20-30 ezer kilóméter van, ahogy azt Viking kartárs állította a jármű vételekor.
Újabb állígatás, újabb légszűrőház csere :(
Végül belementem, hogy nézzük meg a gyertyákat...a szerelő azt mondta hogy legalább 120000 kilóméter van bennük, csoda, hogy benzinnel is ment normálisan...
Azonnal megrendeltem (Elaforg) a gyertyákat , beraktuk és a durrogás csodák-csodája megszünt !
Sajnos az egyik kisgyertyát beletörte a szerelő, de mint késöbb megtudtam ez elég gyakran előfordul. Szerencsére könyedén ki sikerült venni a beletört menetes részt.

>> Eseményfigura 155 2.5 TD // Alfa 155 2.0TS Super // 2011-10-03

A növekvő üzemanyag árak és a Föld védelmében úgy döntöttem, hogy berakatok egy gázrendszert :).
Sikeresen és viszonylag gyorsan bele is szerelték , viszont a tesztek során készer is szétrobbantotta a masszív légszürő házat :( A mesterek azt mondták, hogy cseréljek gyertya-sort és jó lesz.

 
>> Tuning és extraCsosznorbert // Alfa 159 SW 1.9 JTDM 16v Distinctive // 2011-10-03

Ma végre felkerült a kötelező matricák egy része. Köszönet GT cartársnak és az Alfa Amore Shopnak.

Még egy nagyobb amores matrica elkéne a hátsó szélvédő tetejére és a küszöbre hátul a cuore sportivo kötelező kellék.
Anyám szerint olyan a kocsi mint egy cirkuszi szekér. :DDD

 
>> SzervizCris // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2011-09-29

A régi akksit télre mindenképpen cserélni kellett volna.
Hét elején indultam volna, de lemerült, így hirtelen felindulásból meg is rendeltem a kiszemelt új példányt.
Reméljük jól szolgál majd.

 
>> Egyébskot // Alfa 164 2.0 TB // 2011-10-01

végre megtaláltuk a hibát,miért nem kapott olajat a turbó el volt tömődve az olajozó cső?! valószínű a sok olajsár amit évek alatt kapott volt a ludas, nehéz volt kitísztítani,de hála uncsitesómnak aki egyébként egy nagyon jó szerelő, turbócsere, olajak, víz, fék, és most megy, tölt a turbó, nagyon jó lett, a motor szuper ,most megy műszakira, még pár apróság és egyébkétnt rendben lessz.

 
>> SzervizG-MANN🍀 // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2011-10-01

Tegnap Csöri mesternél jártam és végre felkerültek az új krómozott trombiták és az új kiegyenlítő tartály! :-)
Amikor megvettem a "csillivilli" "tiptop" autót, két apróság zavarta a szemem. Az egyik a piszkos kiegyenlítő tartály volt, amit most Csöri orvosolt és kicserélte. Az áttetsző új tartályban csak úgy ragyog az új piros nedű! :-) Igazi vérátömlesztés történt, aminek eredménye gyönyörködteti a motortérben vizsgálódó pillantásokat! :-) A másik dolog a 6 db krómozott "trombita" ragyogásának hiánya volt. Olcsón sikerült beszerezni az újakat, így inkább a cserét választottam, mint a kiszerelést és krómoztatást és polírozgatást. Megérte!! Olyan lett mint egy álom! Csillog-villog! Mostantól nyitott motorháztetővel fogok járni!! Köszi a szakértelmet Csöri!!

 

Kiderült, hogy az axiálcsukló trehánysága okozza az ide oda rángatást mikor fékezek.
Már rá is irtam Erhard cartársra, talán tud intézni nekem ilyen izét. :)

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2011-09-30

Már korábban észrevettem, hogy a levegőcső a folytószelep előtt ki van repedve. Megragasztottam, de ez persze nem végleges megoldás. Csöri rendelt nekem és ki is cserélte. Köszönöm neki! :)