Blog
185 000 km. vezérműszíj, görgők, vízpumpa, hosszbordás szíj, feszítő görgő, termosztát, hátsó fék, kézifékkötél
Dióhéjban: kék matrica, 2013-ig teljes lelki nyugalom.
Megnyugodott a légzsák lámpa is, annyira, hogy el is aludt egészen. :) Új folyadékot kapott a fék és a Selespeed is. Utóbbi jobban ráfért, mint hittem, ugyanis a jó ég tudja, mi volt benne Tutela CS Speed helyett. Most már az van benne, ami oda való.
Update! Lee, az előző tulaj küldött egy emailt, amiben leírja, hogy mi és miért volt benne. Egyelőre az utánaolvasásnál tartok, de meggyőzőnek tűnik. Az viszont halálbiztos, hogy Lee Alfa nélkül is Alfás maradt. :)
ma végre befejeződött a lámpa projekt mivel a mai napon kész lettek az indexek is!
lámpa + index fekete teljes az összhatás!



Selenia 20K for Alfa, 10W-40, 258e KM.
Most, hogy a csereintervallum csak 3 hónap volt (12e km), talán csak egyszer kellett utántölteni, akkor is max 1 decit...
Az első gátlók már igencsak viseltesek, szerencsémre szembe jött velem egy szett igen jó árú Koni Sport gátló, így most az elsőket, egy pár héten belül pedig a hátsókat is lecserélem és végre összeáll a vas. Persze néhány dolog még előkerült időközben (felütközés gátló és társai), volt egy kis karosszéria munka is és már csak tényleg a hátulja várat magára.

Megjártuk Itáliát :)
Az útvonalak:
1. Budapest -> Szlovénia -> Itália -> Ligúria -> Levanto (Az öt föld, Cinque Terre)
2. Levanto -> Firenze -> Fiesole
3. Fiesole -> San Gimignano
4. San Gimignano -> Szlovénia -> Budapest
Összesen kb. 2400 km
Alfa csodálatosan viselkedett, minden rendben ment :) Szuper, kényelmes, tempós utat autóztunk, a lefelé utat összesen egy fél-egy órás pihenővel, a hazautat pihenő nélkül (csak tankolásnál), szóval 1000 km nagyjából egyben. Az autópályázás is nagyon kellemes volt, és továbbá szerencsére volt részünk még egy kis toszkán örömautózásban is Firenzéből San Gimignano felé, az igazi gyönyörű toszkán tájakon.
Az útról: első célpontunk a Ligúriában található Öt föld nevezetű hely volt, ami egy gyönyörű sziklás partszakasz, 5 nagyon egyedi és különleges településsel. A "hatodik" településen, Levanto-ban szálltunk meg. Az öt föld ugyan nagyon népszerű hely, de mégis kissé felfedezetlen gyöngyszem a nagyvilág számára, sokan nem ismerik. Ennek ellenére még így szeptemberben is igazán kellemes mennyiségű ember volt ott :) Mindenkinek ajánlom Levanto-t, és az öt föld településeit úgy összesen, gyönyörű, izgalmas, szokatlan, barátságos, és a strandolástól kezdve a kirándulásig-felfedezésig mindent lehet ott csinálni.
A második célpont Firenze volt, és a mellette lévő Fiesole nevű kis településen volt a szállásunk. Mivel Fiesole kb 500 méter magasan van Firenze felett csodálatos kilátás nyílt a városra, és a megközelítés is nagyon egyszerű volt. Firenze meg gyönyörű, csodálatos, gondolom sokan ismerik és nem kell ecsetelni. A Santa Maria del Fiore, és a harangtorony ámulatba ejtő. Mindenkinek ajánlom :)




Vennem kellett téligumikat , mert amikkel Viking eladta a kocsi..., hát ... kukák.
A 4 felni hagyján, hogy nem is egy fajt , de olyan tojások voltak, hogy isteni szerencse, hogy csak a hazauton használtam (így a kerékcsapágyakat megúsztam egyenlőre).
Két gumi, vászonig repedezett, a másik kettő használható lenne, de az egyiket lenyalta az eltérő síkú felni.
A futóműben kicsi igazításra volt csak szükség.
Alapjában nem vagyok rosszindulatú, de legalább szólt volna, hogy vennem kell rá gumikat, és felniket...
Esködöztem a gázszerelőknek, hogy a gyertyákban 20-30 ezer kilóméter van, ahogy azt Viking kartárs állította a jármű vételekor.
Újabb állígatás, újabb légszűrőház csere :(
Végül belementem, hogy nézzük meg a gyertyákat...a szerelő azt mondta hogy legalább 120000 kilóméter van bennük, csoda, hogy benzinnel is ment normálisan...
Azonnal megrendeltem (Elaforg) a gyertyákat , beraktuk és a durrogás csodák-csodája megszünt !
Sajnos az egyik kisgyertyát beletörte a szerelő, de mint késöbb megtudtam ez elég gyakran előfordul. Szerencsére könyedén ki sikerült venni a beletört menetes részt.
A növekvő üzemanyag árak és a Föld védelmében úgy döntöttem, hogy berakatok egy gázrendszert :).
Sikeresen és viszonylag gyorsan bele is szerelték , viszont a tesztek során készer is szétrobbantotta a masszív légszürő házat :( A mesterek azt mondták, hogy cseréljek gyertya-sort és jó lesz.
Ma végre felkerült a kötelező matricák egy része. Köszönet GT cartársnak és az Alfa Amore Shopnak.
Még egy nagyobb amores matrica elkéne a hátsó szélvédő tetejére és a küszöbre hátul a cuore sportivo kötelező kellék.
Anyám szerint olyan a kocsi mint egy cirkuszi szekér. :DDD


