Blog

>> SzervizPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-10-06

Megesett ez is. A legutóbbi pályanapon a fönti sikán előtt megállt az autó, mert eltüntek a sebességek a váltóból! Egy kis kattanás és utána gurulás a pálya szélére. Semmi fémes hang. Vontatás a boxba majd tréleren folytatódott az utazás "Surdával" az autómentőssel Várpalotára. No para, Csöri-mester kezelésbe vette a beteg "testrészt". Beépítésre került a "Punisher" kartárstól időközben vásárolt GTA-váltó és egy vadonatúj Valeo-kupplungszett. Jól sikerült a "műtét", a hosszabb végáttételnek köszönhetően azóta a 260-at is megfutja a gép. A versenypályán használt fokozatok is jobban kihasználhatóak. Olajfolyás semmi. Persze a Q2-diffi is átépítésre került!! Az utolsó képen a körömnyi méretű alkatrész látható, ami a galibát okozta! Nagyon-nagy öröm volt újra birtokba venni az autót, köszönet érte Csörinek így utólag is!!

 

ma el készült a lökhárító!
most jelen pillanatban az autó legszebb része annyira csilli villi egy a gond eléggé el üt az autó többi részétől!
frissen fényezve polírozva mindössze 15000 ft-rt!
köszönet Peti barátomnak hogy el vitt ehhez a remek szakemberhez és persze köszönet a fényezőnek a gyönyörű munkáért!

megjegyzés : a festőt csak AJÁNLANI tudom!

 
>> Egyébskot // Alfa 164 2.0 TB // 2011-10-06

sok szenvedés és rengeteg óra és pénz, végre hivatalosan is fut a kígyó(a lányom nevezi így) több mint egy év után, sok alkatrész volt cserélve a féktől a legutólsó olajig. még van rajta egy kárpit javítás, egy kilincs és egy polír :)))

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-10-06

Semmi különös mostanában...

Lecseréltük az olajat, kapott új szűrőket, nomeg egy új olajleeresztő csavart, mert az már csak úgy jött le, hogy egy csavaranyát rá kellett hegeszteni. A kiegyenlítő tartály cserével mostmár megvárom míg lehasal a termosztát teljesen, már én látom a mutatón, hogy ez következik. Mindegy is, vagy 100e km-t elgurultam a legutóbbi csere óta.

A hangossága lehet csak üzemanyag gond volt, a Shell "megviccelt" a Diesel Extra termék kivezetésével. Olyan gyatra lötty volt, hogy otthon étolajból jobban kutyulok. Persze a Fuel Save új termékből csodás módon kevesebb fogy, és halkabb vele az autó. Tényleg nem rossz az új amúgy, de ez nagyon tisztességtelen húzás volt, hogy így megbutították a Diesel Extrát a bevezetés előtt.

Az autót még a tél előtt össze szeretném rakatni egy kicsit. fel kéne tenni a gyári balos sárvédőt, a múltkor beszerzett hibátlan légszűrődobozt. Minden rögzítést és csavart pótolni szeretnék, és fényeztetni ahol kell. Csak tudnám letenni néhány napra...

 
>> Egyébmoloch156 // Alfa 156 sedan // 2011-10-05

Sajnos én is beléptem azok közé akiket már bemértek.

 
>> Egyébmoloch156 // Alfa 156 sedan // 2011-10-01

Ma elértem a teli számot.

 
>> EseményKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2011-10-05

Elerkezett a 200000. kilometer a vas szämära,nekem pedig az 56000. boldog ALFA-s kilometer köszöntött be ezältal.
Hogy milyen erzes? Miert szereti a barätnöm is?
Jopär autoban josok kilometert levezettem mär de olyat mint ennel a kocsinäl egyiknel sem ereztem (pedig többek között voltmär szerencsem vezetni 355 lovas Porsche 911 carrerät is, simän egy gepnek tünt...)...
Ennek a fekete joszägnak lelke van. Fura, de az az erzesem ,hogy märmär reszemme vält ,es valahänyszor ränezek ugy erzem ez az ""AZ AUTO" ami engem tükröz, ez vagyok en.
Valahänyszor felmerült bennem a gondolat hogy cserelni kene (csak alfa välthatja az alfät...) jön a belsö hang ez az auto az igazi, kiegeszit, jön az erzes hogyha nem lenne hiänyozna...
Nemjol pakolhato? Nincs benne pohärtarto? Nincs pakolorekesz? Es akkor...?
Mi az ami van?
Talän az hogy:
-Elegedetten vigyorogsz miközben 190-el tekersz az autopälyän a belsö sävban? -Lemoshatatlan vigyor a kepeden mikor germäniäban utänafordulnak egy 10 eves autonak?
-Lehuzod az ablakod hogy halljad hogyan hörög a direktszürö mikor a soros 5 henger kimeletlenül szivja befele az egeshez szükseges levegöt ,mikor tolja elörefele a fekete kasztnit?
-Megveregeted az orrät egyegy sikeresen megtett hosszu ut utän?
Es mindezt egy auto vältja ki?
Hogy ez nemnormälis? Hogy ez irracionälis? Igen...De ez van...2008 december 13 ota...
Igy nemkerdes toväbbrasem, igen ezutänis boldogan rojuk együtt a kilometereket.
Remelem meg sokäig...

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2011-10-05

A vas abszolvält egy csont nelküli müszaki vizsgat ( a folialetepest nem vesszük hibänak - bär mint eddigis ujra visszais került pär nap mulva :) ). Kapott friss olajat (köszi Erhard) illetve ujra lett tömitve az olajteknö nemi szivärgäs miatt. Beepitesre került egy uj nyomocsö is a cooler utan (köszi Cacho cartärs) miutän az elözö kilehelte lelket, valamint a rejtelyes körülmenyek között eltört pozitiv saru is javitäsra került.

 

ma leszedésre került a hátsó lökhárító ami össze van törve!
holnap elvileg felkerül a frissen fényezett új!

 
>> AutóápolásLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-10-05

Annyi történt végre 2 hete, hogy lekerült a vez.szíj feszítő görgő, és leszedtem a bemaródott vezérmű kereket. Sokkal könnyebben lejött mint számítottam, azért készültem rá ilyen sokáig. De nem kellett sem Co, sem semmi más.. :)
Mellesleg készíttettem egy házilagos vezérlés beállító sablont is, ezzel könnyebb lesz pontosan összerakni. A tippért köszönet Mester úrnak!
Előbányásztam a tartalék motorról a termosztátot. Ezt azért tettem, mert ahogyan az autó történetének korábbi bejegyzéseiből látható, a vízháztartással voltak problémáim.
Először is mindig fogyott valamennyi, nem sok, csak annyi hogy frászt kapjak. Ennek okára azt hiszem rájöttem, mert ahogy most szét van borítva, látható hogy a hűtőn lévő légtelenítő csavarnál folyt a fagyálló, tiszta piros minden..
Másodszor, mikor elkezdtem szétbontani ezt a tartalék motort, amin a 164 gyári termosztátja volt, megrökönyödve vettem észre hogy a ház tetején van egy légtelenítő csavar. Nekem viszont a 155 V6 termosztátja van felszerelve a motorra, és a tünetek mindig olyanok voltak mintha levegős lenne a rendszer.
Egy baj van, a termosztátház aljának maradnia kell a 155-ének, és arra kellene rátenni a 164 "kupakját". Ezzel két baj van. Alapvetően a furatok távolsága nem egyezik. Van egy állás, amikor majdnem jó, de akkor sem tud átmenni minden csavar. Ezt úgy lehetne kiküszöbölni, ha tágítanék pár mm-t a furaton, mert csak ennyi kell neki..
A másik baj nem olyan vészes, csak annyi hogy ebben az állapotában a kivezető csonk nem a hűtő felé néz, hanem a jobb nyúlvány felé.. :) De ez egy könyökkel orvosolható. Majd rakok fel képeket, úgy érthetőbb lesz talán.
Mindegy egyenlőre össze kellene rakni a vezérlést, ami már igazán nem nagy munka, de valószínüleg a már megszokott iramban fog csak megtörténni. :)