Blog
Mára meguntam a Peugeot. Nem mondom, hogy elviselhetetlen, sőt, jobb, mint gondoltam. Nem útálom, inkább sajnálom, hogy ilyennek álmodták meg. Az idő elmosta a rondaságát, már nem zavar annyira, ami viszont élvezhetetlenné teszi az autózást, megmaradt:
- valahogy nem tudok benne rendesen ülni, nem ölel át, mint a 156 bőrfoteljei
- a váltókar karcosan huppan át, minden második váltás rettenet, rossz érzést ad
- úthibáknál (ami az esetemben kontinuális 2x26 km naponta) a kormány ide-oda kileng. Ez olyan foku bizonytalansag, mintha hajót vezetnék - a vezetési élményt teljesen megöli.
- hidegen a motor fulladozik minden padlózásnál. Titokban karburátoros lenne?
- kigyorsításnál gyakran elpörögnek a kerekek, az Alfa ilyet soha nem csinált. És nem is az én hibám, nem vagyok 18 éves, hogy pörgő kerekekkel induljak.
- a motorhang, főleg alacsony fordulatnál most már nyivákoló varrógépszerű izének tűnik. A dízel után jó volt a hang, most már nem tetszik.
- a bal könyökemből hiányzik másfél centi, hogy kényelmesen könyökölhessek
Pozitívum maradt a jó fűtés/hűtés és a csomagtér, amibe simán befér babakocsi, amit a 156-ba csak szétszedve fért be.
Ma lecserélem egy Volvóra.
Olajcsere (Selenia 20K), olajszűrő, levegőszűrő, gyertyák, vezérlés szett, ékszíj, vízpumpa. Csak a szokásos :)
Újra talpon a kicsike.Még jó hogy nem álltam neki váltót felújjítani, mert elég sokba lett volna.Nem csak csapágyas lett és ömlött belőle az olaj, hanem a kúpkerékből is hiányzik másfél fog.Ezért volt rettenetes hangja.Hosszas bontott váltó keresgélés után meglett a donorszerv és tenap be is szereltem, de azért előtte belenéztem és teljesen hibátlan :) úgy hogy jó vétel volt eddig.Köszönöm Alexandronak és a többieknek akik segítettek a tanácsaikkal :D
megin megette szépen a magáét. vettem pluszba plusz bele.
Tegnap észrevettem, hogy nem világít a jobbos tompított, ma kicseréltem, nem kényelmesen, de legalább hozzáférni :)
H7
Ja meg egy kis örökíteni való még mára :)

Megvolt az éves szervíz, olaj szűrők stb, szokás szerint Szamosi mesternél. Sajnos egy előrelátható nagyobb tétel is befigyelt: fékek. A tárcsák még a gyáriak voltak 100e Km felett, a betétekben is volt már min 60e, szóval kiszolgálták az idejüket. Hátra brembó szet ment, előre egy másik típus, de azonos minőségűek. Komoly összegbe kerültek, de az eredmény nem maradt el. A régi tárcsák már deformáltak voltak, és ütöttek is, ezért nem lehetett jól adagolni a fékerőt, de az újak brutálisak. Eddig sem volt gond a megállás, de ezekkel aztán csak arra kell figyelnem, hogy a mögöttem jövőt se én állítsam meg ;-)
Ma végre elkészült.Minden a helyén,apróságokat kivéve.A klímához még kell egy cső,meg két komplett kerék a próbaúthoz.
:-(
A motor szépen duruzsol,picit meginog az alapjárat,de alapjárati motor takarítás után jobb lett a helyzet.
Hamarosan próbaút,amit nagyon várok...
Mivel az első tankolásokat nem regisztráltam, igy az össz ktsg. stimm miatt 3 teli tank ide kerül.
143 000 km van az autóban, Csöri két hete kicserélt pár dolgot:
- Olaj
- Szűrők
- Első féktárcsák+ betétek
- Utas oldali ajtóhatároló
- Kézifékkötél
A szilentek és a lengőkarok még rendben vannak. Az autó holnap vizsgáik.
Jó lenne újrabőröztetni a kormányt és a váltókart, de jövőre kell új nyári gumi is, ami fontosabb. Meglátom mire lesz pénz.