Blog

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-25

Ismét ellátogattam Zé.-hez, nehogy legyen egy nyugodt estéje.
Eredetileg egy könnyű levezető féknyereg-felújítás volt a terv, mivel a gumitömítések mostanra kissé viseltesek lettek, a vártnál viszont jobban össze voltak gyógyulva az alkatrészek, így derekas harc lett a vége. Ha már homár alapon lecseréltük a fékfolyadékot is. Pontosabban Zé cserélte, de a heroikus és zsibbasztó légtelenítő féktaposás nyomán teljes jogú csapattagnak érzem magam ;-)
A nyergek, és a kézifék pedig mint a sáááfháuzen...

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-06-29

Ma kicseréltem a benzinszűrőt, elég tiszta lé folyott ki a régiből, de majd kiderül, hogy segített-e...

>> Eseménycseko76 // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-06-29

Hát volt egy - két meglepetés, de ami az alfához is köt, az íme itt látható:

 
>> Eseményzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2010-06-23

Vétel a névnapomon! :)


Km állás: 91235

 
>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-06-28

Mesa segítségével rátaláltam az ebay-en egy nagyon jóarcú és pofátlanul olcsó USB-s OBD csatolóra.
"USB kkl Cable Interface OBD2 OBD-II-2 Vag-com Audi Seat"
Eredetileg fócvágenekhez reklámozzák, de ismeri az Alfadiag és a FiatECUScan is. Ez utóbbival teszteltem, szépen olvas/töröl hibát, mutat adatokat stb.
A Panda-hoz is jó.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-06-28

Homasita felé jártam, beugrottam körülnézni és vettem 2 pár oldalra világító helyzetjelzőt.
"SMD LED - W.BAX9"
Sajna az előzőt sikerült tönkretennem. Az egyik eltört mikor csak nehezen tudtam kioperálni a foglalatból lámpacserekor.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-06-28

A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).

>> AutóápolásBeczA // Alfa 166 // 2010-07-29

Megtörtént a komplett fényezés és a kocsi összerakása.
Továbbá újra lettek krómoztattva a kilincsek, és jobb oldalra egy új bal oldalra pedig egy 1éves bontott fényszórót kapott....

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2010-06-22

123000 km tönkrement : - jobb oldali felső lengőkar gömbfej
- jobb oldali stabilizátor log
-alsó lengökar jobb és bal oldalon szilentek
-hátsó hosszlengökar szilentek jobb és bal oldal

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-06-28

Már egy hete játszadoztam vele. Néha oda kellett koppintani az indítómotorra, hogy beinduljon a gép, már alig érte a kefe a kommutátort. Egyre sűrűbben játszotta, de mára volt időpontom, úgyhogy addig emelőszárral a csomagtartóban közlekedtem. Ha nem indult, kicsit megtunkoltam a gumírozott végével aztán gyí, hadd szaladjon. Egész tegnap délutánig. Már reggel hallottam, hogy necces lesz, gondoltam hátha kibír még néhány indítást. Hát nem. Elindulni még eltudtam, hazajönni már nem. Csak visított, hallatszott, hogy már nincs érintkezés , csak húzza az ívet. Úgyhogy szégyenszemre kötélvégen mentünk szerelőhöz vasárnap délben :-)
Ma az elektromos kicsit furán nézett rám, megjegyezte, hogy nem kellett volna ennyire kicentizni a dolgot, tiszta kráter volt az érintkező. Ez van, autó kellett, időpont nem volt hamarabb. Esztergán megszabályozta a kommutátort, kipucolta az egész cuccot, 2 új kefét berakott, valami zöld zsírral összerakta és kész!
Kicsit más most. Pöcc, röff. Eddig hallhatóan tekert néhányat, mire beröffent a motor. Ha tudom, hogy ennek így kell indulni, már egy éve szétszedettem volna. Lehet télen is ezért indult néha 3 hengerrel. Összehasonlíthatatlanul sokkal gyorsabban tekeri most. Tekerint egyet és már jár is...szuper jó!