Blog

>> EseményBlade // Alfa GT 1.9 JTDm 16V BlackLine // 2010-06-01

Lehet hogy az ilyen helyzetben jön rá az ember bizonyos dolgokra, de nagyon fájt érte a szívem amikor utoljára láttam. :-( Életem első új autója volt, de nem az utolsó az biztos. Az élményeket sosem feledem, és ezer közül is meg fogom ismerni. Valahogy sokkal rosszabb érzés mint a többi autómnál amit eddig eladtam. Pedig mindegyiket imádtam és mindegyik után fájt a szívem. De a GT ebben mindenképpen kiemelkedik. Remélem ezután is annyira fogják szeretni mint ahogy én szerettem.
Viszlát Carbon BlackLine GT!

 
>> SzervizNyunyi // Alfa 155 Twin Spark 1.8 16V // 2010-05-17

Ruville vízpumpa 6600.-,
Vezermű Szíj (dayco) 5900.-
Olajszűrő 1400.-
Levegő szűrő 2300.-
Hátsó tárcsa/db CAR 5200.-
Hátsó betét ETF 4200.-
Kézifékbowden 2db 6000.-
Olaj Selénia Alfa 20k (6l 15000.-)
Hb-feszítő Ruville 11200.-
Hb vezető Ruv. 6800.-
Hb szíj Dayco 4000.-
Féknyereg javító készlet 1600.- jobb oldalra
paszta, fékolaj 2000.-
Vezérlés módosító: 10e (használt)

 
>> EgyébIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2010-05-31

Úgy alakult, hogy le kell menni Mezőhegyesre. Nosza! Némi gázolaj, matrinca és hajrá! Kényelmes ... és suhanunk. Nagyon feszesen megy az úton. Nem hangosabb mint a benzines volt. Lent sétáltunk kicsit, aztán Szeged!
Szeged szép, mint mindig. Kár, hogy a Kis Virág cukit felújítják és zárva volt.
Aztán elindultunk, mert olyan fekete felhők jöttek, hogy az ihaj! Nem mentünk fel a pályára, beálltunk egy mini benzinkúthoz, hogy megvárjuk a felhőszakadás végét. Nem vont baj, hogy nem indultunk el. Elképesztően esett az eső. Mikor alább hagyott, elindultunk haza felé. Kb 100km-en keresztül szakadt. 80-90-et lehetett menni a sok víz miatt. Szép nap volt összességében. Rómeó szépen ment, semmi gubanc! A gázolajjal is takarékosan bánt ... ahogy szokott!
Az első kép megint csak egy eddig ismeretlen műszerállást mutat. A benzines 4500-at fordult ekkora sebességnél!
A második kép a benzinkúton készült. Mindig tartok a jégtől és inkább egy fedett nagynyomású mosóban vártuk ki a végét...

 
>> SzervizKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2010-05-13

Hát kicsit meglepődtem mondhatjuk úgy is mikor a Bakonyban Farkasgyepű fele a 82-en emelkedőnek felfele 1 nagyot bökött a kicsike és elkezdett a sárga motorvisszjelző villogni. A teljesítmény a nyomatékkal együtt nagyon leredukálódott. Kis idő után jobbnak láttam félreállni és felhívni a szerelőm, aki megnyugtatott, de le nem nyugodtam teljessen. Pihentettük még 1 kicsit majd inkább hazamentünk. Visszafele újra érződöt erő talán nem annyi. Amikor lett rá idő el is vitettem a szerelőmhöz aki átnézte és mint kiderült a turbonyomás érzékelője volt elmozdulva kitisztították és visszaszerelték. Még a kuplungvezérlőt kellett megiazítani. Teljessen átnézték a kicsikét és felhívták a figyelmemet, hogy a kuplungom már nem a legjobb de még használható csak figyelni kell rá és legyek felkészülve rá. Amúgy újra nayon harap a kicsike :)

 
>> Tuning és extraKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2010-04-02

Hát elérkezett az idő(a jó idő), hogy felkerüljenek az új kerekek. De csak akkor vettük észre, hogy olyan csavarokat kaptam hozzá aminek több mint érdekes a feje ami nem is baj csak nem küldtek hozzá célszerszámot. Nagy nehzen találtunk Győrben 1 hasonlót amivel meg lehetett húzni, mégha nem is teljessen. Persze reklamálás után egyszerre küldték a célszerszámot, ennyiből teljessen korrektek voltak.

>> EgyébAtya // Alfa 166 2.0 TS // 2010-05-31

Öröm pici kálváriával.
09' októberében rászántam magam, hogy a meglévő talján kétkerekű méltó társat kapjon. Előtte hónapokig bogarásztam a hirdetési újságokat és az interneten található eladó járműveket. Első nekifutásra Omega kombiban gondolkoztam, lévén, hogy építkezés közepette vagyok. Majd ezt leadtam Astra kombira. De ezek mind olyan jellegtelen fapados és agyonhajtott darabok voltak, hogy úgy döntöttem, inkább nem.
Ezt követte valami kisbusz féleség: Ducato, Jumper, Transit, Transporter. De ilyen állapotúak?
Végül a kombi, diesel és vonóhorgos autó helyett hazaállítottam családom derültségére a 166 2.0TS-val.
Amióta megvettem, többségében az előző gazda által elkövetett hiányosságokat igyekszem pótolni, és javítani.
Elsőnek vezérműszíj, ékszíj, valamint a feszítő és vezető görgők cseréje történt meg. Ezzel egyidejűleg vízpumpa és olajszűrő, olaj csere is volt. Mint minden használt autónál.
Egy alkalommal fordultam ki a védett útvonalra, amikor is az autó teljesen elgyengült, és a gázpedál lenyomására sem történt semmi. Ott álltam keresztben, és boldog voltam, hogy senki nem jött nekem. Hátulról meg biztosan jól lehülyéztek, hogy kezdő, amatőr meg egyebek. Leszedtem az alapjárati motort - főleg mert az alapjárat is ingadozott, felkúszott 1500-ig, meg vissza le - , és lepucoltam róla a gyári bezselésedett zsírt, majd WD40-el megszórtam és visszaraktam. Nem tökéletes még mindig, de működik.
Azóta a tél folyamán azt produkálta, hogy beindul, de nem veszi fel a fordulatot. Leállítom, vagy leáll magától, újraindítás és már működik is. Igaz, kicsit úgy az első percben, mint a versenyautó, amelyiknek a vezetője rugdossa a gázpedálját. Majd ha találok biztosan hozzáértő és nem lehúzós szakit, megnézetem.
Ezek után hiba: Nem melegszik fel a hűtővíz. Termosztát csere. Még a gyári volt benne. Fagyálló és hűtőfolyadék csere ezzel együtt.
Az első futómű minden elinduláskor nyikorog. Felraktuk padra, de lógás sehol nincs. Hajtom ameddig bírja, ha megadja magát, utána javítom. Idáig nem találtam olyan embert, aki tudná javítani. Igaz, már okosítottak, de ahhoz is szétszedés és sielent csere kellene.
A hátsó fék a jobb oldalon a hideg beálltával elkezdett folyamatosan csikorogni menet közben.
Így következett a hibamegállapítást követően a kézifék bowdenek cseréje. Ezt megoldottam, bár segítségre is szükség volt a munkahenger dugattyú visszatolására. Szerencsémre volt ismerős helyen célszerszám tekerni és tolni egyszerre.
Újabb hiba: Menet közben fognak a fékek! Itt egy kicsit ideges lettem. Először fékolaj csere, de az nem hozott javulást. Ezt követte a két darab első gumi fékcső cseréje. Nem volt könnyű, a bal oldali fém-cső hollandere bánta is dolgot. Végül azért cserélve lett mindkettő. Autó jó, de kiderült, hogy túl lett állítva a kézifék bowden. Ezt visszaengedtem, de az autó csak ragadósan közlekedett.
Megrendeltem a hátsó gumi-fékcsöveket is. Megérkeztek, és a rákövetkező naptól úgy gurul az autó, mintha zsíroznák előtte az utat. Csere elhalasztva. De közben kiderült, hogy a jobb hátulját nem húzza az új kézifék bowden. Javítása még folyamatban, idő kell legyen.
Most az az új kb. 2 hete, hogy ha bemelegszik a motor, akkor nehezen tudok álló helyzetből elindulni. A motor erőtlen. A géptetőt felnyitva olyan hang jön a szívotorok alól a tűzfalnál, mintha falsot szívna. Komolyan megrettentem. Azt nem értem, hogy miért csak meleg motornál? Értem én, hogy a hideg motor dúsabb keveréket kap, de ennyit szerintem nem! Most tudnék örülni valami segítségnek!!!!
05. 30-án levettem a szívotorkot - majdnem. Mindent le tudtam kötni, kivéve a torok alján középen lévő kettő db. csavart (15-ös kulcsfejméret). Na, azok meg sem moccantak! A bakot le tudtam kötni, de az azon átfűzött vezetéket - azt hiszem olajnyomás mérőé - nem tudtam sem kivenni, sem bontani. Így mindent visszaraktam. Megállapítást nyert, hogy a fojtószelep mögötti második olajpára visszavezető gumicső meglehetősen legatyásodott állapotú. Sufni-tuning keretében szigetelőszalag és PowerTape segítségével megerősítettem a csőfalat. Nem értem, hogy itt miért ment sok olaj a szívotorokba?! Lehet, hogy ezen át is falsot szívott, és így szívta az olajat is? Az autó nem füstöl, nem eszi az olajat.
Sajna a csúnya szívó hang továbbra is hallható. És a motor melegen legyengül.
Nincs valakinek ötlete a hibára? Mi arra gyanakszunk, hogy valahol netán megrepedt a műanyag szívótorok. Vagy alul valamelyik vákuum csatlakozás elengedte magát.
Itt tartok, de vezetni még mindig nagyon élvezem.
Egyetlen bosszantó hiba még az, hogy a lámpák nem adnak elég fényt. Lehet, hogy ki kellene pucolni, lehet, hogy ki kellene cserélni, lehet, hogy csere és xenon lenne a jó megoldás. Sajna nem sok futott belőle, és ez a bontók ellátottságán is követhető.

Most ráértem, így leírtam a velem történteket. Sajna a fals miatt nem mentem a találkozóra sem. Igaz, motorral tiszteletemet tettem.

 
>> EseményLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2010-05-31

Részt vettünk!Ott voltunk!Nagyon jó volt minden!Úgy érzem méltóképpen tisztelgett az Alfás társadalom a Centenáriumi év emlékére!Remélem még 100évet megér az Alfa Rómeó és gyerekeim vagy az unokáim fogják bejegyezni ezt az Alfa Amores blogjukba!
Én egyébként 2xesen ünnepeltem ugyanis nekem,nekünk ez az 1.Alfacity volt!Ezért néhány alfás erekjével meg is leptem magam!:-) És persze két Alfisti haverral összeálltunk néhány közös fotó erejéig!Remélem jövőre is itt lehetek!Alfa Amore!
És akkor jöjjenek a képek:

 
>> SzervizLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2010-05-31

Eljött az idő hogy kicseréljem!Egy újabb Eobd hibajel után úgy döntöttem cserére érett a dolog!Gyorsan le is informáltam,hogy 67000Ft lenne 1db!Ezért telefonálásba kezdtem,sikerült találnom Agostyánban az Alfa bontóban egy használtat 15000Ft-os áron,úgy éreztem ennyiért megéri megkockáztatni!Itthon apa segítségével ki is cseréltük!Kapóra jött,hogy a Fiatnál tavaszi átvizsgálásba egy motordiagnosztikát is csinálnak,úgyhogy két nap múlva( szakadó esőben:-( ) meg is látogattuk Reigleréket Győrben!Megnézték mindent rendbe találtak 3000Ft -ért!Íme néhány kép a cseréről:

 
>> Autóápolásosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2010-05-18

Ma kapott egy polírt Alfi, utána meg waxot. Újra régi fényében tündökől :D

 
>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2010-05-21

Végre befejeződőtt a HIFI projekt is. Az első ajtóba bekerült egy pár audio system hangszóró és csipogó (Audio System MX 165 PLUS). Szerencsére minden befért a gyári helyére egy kb. fél centis kiemelő kerettel, aminek külön örültem. A csomagtartóban pedig egy JBL basspro II aktív láda szolgáltatja a mély hangokat. Így együtt nagyon szép tisztán szól, ami a cél volt. :) Ja és rádió is van!