Blog

Ugye a bal első ajtóm felső zsanérja el kezdett kiszakadni a helyéről. Multkor a kilincs cseréjekor észrevettem, hogy nem csak kint rossz a helyzet, hanem már belülről is látszik a kiszakadás. Ráadásul elkezdett rohadni is a hegesztés helyén is. Tehát nencs más hátra, mint ajtócsere. Marklar adott nekem egy ajtót cserébe az édri melóért. Ráadásul be is hegesztette nekem. Ki kellett glettelni a sérüléseket. Viszont most tökéletes lett. A fújást nem tudom, hogy hol ejtem meg, de lehet a munkahelyem lesz a megoldás.

 
>> Szervizfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2010-07-04

Ezzel a dologgal sokat szívtam. Egyik nap még hazajöttünk vele a kisbéri alfás horgászversenyről, másnap meg nem indult. Sokminden ellenőrizve lett: az összes biztosíték, relék, csatlakozók, immo antenna, másik akksi, kábelek. Még a kódot is lekértem az Autóház Budaörsnél, ami a szükségindításhoz kell. Utána derült ki, hogy ahhoz az eobd lámpának is világítania kéne. Mindegy, legalább megvan az is, ha már nem kaptam hozzá. Hiába tehát a sok órás fórumolvasgatás, nem jutottam előrébb. Ezután jött a trélerezés szülővárosomba Csöri mesterhez. Mondanom sem kell, hogy neki 5 percen belül beröffent a 2 és fél hete pihenő motor. Mint kiderült, más irányba kellett elindulni, mivel az önindító sem forgatott. Ebből Ő egyből arra következtetett, hogy tápellátási gondok vannak. Mint kiderült, a motor nem kap testet. Fogott hát egy vezetéket, az egyik fele a negatív pólusra, a másik a motor valamelyik fém részére és már indul is a vas. That's all. :) Szóval azzal a vezetékkel lehet gond, ami a kasztnitól a motor felé halad... (a költség a kód és a tréler díjából tevődik össze)

 
>> Tuning és extrafisch // Alfa 147 1.6 TS // 2010-06-11

Meguntam, hogy elfáradt a műanyag az indexbúráimban és lötyögtek. Néha ki is estek a helyükről és csak a vezeték tartotta őket. Rendeltem a patacsinál füstszínűeket+vettem bele sárga izzókat itt Móron és máris más a helyzet.

 
>> SzervizSurcy // Alfa 156 2.0 16v TS // 2010-07-04

Sookáig nem tartott az öröm.Párnap múlva ismét nem volt gáz a klímába:-{De egyértelműen látszot mi is a gond!Hűtőt kellett cserélni :-{És újra tölteni a rendszert,de remélem ez uttal most már jó lesz :-}

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2010-07-03

a levegő és a pollenszűrők cseréjét ma meg tudtam oldani

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2010-07-02

A bal ajtó ablakemelője kiugrott valahogy a vezetősínből és nem tudtam felhúzni az ablakot... az ajtókárpitot lebontottam, az üveget kiszedtem, aztán az ablakemelő mechanikát is és vissza a vezetősínre... nem volt jó móka... 3 óra küzdés a 35 fokban.

 
>> Tuning és extraLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2010-07-02

Felkerültek végre az Alfacityn vásárolt,kapott matricák,valamint az amores rendszám keretet kicsit kiegészítettem!Igaz egy Alfadriver matrica(Bocsi GT!) bánta de jól mutat!Íme a képek!

 
>> SzervizÁkos // Alfa 166 2,4 20V JTD M-JET // 2010-07-01

Olaj-, Levegő-, Pollenszűrő. Egy kis Selenia olaj :-)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-06-30

(0624-0630)

..rengeteg kép készült. több mint ezerötszáz..
a teljesség igénye nélkül legyen itt 12+12db

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2010-06-30

19 nap Norvégiában, Budapestről autóval.
7500 km - 465 liter gázolaj - 6.2 fogyasztás.
Útvonal: Budapest - Prága - Hamburg - Hirtshals - Kristiansand - Lysefjord - Bergen - Sognefjord - Gerjangerfjord - Trondheim - Északi sarkkör - Oslo - Kristiansand - Bad Schandau - Prága - Budapest

Az út Prágáig félelmetesen rossz, futóműgyilkos betonlapok, onnan sokkal tűrhetőbb, odafelé Kelet-Németországon keresztül mentünk, itt is voltak betonlapok, de sokkal jobb állapotban mint a cseh részen. Odafelé Hamburg fölött mentünk, néha országutas szakasszal és Dániában aludtunk. Dániában a helyi rendőr megállított, megjegyezve, hogy "nice car" aztán utunkra bocsátott. Innen 2 óra kompozás Norvégiába. A Norvég utak elég változó minőségűek. Délen a főutak teljesen rendben vannak, elég szélesek, de autópálya csak Oslo környékén van, így nekünk csak visszafele volt szerencsénk. A legtöbb hegyi úton sőt, északabbra az E6 főút is elég gagyi minőségű, kanyargós és néhol csak 1 vagy 1.5 sáv széles, ezért száguldani nem nagyon lehet rajta. Norvégiában egyébként sem. 80 a megengedett sebesség, de a falvaknál legtöbbször csak 60-ra korlátozzák le azt, így egy jó 65-ös átlagot lehet tartani, ami nem sok. Amikor "autóútra" tévedtünk (itt simán 2x1 sáv van, de korláttal leválasztják), néha 90-et engedélyeznek, az autópályán meg 100-at. A másik közlekedési módszer a komp, ami helyi viszonyok között olcsó, de magyar szemmel nem annyira (egy mezei kis 2 km-es komp 83 NOK) (3000 Ft), diesel literje 12 NOK (430 Ft). Alfát nem sokat látni arrafelé, viszont aki van, az mind itt, és a Dánoknál és a Németeknél is integet, mint itthon. 2 GT-t láttunk, egyet egy elhagyatott kempingben holland rendszámmal a másikat már visszafele Kristiansandba, ez norvég volt.
Sajnos a futómű nem birta a "jó" utakat, így visszafele már csak nyugdíjas 120-as tempót tartottunk a német autópályákon, így nem rázta ki a kezemből a kormányt.
Tipp viszont annak, aki Németországban akar szervizt, Flensburg városában a dán határnál talál egy rakással, mivel a dánoknál is marha drága minden, így ide hordják az autóikat, igy van 2-3 utca teli szervizzel minden típussal. A helyi alfa szervizben jó fejek voltak, annak ellenére hogy 1 órát foglakoztak a futómű problémánkkal, nem fogadtak el pénzt érte.