Blog
Végre Alfa tulajdonos lettem! Már 1 hónapja eladtam a calibrát és vadásztam az utódjára. Minden nap minden órában lestem a hasznaltauto-t és meglett az eredménye. Felkerült a Pók és én voltam az első,aki felhívta. Másnap el is mentem megnézni, és meg is egyeztünk, már csak a bankot kellett elintézni.

Egy hirtelen felindulásból úgy döntöttem hogy nevezek az extrém kupára, úgyhogy felakasztottam a 2db ép nyári gumimat előre és szombat reggel elindultunk Oszi barátommal Szentkirályszabadjára, pontosabban az ex-katonai reptérre. Gépátvételen besoroltak N3 kategóriába (széria autók,1501 ccm-től, első és 4x4 hajtás), becsengettem 7000Ft nevezési díjat, amit kicsit sokallottam, de utólag kiderült hogy nevetséges összeg azért amit nyújt. Két pályát állítottak fel: rövid-technikás,kb 2 km és gyors-hosszú, kb 6km. Na ezt begyalogolni elég volt épp 1-szer is. Rajtunk kívül mindenki biciklivel, rollerrel, stb "edzett" 4-szer kellett teljesíteni mindkét pályát, de nagyon pörgősen zajlott. A kategóriámban sajnos csak 3-an voltunk. 1 honda civic 1.6-os amit apa és fia (kb 11éves!) hajtottak. Apuka a gyorson vert 3mp-el, így második lettem. A kisfia 3. lett, de úgy ment mint az őrültek! Grat nekik!
ja, amúgy béreltem egy GoPro kamerát nevetséges 2000Ft-ért és igen zsír felvételek születtek!
egy kedvencem:
Külső felvétel

Szobaton munka után elmentünk alfacitybe! Szép volt-jó volt, csak égett a pofám hogy én voltam az egyetlen aki téligumi/acélfelni kombinációval érkezett, úgyhogy gyorsan el is dugtam Alfinót a 145-ös sor végére. Csóróság van,nincs mit tennen :-) Az első ember akit megláttam Petibá volt (szép 155-öse van) aki szintén Mosonmagyaróvári. Körbesétáltunk a cimborámmal, aztán el is indultunk haza. Azért egy kulcstartót vettem emlékbe, plusz felragasztottam az emlékmatricát, csak sajnos balfaszul rosszul, mert a hazaúton egyszercsak lerepült...röviden ennyi
Eljött az az idő, hogy elkezdjem szelektálni mely típúsú alkatrészekből veszek bontottat vagy újat. Amiket beszereztem, azok bontottak. Nem gondolom, hogy újakat kellett volna vennem ezekből egy 12 éves autóhoz. Nem tudom meddig fogja bírni, de majd kiderül. Jónak kell lennie
alsó lengőkar
keresztlengőkarok
bal hátsó kilincs
kormánystabrúd
Mehet a szétborítás és a lengéscsillapító felújítása. K@.-a anyját a kopogó g.-!ó kiba.-ottul felidegesítő alkatrészekből.
Elmentem Pestre a PUG-gal. Örültem volna, ha Alfával megyek PUG alkatrészekért.
Futómű beállítás, mivel nem Budapest kompatibilis...a 4 kerék 4 fele állt kb.
Selénia Gold 2l, első stabilrúd szilentek, féltengely porvédő, izzók helyett részben ledes műszerfal világítás
Hétvégén sem esett eső, így a ház mögött tudtam kicsit foglalatoskodni a kocsi vezérlőelektronikájával, illetve a Selespeed ECU-jával. Kialakítottam a "bázist" egy fellépő és egy kis sámli segítségével és neki leselkedtem. A következő érdekes dolog derült ki: annyi kilométer van az autóban, amennyit mutat! :) Illetve, valamivel kevesebbet mond a Bosch ládikó, ezt nem nagyon értem, hiszen azt gondolná az ember, hogy az LCD kijelző is onnan kapja az adatot.. (valami 50-60 Km eltérés van a kijelző többet mutat). Néztem még szép grafikonokat, amik gyönyörűen lekövették a gázfröccsöket, változásokat. Hibakódot most sem olvastam ki, pedig jó pár tesztet lefuttattam. A kuplungom helyes értéken van, pont középen a 28-28,5 mm közti tartományban. Kalibrációt azonban nem mertem lefuttatni, mert azt olvastam az 2 perc, és az én 360 Mhz-es IBM notim bizonytalan időközönként oldja a kapcsolatot. Pedig az lenne ám az igazi főnyeremény, az újrakalibrálás! ;-) Így sem panaszkodom, azt a kétezer Forintot megérte, legalább nyugodtabban alszom, hogy tudom, mincs visszapörgetve az óra, és a szervízkönyv szerint alakult az autó előélete




Idén is részt vettem a komáromi Alfa találkozón,ami egyben az új Giulietta bemutatója,valamint az Alfa Romeo magyarországi centenáriumi rendezvénye volt.
Gratulálok a szervezőknek az idei szuper munkájukért ,hogy egy ilyen színvonalas rendezvényt összehoztak..
Nagyon tetszett az oldtimer kiállítás...





Esedekes volt a csikozos ablaktörlök csereje, a välasztäs a bosch Aerotwin lapätokra esett.Köszönet erte innenis Sanyi barätomnak! :D
Designosak,es az elsö probäk alapjän hibätlanul teszik a dolgok,ha tartosak is lesznek akkor elegedett vok.

