Blog
Olajcsere, szűrők cseréje. Ki lett cserélve a jobb első dobbetét is. Az eredeti is jó volt, de hiányzott egy kisebb darab az aljából, ismeretlen okok miatt. Az is elképzelhető hogy gyárilag volt ilyen. Szükséges volt még egy kis gáz utántöltésre a klíma rendszerbe. Természetesen a karbantartás a megszokott kiváló minőségben, a lá Csörgő autószerviz:))

vmelyik nap vettem észre hogy a felni belseje egyatta olaj....kifordítottam a kormányt és egyből meglett a bűnös...szétszakadt a gumiharang....csere+újrazsírozás...már csak a felnit kell letakarítanom...
A hátsó fékeim már vason voltak, még Tóth Gabi szólt mikor cserélte vissza a kerekeket (téliről nyárira). A haverom pont egy autó alkatrészboltban dolgozik, így jutányos áron vettem a hátsó tárcsákat és hozzájuk a betéteket. TRW tárcsák+betétek 12500Ft. Köszi Haver!
Persze ki szerelte fel? Naná, h Vale7 :D, és még meg is húzta a kézifékbovdenemet is. Ismételten nagy köszönet neki!
Még december 24.-én történt 1 kisebb gixer. Finoman fogalmazok: H rohadna meg ott ahol van az a Buzukis aki télen rallyzgat! Történt ugyanis h T elágazáshoz közeledtem mikor hirtelen balról kanyarodott be 1 buzukis aki kicsit nagyobb tempóban jött, valszeg megszokta h mennyivel veszi nyáron ezt a kanyart, vagy szimplán rallyzot a s*ggfej, mind1 a lényeg a végeredmény. Átjött az én sávomba szembe velem gyors mozdulattal félrekaptam a kormányt félig go fel a padkára, buzukis el mellettem aztán go vissza az úttestre, és akkor hallottam a reccsenést.... A jobb küszöbömben eltörtek a bolha tartó sínek.... Sirva tudtam volna fakadni mikor meghallottam a reccsenést, és 1 villanás alatt lepergett az életem is abban a másodpercben, amikor mindez történt. Majd hirtelen ki is vert a víz, h OMG nem történt semmi. Persze a S*ggarcú nem állt meg, mögöttem jöttek, félreálltam de sajna a mögöttemlévő is csak lesett a történteken, ő se látta a rendszámát. Én nem is azt figyeltem hanem azt h megússzam, minden 1 villanás alatt történt, ember legyen a talpán aki mindezek mellett megjegyzi ezt... le a kalappal előtte :D Nos így ennyi tömören a story. Go Robox -ékhoz és minden bolhafelfogatást szépen visszaműanyagoztak, sőt még kicsit ki is egyengették nekem. Megint csak jó munkát végeztek, mindezt 4000Ft-ért . Bolhákat meg 700ft-ért vettem a Lali autóban (1 zacskóban 10db van). Megint csak Vale7-el szenvedtük vissza a küszöböt. Bazze Dávid még a köv életem lelkét is eladtam neki :D
Még januárban vettem a Nyíregyházi bontóban 6500Ft-ért bal első sárvédőívet. Mivel az autó törött volt, mikor vettem tisztában voltam vele, és biza ezt az elemet elég ótvarul fújták le (rohadt az elem belül illetve a küszöbnél) így kicseréltettem. Nagy köszönet Vale7-nek érte, megszenvedett vele. Illesztések stb... Le is fújta gyönyörűen a gyári Nero színre. Majd jött a lökhárító. Nah azzal mégjobban megszenvedett. Ugyanis minden felfogatási pont el volt törve így go el a Robox kft, műanyagoshoz. 7500Ft-ért minden felfogatási pontot első osztályúra megcsináltak, csak ajánlani tudom őket. A lököst ezután le kellett fújni, műanyagig leszedni a régi fényezést stb... csuklottam is :D Még1x nagy köszönet Dávid (Vale7)!
Mivel a sárvédőívről a rohadás picit átterjedt a küszöbre ott ki kellett hegesztetni. Így elvittem Tóth Gabihoz (Longman ajánlotta és jól dolgozik a srác, ő csinálta a kipufogómat is, illetve minden kisebb apróságot, termosztát csere, stb). Nos mivel ő autószerelő, nem karosszérialakatos abban tudott segíteni h ajánlott egyet. Mit ad Isten a Faterja pont az! Köszi szépen zsír lett az is! Ha már ott volt a kocsi nála akkor egyúttal megkértem h pucolja ki szakszerűbben a pillangószelepházat, mert még mindig ugrált az alapjáratom. És mondta h valószínűleg sz*rul pucoltuk ki. Igaza lett. Nos pucolással, és kilakatolással 1üt 8500Ft-ba került. NEM UGRÁL AZ ALAPJÁRATI FORDULATOM!
Nos összefoglalva:
Bal első sárvédőív: 6.500Ft
Lökhárító felfogatási pontok műanyagozása: 7.500Ft
Fényezés lökös, sárvédőív: 45.000Ft
Big thx Vale7! Egy életre az adósod vagyok eddig :D
Lakatolás és szelepház pucolás 1üt 8500Ft
Thx Gabi és Faterodnak! (Gabi telszáma ha kell valakinek: 70/5862077)
Szinten Vale7 kollégával még aznap leszedtük a rendszámot, és felfúrtuk. A rendszám e a lökös közé tettünk 1-1 levágott darabot egy locsolócsőből, h legyen neki 1 kis távolság illetve ne verje szét a rendszám rezgés közben a fényezést. Jól nézz ki :D Sajna a képeket mobillal csináltam, azért ilyen f*s :(.


Vale7 cartársal kicseréltük a pollenszűrőt. Mit is mondjak, szerintem még az életben nem volt cserélve :D. Képet elfelejtettem készíteni róla, de el tudjátok képzelni :D. Aznap pont esett, szóval le is tudtam tesztelni. OMG látok rendesen, nem párásodik annyira a szélvédő. Oldalt kicsit, de az semmiség. Viszont az elülső szélvédőn a pára nyomát se látni, pedig csak 2-esen járattam. Egy szóval: ZSÍR!
Gyengélkedett a jobboldali belső féltengely csukló. Így hát a mai napon ki lett cserélve.
1200 km- re lakunk már egymástól Wikicicával. Kaptam szabadságot a munkahelyeimen, el tudtam menni Wikiékhez segíteni a házfelújításban és a lakás, a kert, a műhely költöztetésében a felújításban lévő házba. Sajnáltam, hogy csak ennyi ideig tudok most segíteni a barátnőmnek, de remélem, minél hamarabb megint tudok menni, most kell gyorsan sok segítség.
Más alkalommal majd lesz városnézés is, de segíteni jöttem, amíg nincs kész a házfelújítás, addig ilyen nem jut eszembe.
Néhány fotó az egy hét történéseiből:
1. kép: házfelújítós barátok, szomszédok
2. kép: Wikiékkel a frissen glettelt, kifestett, aljzatkiegyenlítőzött, parkettázott szobában
3. kép: Az én kis virágszálam és élete első járólapozása
4. munka utána este nagy adag ételt főztünk másnapra a munkásoknak


Nagyon hanyag voltam, és kiautóztam, az utólsó sepp benzint mikor tankolni mentem, és miután raktam bele jó pár litert, a szintjelzőm, nem volt hajlandó megmozdulni, és az utolsó állapotot mutatta.
Szegény sokkot kapott, illetve volt aki azt mondta, biztos az a baj, hogy a vákum a szintjelzőt is beszippantotta, a végén már azzal ment :))
Neki láttam, hogy szétszedjem.
Háááát ha az volt a cél a tervezés során, hogy hogyan tudjunk egy teljesen egyszerű műveletet úgy megbonyolítani, hogy a fél autót szét keljen szedni hozzá akkor tökéletes munkát végeztek. Ha nem az akkor viszont pocsékot..
Ki kellett szedni a hátsó csomagtér borítást, illetve a hátsó könyöklőt. Ekkor lehet hozzá férni a középen lévő nagy fekete lemezhez ami a nyílást takarja. Négy csavar fogja. A hátsóval nincs baj, viszont az elsőt, hogy lecsavarjam illetve, hogy a lemezt ki tudjam venni, ki kell vennem egy "L" alakú lemezt, ahhoz viszont ki kell venni a hátsó ülést, mert a csavarnak pont útban van. Elég lett volna a lemez első részén a csavaroknél egy bevágást csinálni és máris nem kell a fél autót megbontani...
Utána viszont az egész egységhez hozzáférni, és egyben ki jön a tankból. Miután bárki kiveszi és megpróbálja mi lehet a baj teljesen ürítse ki... én nem tettem, és sikerült a benne lévő üzemanyagot a másodperc tört része alatt a hátsó ülésbe injektálnom, ami kb 1 liter volt. / Azért van ott illatosító / A szintjelző része egy 3X4 cm-s kis négyzet és kb. 3 mm vastak amit kis műanyag kapocs fog az egész egységre. könnyen lejön, és meg lehet takarítani a panelt, és az érintkezőket is. Én ezt tettem, és most működik rendesen, remélem sokáig.





