Blog

>> Tuning és extraNano // Alfa 156 Sportwagon // 2010-04-25

Lassan nyár van, muszáj volt feltenni a nyári gumikat. Ehhez elboltoltuk TeShow felnijeit (merthát csak jobban néz ki mint a téli garnitúrás tojástartós felni) és szerzett nekem rá 225/45/R17 -es gumikat.
Eredetileg 185/65/R15-ös volt az autón, ezzel vettem. 1 hónap alatt meg is szoktam, hogy lehet (hehe nagyon vagányan) pár ujjal is tartani a kormányt, ezekkel a kerekekkel viszont legalább egy kézzel bele kell kapaszkodni ha nem akarom, hogy a kátyúk vezessék az autót..:)

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-04-24

Elkészült (0424) a hátsó lökös. bár.. még hagy némi kívánni valót maga után.. hiányzik a "diffúzor", stb. Jövő héten folyt.köv. Addig is szépen lemostam, hogy érezze a törődést. :)

[Költségeim: műanyagos munkadíj 13.000, fényező (csak anyagkts.) 20.000Ft]

>> Eseményartitomi // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2010-04-24

Mivel elkészült az autópálya Pécsett, megfuttattam az új úton a kicsikét. Mindjárt ki is jött egy kis probléma amit a "RENDSZERESEN KARBANTARTOTT" utak okoztak és 140 km/h körül elkezdett rázni a kocsi. Irány a gumis, felnivizsgálat, görgőzés mind a 4 + az egyik el volt repedve. Hála a pécsi Toldy Gumiszervíznek korrekt áron jó minőségben helyrehozták a felniket.

 
>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-04-24

Elöregedett a szívócső vége, ami belemegy a folytószelep-házba. A flexibilis résznél kirepedt. Mivel időközben változtattak rajta és a kartergázcső becsatlakozása hátrébb került, így a kartergázcső feszült. később az is elrepedt. Mindkettőt cseréltem gyári újra.
(a szívócső 10000, a kartergázcső 8200ft)
Igazából a szívócsövet már tavaj nyáron kicseréltem, csak nem emléxem pontosan mikor :)

>> EgyébWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2010-04-23

Még egy fontos dolog, fóliacsík került a szélvédőre, mert napra érzékeny a szemem, és az eredeti zöld sávos szélvédő nem fejtette ki hatását. A fényképen helyet kapott még apukám saját tervezésű, illetve kivitelezésű félfekvő bringája is.

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-04-24

elkészült a "bólintó" elektronika is. A tompított ráadásakor bemozdítja a lámpákat majd visszaáll alaphelyzetbe. Egy általános időzítő kapcsolást alakítottam át. Ez elektronikai boltban kapható, csak össze kell szerelni, a boltos fószer segített kicsit, és módosította annyiban, hogy ne ismételje a ki-be kapcsolást, hanem az idő letelte után szakítson meg, majd többet ne csináljon semmit. Ezt még egy relével megtoldottam. A gyári kereket kiszereltem és az is rá van kapcsolva, így állítható, amikor az elektronika aktív akkor egy ellenállást kapcsol párhuzamosan az állító kerékkel így csökken az ellenállás, bólint a lámpa, majd mikor megszakít minden visszaáll.

>> EgyébWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2010-04-23

Alaptulajdonságaim közé tartozik, hogy a kulcsokat hajlamos vagyok nem megtalálni, ezért eddig minden autóm kapott forgalmiengedély-tartót. Lucifer mai nap kapta meg. Ez szintén saját tervezés és készítés.

 
>> SzervizWikicica // Alfa 156 1,8 TS 16V // 2010-04-23

Mivel a mutató 50foknál tartotta magát, Poló tanácsára ma termosztát-csere történt, szomszédom segítségével. Az alig használt termosztáttal a mutató végre felmegy 88-90 fokig. Ezen kívül beleöntöttem egy sokak által ismert kenőanyagot, melytől szinte azonnal csendesebb, finomabb lett Lucifer lelke.

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-04-23

168.000 km
A melegebb napokon már bekapcsolt a klimatizáció, de rögtön kapcsoltam is ki, mert a kompresszor nagyon hangoskodott. Ma végre rájöttünk miért - összevissza 35 gramm gáz volt benne. Ha jól emlékszem 640 gramm van előírva, így megtankoltuk, most úgy hűt, hogy jegesmedve legyen a talpán, aki kibírja.

www.autocomp.sk, 60€

 
>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-04-23

Azt mondja tuning és extra. :-)
Még mindig, mert állítgatni kell. Átkötöttem a rear kimenetre a ládát. (nem tudom miért nem ezzel kezdtem) Az RCA kábelt is átraktam a rear bemenetekre. Ezen az oldalon található a Super Bass. Most már rezeg minden. Sajnos csörög. :-) Ezzel el fogok játszani egy darabig. Áááá. Majd vasárnap. Reggel fél hattól kint leszek a garázsban. Megrendeltem az RCA könyököket, mert a városban található szaros műszerész bolt feszt be van zárva. Mondjuk nem is csipázom, amióta vitatkozott, hogy mi a hangfal és mi a hangszóró között a különbség. :-))) Ez hülye, mindegy.
Egy kis jegyzet, hogy mit kell még megcsinálnom vasárnap:
Belső világítás elől kontaktos és bal hátul is meg kell piszkálnom.
Polír egész kocsi + első lámpa.
Xenon trafó lámpa alá be kell tenni. El ne felejtsek torx fejet intézni a törött helyett. :-)