Blog
Ma délután hazafelé az M6-on a szívbajt hozta rám a drága! Hirtelen kigyulladt az akksinak a visszajelzője a műszerfalon és ugyanabban a pillanatban olyat csinált az autó, mintha 5-ből kettőbe váltottam volna
pedig hozzá sem nyúltam a váltóhoz. Mindezt olyan 170-nél...hát nem kicsit dobogott a szívem. Gyorsan leálltam egy pihenőnél, és telefonos segítséget kértem Csöri mestertől, akinek első kérdése az volt megvan e az ékszíj? Itt már aztán megfordult velem a világ, hát motorháztető fel, majd Csöri irányításával megtaláltam merre lehet a fránya szíj :) A helyén volt. Aztán mondta Csöri, üljek vissza, indítsam be... nah sehol semmi kivillanás. Letettem a telefont....megint villog....leállítottam, motorháztető fel..szíj a helyén :P ....megütögettem az akksin azokat a kis bigyókat, amivel rácuppan az autó...saru (?) és újraindít.... Hazáig semmi baja nem volt :) Arra viszont rájöttem, ha nincs neve, nem tudom szidni...mert a szarolasz, meg a szaralfa...az olyan általános. Hát mától Lujza a neve :)
Elég igényes vagyok a zenei minőség terén, ezért teljes Hi-Fi tuningra adtam a fejem.Kezdődött egy Alpine IDA-X300-as fejegységgel.Követte előre és hátulra koaxiális szettek macAudio Mobil 915 a gyári helyre+elől még 2 "csipogó" macAudio Mobil T19(ők most a leggyengébb láncszemek).
A SUBbasszust is természetesen kellet javítani.Abból dolgoztam amim volt!Még 5 évvel ezelőtt vettem 2db macAudio Absolute 380-as mélyhangszórót mert pincepartikat tartottam.Ezekhez készült egy dupla zárt láda mely a 33ashoz lett tervezve.A kellő meghajtásról egy macAudio ZX1000-es monoblock erősítő gondoskodik.Elvileg ez az erősítő passzol a hangszórókhoz mivel rmsben mind2ő 500Wot míg max teljesítményben 1600Wot tudnak.Ehhez viszont megfelelő kábelezés is dukál.Így bekerült egy Audison Connection FPK 600-as kábelkészlet, a minőségi hangátvítelről pedig szintén Audison Connection RCA kábel gondoskodik.És a hangszórókábel is Connection.
Behangolás útánn meglepően jól szolt a rendszer még a diszkós gyorsabb mélyeket is gond nélkül visszaadta, a SUBokról pedig ne is beszéljünk..:)
Kapott még egy neonszalagot a kalaptartó aljára megvilágításnak, ám az sokat nem ér tervben van helyette zöld neon.
Röviden ennyi a történet, 2 hetembe került a művelet mivel csak hébe-hóba volt időm dolgozni rajta.Íme a képek:












Marek cartárstól beszereztem 4 db. 15"-os acélfelnit, 195/55-ös téli gumikkal, majd felrakom, ha leesik a hó! :))).
Hol is kezdjem...Hm.. Szóval juliusban WhiteSkull-hoz került a 75 mert mindenféle baj volt vele.. Minden folyadék az akksi savat kivéve folyt belöle.. Volt egy teljes váltócsere. Mindhárom Hardy tárcsát cserélni kellett. Meg a kitámasztó csapágyat is. Kapott 1 új üzemanyag tankot is. Meg 1 új müszerfalat is.Most minden müködik. Visszakerült a március óta hiányzó bal oldali első indexbúra is. Müködik az elsö ködlámpa is. Nem folyik már a motorolaj.. És a fékolaj sem. Ja és megjavult az ablakmosó tartálya is. És teljesen megjavult az elektromos rendszer is. Minden müködik. Ezer köszönet WhiteSkullnak és Falkonak valamint azoknak az embereknek akik segitettek beszerezni a rengeteg alkatrészt..
Beszereztem pár matricát Kaposon. Lesz egy kis időm felrakom, oszt fotózkodunk.
Kispogga baràtom es jomagam szervezeseben megejtettünk a vilàg közepen azaz Àrpàson egy minitalit.Örülök a magas raceveteliarànynak es köszönöm mindenkinek aki eljött,es jelenletevel megtisztelte kisfalunkat :)
Remeljük leszmeg folytatas :))






Tegnap előtt vissza kaptam a jogosítványom reggel elindultunk Szombathelyről elmentünk a Körös-hegyi Völgyhídhoz valami eszméletlen szép,utána irány Poroszló Tisza-Tó onnan meg haza, jó kis túra volt az autó hibátlanul gyönyörűen ment!Tegnap délelőtt be az autómba és irány Kaposújlaki Találkozó nagyon nagyon sok szép AUTÓ volt!szóval 2 nap alatt gyorsan hamarjában beletekertem közel 1300 km-t!iggen nagyon jó volt!
Pár hete megadta magát a hátsó ablaktörlőm és vettem egy bontottat, amiről az eladója azt állította, hogy tökéletsen működik. Miután megjött a csomag kiderült, hogy rámsózott egy hulladékot és buktam 5.000 Ft-ot...
Azért megpróbáltam megjavítani. Egy idő után berohad a tengelyük és többnyire mindegyik leégett motorral végzi. Múlt hétvégén nekiestem szétszedni, kiszedni belőle a tengelyt amin az ablaktörlő kar van, hátha a többi része még jó és csak a berohadás miatt nem forog. Nem így lett, továbbra is döglött maradt. Okulásként viszont néhány kép azoknak akik hasonlóan jártak és szívesen eltöltenének egy fél napot a kísérletezgetéssel :)
Ami kell hozzá:
- sok-sok türelem :)
- egy flakon csavarlazító
- egy pontozó és kalapács, amivel óvatosan kikocogtatod a berohadt tengelyt a műanyag hüvelyből (a műanyag könnyen törik és amikor már nem látszik ki a tengely a hüvelyből, akkor elég könnyű melléütni és kinyírni a menetet)
- csiszolópapír a rozsdátlanításhoz









