Blog

Hosszú-hosszú idő után kicseréltem a motortartóbakot a jobb oldalon. Körbe volt szakadva a régi, mindenféle fura hangot adott ki. SWAG-ot rendeltem, mikor kicsomagoltam, akkor láttam, hogy Febi van a dobozban, szuper. levettem a régit, bedobtam az újat. A különbségek a cucc súlyában és alakjában volt első ránézésre, viszont a felfogatások egyeztek, így felcsavartam. A meglepi ekkor jött, a 12-es csavar betekerésekor. Ugye a gyári motortartó bakban a menet alul van, az újban pedig felül. Emiatt majdnem 5 cm-vel hosszabb csavarra volt szükségem. Mivel nem találtam, így kettévágtam a gyárit, meg egy másik csavart, beköszörültem és meghegesztettem, hogy jó legyen. Végre nem kopácsol és nem vergődik annyira a motor, mint eddig.

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2017-03-22

ma estére terveztem be a nyári kerekek felszerelését, de csak egy alapos felnitisztítás lett belőle
ugyanis az elmúlt évben bal hátsó gumiban egy csavar miatt nulla nyomás volt
így a nyáriasítás elhalasztva

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-03-22

Ma fel kerültek a szép nyári papucsok. Szerencsére nem voltak sokan ma a szervízbe igy be tudtam állni :-)

 

Volt egy kis idő meg egy kis karbon mintázatú fóliám így kellemesen töltöttem az időt pár dolgot behúztam vele! Még nem vagyok kész mert maradt még pár dolog! :)
Nekem tetszik a többi meg nem fontos :-D :-D

 
>> Szervizboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2017-03-22

Nemrég voltam a Ber-Do-nál, ahol motordiagnosztikán esett át az autó. Nagyon jó tapasztalataim vannak a hellyel. Gyári gépük van, minden lehetséges tesztet elvégeztek. Az eredmény egy rossz alapjárati motor, egy lassan jaldokló légtömegmérő és egy halott lambda szonda. Ezeket most kicserélem. Ez elméletileg meg fogja szüntetni a reggeli egyenetlen alapjáratot, és a motor szinte tökéletes lesz. Olajat még mindig nem eszik, erős stb.

 
>> SzervizKadalfi // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2017-03-22

Ezek történtek velünk az elmúlt évben.
Generátor feszültség szabályozó meghalt,kicserélve.Ha már szét volt szedve a szabadonfutót is cseréltük.
Bal első lámpa belseje szétperget,csere újra.
Kipufogó rezonátor cső piszkosul el kezdett zörögni,pedig kívülről teljesen jónak nézett ki,lecserélve.
A fékekkel még nem foglalkoztam mióta nálam van a csoda,így lecseréltem kompletten,tárcsástól,betétestől,221000km-nél
Brembot kapott.
Gumi fékcsövek is cserélve lettek.
223000km-nél olaj +összes szűrő cserélve.Most Xado 5W-40 SM/CF-et kapott.
Hát kb.ennyi.
Lehet 1-2 dolgot kihagytam.
A távirányítóval nem tudom nyitni,zárni az autót,tudtok valakit esetleg borsod megyében,aki újra tudná tanítani?Köszi!

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-22

A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.

Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)

A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.

Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)

Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-03-22

Kivételesen nem Valeo lapátok lettek a Tescóból, hanem gyári darabok az Elaforgtól. Hétfőn spájzoltam be őket, ma pattintottam fel a régiek helyére.

Az új ablaktörlőkkel az első utam a gumishoz vezetett, aki visszatette az autóra a nála tárolt Pilot Sportokat az Alpinok helyére. A téli garnitúrát nyugdíjaztam. Hat szezont futottak két Alfán. Kilométert csak tippelni tudnék, mert a régi autónál nem nagyon írtam. Az első öt évben teljesen elégedett voltam velük, de az idő nem kímélte őket sem. A hatodik szezonjukban már nem hozták azt a szintet, amit régen. Azt még nem találtam ki, mi legyen az utóduk, de az Alpin 5 biztosan az esélyesek között van. A gumis ismét megdöbbentett azzal, hogy rendesen felfújta a kerekeket, nem úgy állt, hozzá, hogy kétbármindenbejó.

A végén megkoronáztam az egészet egy alapos takarítással.

Ablaktörlők: 6110 Ft
Gumicsere: 9600 Ft

Kilométeróra állása: 171 497

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2017-03-20

Eddig bírta 2012 07 hóban vettem most 2017 04 van majdnem 5 év .Szerintem jó átlag!A választás Exide premiumra esett 100Ah!
Remélem ez is bírja addig mint a másik pedig az csak74Ah volt!