Blog

>> EseményZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2017-03-19

Nem, még mindig nem jutottam el a beépítésig. Viszont eszembe jutott, hogy van egy régi PC-ből kimentett ATX tápegységem, aminek egyik 12V kimenetére korábbi hifis életembe direkt szobai teszt célokra felraktam egy ISO csatit... Leporoltam, majd beüzemeltem a polcon tárolt Kenwood készüléket. Nagyon tetszik!

- Tud magyarul
- Sima házhoz testeléssel lehet neki adni kézifék jelet
- Cserélhető a háttérkép (ide 99%, hogy egy szép Alfa embléma fog kerülni)
- Nagyon jó a menü
- Fejlett EQ-val szerelt

Mostmár még inkább fűt a vágy, hogy beszereljem, így valószínű a jövő héten megrendelem a szerelék anyagokat.

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-03-17

Ma én is átgumiztam, a nyáriak fent és bekerültek az Osram Xenon Look izzók is led-es helyzet jelzővel. Szerintem nagyon jól mutat egyelőre kicsit szokni kell, hogy más a fénye de nem tűnik rossznak.

A mai napon lekerültek a 17-es téli, és felkerültek a 18-as nyári kerekek
mind a nyolc felni alapos tisztításban részesült

 
>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2017-03-19

Folytatásra ma volt időm, belehúztam, hátsó fékek és környéke is rendbetéve, nyári szett is felugrott, fékcsövek rézből gyártás alatt, lassan összeáll.

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-03-19

A sztori 2015-ben kezdődött, mikor még fiatal és szép voltam. Úgy gondoltam, hogy marha jó ötlet a kinézet érdekében 20 mm-s nyomtávszélesítőket szúrni hátra. Nem volt gond addig, amíg terepjáró magassága volt a kocsinak. Nagyon jól nézett ki a kihúzott kerék, nem volt semmi villamos kinézet. Eljött május, amikor bekerült az 50-es Eibach ültetés. Egy Kassa-Nagykapos (200 km) úton sikerült szarrá vágnia a sárvédő peremeknek a hátsó gumik szélét. Hirtelen nem jutott jobb az eszembe, kidobtam a fenébe a 20-as nyomtávszélesítőket. Nagyon bambán nézett ki ismét a kocsi. 2016-ban fogtam a pogácsákat és odaadtam esztergás kollégámnak, hogy szedjen le belőlük 4 mm-t. Immáron 16-os pogácsákkal már épphogy csak súrolta a peremet a gumi. Nem volt a legkényelmesebb, de végre már nem vágta szanaszét a gumimat a perem. Idén, miután bekerült az állítható futómű és felraktam a téli szettet, 200 méter után tudtam, hogy ez így nem marad. Kölcsön kértem egy peremezőt, majd nekiálltam visszahajtani a peremeket. A művelet nagyjából 2 órát vett igénybe. Szinte az egész peremet vissza tudtam hengerezni. Közben persze hőlégfújó pisztollyal melegítettem az ívet, hogy se a festéknek se a fémnek ne legyen valami nagy baja. Most már szerencsére minden úgy működik hátul, ahogy a nagy könyvben meg van írva.

 

A napokba felkerültek a nyári gurulók.
A nappaliból a legszebb kilátás ;)
Km óra állása: 230998 km

 
>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2017-03-19

Ahogy megvettem, nagyon kíváncsi voltam a fékekre, mert a GT-re már régóta szerettem volna ilyen 330-as Brembo-kat, de igazából csalódás volt. A lényeg, hogy kicsit gatyába kellett rázni a fékeket....fék olaj csere, fékmunkahenger kitisztítás és végül a vákuum-dob felújítása következett. Most lehet azt mondani, hogy harap :)
Cserére került még a hűtővíz termosztát, és nagyjából ennyi :)

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2017-03-18

Berohadt a kézifék bowdenem. Mindkettő. 2 hónappal ezelőtt befújkodtam, megjárattam, egy darabig jó is volt, de megint beálltak. Mivel közeleg a műszaki, úgy döntöttem, hogy itt az ideje a cserének. Unixból sikerült beszerezni egész jó kedvezménnyel ATE típusúakat! Aztán ha már az autó alatt voltam, akkor beszereltem hátra a Marklar haverjától, Nyúltól szerzett légrugókat. Már régebben akartam venni, de a 16K-s árat egy picit sokalltam értük. Aztán az egyik hétvégén Érden jártam, és megláttam nála egy évek óta rozsdásodó futóműben. Megkérdeztem tőle, hogy megkaphatnám-e, és csak úgy odaadta! Nagyon örültem. :-) Van rajta egy kis szelep, amin keresztül fel lehet fújni, így bármikor tudom módosítani az autó hátuljának magasságát, de persze nem fogom. :-) Az ültető rugó (tudom, le kellene már festenem) és a sport gátló maradt, de kellett valami megoldás, mert a sok csomagok és az utasok miatt már beleért a gumi a sárvédőbe. Így ezzel a megoldással már nem! ;-)
Kicseréltem még az AC-t is, mert néha menet közben nagyokat rángatott, aztán egy jó ideig semmi, aztán meg egyenletes tempónál egyszer csak megtorpant. Hiába nyomtam a gázt nem történt semmi, egyre csak lassult az autó. Olyan volt, mintha nem kapott volna üzemanyagot. A csere óta nem produkálja a fent írt tüneteket! :-) Gyári Bosch került bele, mert nem Úr, aki nem herdál! ;-)

Költségeim:
- ATE kézifék bowden jobb: 3676,-
- ATE kézifék bowden bal: 5031,-
- Bosch benzinszivattyú: 27000,-

>> Autóápolásyani🍀 // Alfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2017-03-18

Mivel két egyforma méretű és mintájú alufelni garnitúrám van, így a nyárinak használtat felújítottam. Már régen terveztem, hogy antracit szürke színűre fényeztetem, ennek most jött el az ideje. A felniket egy fényező ismerősömmel csináltattam, aki már korábban is dolgozott nekem. A festék színkódja: VV658B Titanio-metallic lett, fedőrétegként pedig lakkozva lett.

 

Az autóhoz pótkerékkel együt 7db nyári kereket kaptam, mindegyiken Conti Sportcontact 3 gumikkal. Különböző állapotban. Próbáltam itthon kitalálni, hogy hova melyiket tegyem, de nem sikerült igazán összeraknom egy tuti garnitúrát. Két kerék volt amin rengeteg minta van még, a többi olyan forma-forma, még egy szezon bennük van.
Úgyhogy felhívtam a gumist, két fordulóban elcipeltem neki a rengeteg antracit Ti felnit és megkértem őket, hogy rakjanak össze nekem egy használható garnitúrát, vagy javasoljanak valamit, hogy mi legyen.
Gondoltam, hogy ha picit is indokolt, hívnak majd, hogy új gumi kell, hisz nekik az az üzlet. De nem hívtak. Másnap a megbeszélt időpontra ott voltam, már elő volt készítve a 4 frissen centírozott kerék.
És a helyszínen még variáltam picit, mert átcseréltettem egy felnit. Feltűnően le volt horzsolva a pereme. helyette egy épre átszereltettem a rajta lévő gumit. Kicsi plusz költség, de a 4 felni így már fix, nem kell tovább csereberélgetnem.

Aztán gondoltam egyet, rákérdeztem mennyiért raktározzák el a télieket. Valahogy semmi kedvem nem volt 2 fordulóban visszacipelni a rengeteg kereket. Azt mondja 4e/garnitúra. Na mondom akkor ezeket nem viszem innen sehova :-) Ennyiért elteszik, ősszel felhívom őket, időpontot egyeztetek, ők addigra lemosva előkészítik a 4 kereket. Jó szolgáltatás, jó áron.

Aztán csaptam egy próbakört, mert megvallom tartottam a 19-esektől. Bár anno ilyennel próbáltam a Ti-t és tetszett. Na.. most is. Magára talált, sokkal jobban viselkedik vele, mint a 17-esekkel. Nem ráz jobban egyáltalán, sőt, simábban veszi a rossz utakat és mintha könnyebben ugrana.

És hát szép nagyon. Viszont szegény autó így járt egyelőre, még nem sikerült egy normális fotót lőnöm róla. Most is csak az udvar sarkában, kicsit koszosan sikerült, hogy valami azért legyen itt. Na majd, ha indul a kiránduló szezon :-)