Blog

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-07

Várpalotán jártam ismét. Egyre hosszabb lett az Alfa idegesítő hülyeségeinek listája, az olajcsere ideje is eljött.

Csöri lecserélte a motorolajat, a szűrőjét, és a fékfolyadékot. Felcserélte az első és hátsó kerekeket, hogy az egyik pár hozzákopjon a másikhoz. Életet lehelt a kilométeróra háttérvilágításába, beállította az égre világító fényszórót, megszűntette a hűtővíz szivárgását (a múltkor, Szigetszentmiklóson cserélt cső csatlakozása volt a ludas), és majdnem lecserélte a törött tükröt is. Azért majdnem, mert az unixos autó rossz alkatrészt hozott.

A kattogó ajtó (melegben úgyis csendben van), a néha cincogó utastéri ventilátor és a tükör legközelebbre marad.

Kilométeróra állása: 176 151

P.S.: Majd' elfelejtettem a legrégebben húzódó javítást! A hátsó lökhárító egyik fényvisszaverője már az autó megvételekor is törött volt. Néhány hétre rá kerítettem másikat, amit aztán évekig hurcolásztam az ajtózsebben. Tegnap azt is sikerült kicserélni. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-06

Eljött az előző posztban említett jövő kedd. Reggel letettem az autóüvegesnél az Alfát, kora délután mentem érte. A keret nem úszta meg a kiszedést, abból is új kellett.

Apró öröm az ürömben, hogy az új szélvédőn van színezett sáv. Hurrá.

Kilométeróra állása: 176 035

Klíma feltöltve ! Sok nem kellett bele!

 
>> EgyébOllah // Alfa 156 V6 // 2017-06-08

60,69 MOL 95-öst tankoltam 516,5 km-re, ami 11,75 liter/100 km. Városi rövidtávok és vidék-Bp ingázás kb. 60-40% arányban.

Szombaton megy az autó Csörihez, ahol jövő héten néhány elmaradt dolog orvoslásra kerül.

 

Járó motornál szépen lehetett hallani hogy valahol nincs minden rendben valami kifúj! Párszor megállapítottuk hogy a porlasztóknál a tűzkarikákat kellene cserélni mert ott lehet a gond és ott is volt! Nem volt szép latvány a motorvedő burkolat leszedése után amit láttam a porlasztóknál! Muszály volt cserélni 2 nap alatt sikerült is nagyon nehezen jöttek a porlasztók a helyükről! Azóta halkabb a kocsi szebben jár a motor! ;) :) (nem is ertem miért halogattam )

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-06-07

Ha meleg van a kocsiban? Töltsd fel a a klímát!
Ha nem jön a hideg valamelyik oldalon? Töltsd fel a klímát!
Ha sziszeg a klíma? Töltsd fel a klímát!
Ha csörög a klíma? Töltsd fel a klímát!
Ha már letekerted a hőmérsékletet, de még az sem elég, akkor szintén töltsd fel a klímát....
Most minden szép és jó. Remélem nem engedi el a nagy pálásban sem. Mint, ahogy anno szívtam az 56al.

>> Tuning és extrabilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2017-03-15

Meguntam, hogy millió kábel az autóban, és össze-vissza van kötve minden mindenhova.
Így röpült a pio fejegység, a nokia kihangosító, meg amit találtam.

Bekerült egy pio BT fejegység. ugyanolyan, mint az előző volt, csak annak a kékfogas változata. Most működik a kihangosítás, meg szól a zene, meg a rádió...minden fasza, csak a jobb első hangszóró nem, valszeg kábelszakadás...majd egyszer...most jó így.

 
>> Szervizbilon // Alfa 156 1,9 jtd progression // 2017-02-09

Várpalotán (hol máshol) jártunk.

magasnyomású felújítás, mert már rosszul voltunk a gázolajszagtól.

Aztán lett egy szelepfedéltömítés csere, egy főtengelyszimering csere, meg kapott új vezérműszíjat, mert a maestro úgy gondolta, hogy kell, én meg hiszek neki.

Be lett állítva a futómű.

Aztán olyan apróságok lettek még, mint bal első belső kilincs csere, mert nem rugózott, utasoldali légzsák fedél lett cserélve, most nem áll ki, és a legfontosabb, hogy a lekopott első embléma újra lett cserélve.

 
>> EgyébBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-06-07

Eljött az ideje egy kis törődésnek. Lakatos után a küszöb le lett fújva matt feketére, ami nem igazán volt feltűnő de engem zavart, így hát kevertettem színt itt Győrben, és magam végeztem el a szükséges kozmetikázást. :) Szóval le lett fújva a fényszóró mosó fúvókája, a küszöb, és elöl a lökhárító sarka ahol meghúzták régebben.
Utána kapott egy polírt is a gép hogy szépen egybe hozzam a lakkot.
Nem profi munka, de szerintem király lett! :)

 

Olajcsere, szűrők cseréje: 5W-40
Első tárcsa csere, Zimmermann
Első fékbetét csere, Textar

Elkezdtem beszerezni az alábbi új alkatrészeket a nagyszervizhez:
-2db komplett SKF féltengely
-LuK kuplungszett és hidraulikus kinyomócsapágy
-Ruville első stabilizátor keresztrúd
-3 liter gyári váltóolaj
-4 db első TRW lengőkar
-új gyári kettőstömegű

Update: a nagyszerviz azóta megtörtént :-)