Blog

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-03-13

A napokban járt nálam egy 156 a következő hibajelenséggel: tolatólámpa, hátsó ködlámpa, csomagtérvilágítás nem működik. Ebből arra következtettem, hogy a csomagtérajtó kábelköteg meg van törve. Bontott, ki tudja milyen állapotban van, új meg nincs, ezért maradt a javítás.

Akkor javítsunk:
Először bontsuk le a kárpitot (1.kép)
A kalaptartó alatt van a csatlakozó (2.kép)
Patentokat pattintsuk ki, fűzzük ki a kábelt (3.4.kép)
Nos, itt nem csak meg van törve a kábel, szó szerint eltört a kábelköteg (5.6.kép)
Úgy gondoltam, hogy nem csak simán összeforrasztom a kábeleket, hanem teszek bele toldást. Ez azért jó, mert a gyári kábelek már elég merevek, hamar elpattognának újra, de a "friss" kábelek még hajlanak, így egy darabig biztos jók lesznek.

Tippek, trükkök: a toldó kábeleket egyformára vágjuk, így szépen be tudjuk majd bandázsolni a végén. A gumi átvezetőt húzzuk rá forrasztás előtt a kábelkötegre, mert a csatlakozó nem fér át, és a kész kábelköteg csupaszon marad. Színt színre párosítsunk, kivéve a fekete kábeleket, azoknak mindegy (testkábel). Mielőtt bandázsolunk (szalaggal körbetekerünk) dugjuk össze a csatlakozásokat, és ellenőrizzük a lámpákat. Használjunk zsugorcsövet, az jó dolog (7.kép)
Ha mindent jól csináltunk, lesz egy Alfás karácsonyfánk (8.kép)

Eredmény: világít a tolatólámpa, a hátsó ködlámpa, működik a csomagtérvilágítás, és végre kijelzi ha nyitva van a csomagtartó.

A költségek elhanyagolhatóak, időben kb. 2-4 óra a művelet, kézügyességtől függően.

>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2017-03-13

Eltelt ismét 15.000 Km, így meglátogattuk a Csörgő szervizet. Olaj, szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és a gázolajszűrő is cserélve lett ismét. Mivel az NKH megmérte a fékolajamat, és már határon mozgott, illetve egyszer fel is forraltam, így az is cserélve lett. Rendeltem még hozzá egy 159 feliratot, illetve valami normális ablaktörlő lapátot. Ha megjön leugrok érte, meg pótolni kell a bejegyzéseket a szervizkönyvbe, mert ismét elfelejtettem elvinni. A szerviz gyors és hibátlan mint szokott lenni. De gondolom nem kell bemutatni senkinek.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-03-13

4pontos övek megrendelve

 
>> Eseményszasza911 // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2017-03-13

Az autó az elmúlt pár hónapot az Alfáriumban töltötte. Többek között ennek eredménye és folyományaképpen a mai napon sikeresen OT-vizsgát tett Budaörsön. Várom a postást, hogy hozza a papírokat, amivel mehetünk az NKH-hoz, majd az okmányirodába a rendszámért.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-03-13

Olaj + olajszűrő + légszűrő + pollenszűrő csere az újabb felfalt tíz ezer km-re emlékezve... :)
Kapott egy új szelepfedél tömítést is, mert az is szivárgott. Ezt korábban megvettem már, de most vált igazán esedékessé.

230.000km

>> Tuning és extraNgynrbrt // Alfa 156 1.9 JTD Sportwagon // 2017-03-12

Felkerültek az új görgők az autóra, szerintem jó lett! Féltem hogy magas lesz, de átmérőbe a kerék nem nagyobb, csak most jobban zavar az eddig is szóban forgó ültetés, de marad így most egy darabig, 30mm kellene, úgy pont tökéletes lenne! A fekete nem feltétlen nyerő szín, elveszik kicsit a szekér alatt, nem is tűnik fel, hogy ilyen nagy, pedig az. Az egyik ugye le lett csiszolva, eddig nagyon nem tetszett, de most így fent az autón egészen jól néz ki, nyárig ez is eldől, hogy milyen szín is legyen. Tartottam egy nagytakarítást, bőrápolást, most nagyon tiszta és szép. Viszont a turbó előtti cső kiszakadt, azt cserélnem kell mihamarabb, illetve szórja az egyik féltengely az olajat, arra is megoldást kell keresnem, vagyis cserélni. 225/40 r18 van fent, elől 80%-os infinity, hátul zsír újak. Ugye maga a felni nagyon könnyű, lévén hogy mennyire drága, azt kell hogy mondjam, nagyon kényelmesek, meglepően, nem ráz, nincs hangja, jobban megy, mint a sárnehéz régi kerekeimmel, nagyon elégedett vagyok, tetszik!! Szépen lassan kezdi elnyerni azt a külsőt, amit szeretnék.

>> SzervizJock // Alfa 156 1.6 TS // 2017-03-11

Kapott előre és hátra is egy-egy új alfa jelet a régi kopott helyett. Plusz két matricát az index alá. Megérkeztek az alfás szelepsapkák is. Holnap jöhet a kerékcsere és indulhat a tavaszi szezon

KM: 212875

 
>> SzervizJock // Alfa 156 1.6 TS // 2017-03-12

Egy garnitúra nyári gumi a régi slickek helyett.

KM: 212998

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-03-12

Ebayen rendeltem egy lefújószelepet próbára.

 
>> Tuning és extrayani🍀 // Alfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2017-03-12

A 2.0-ba sikeresen építettem be szintjelzőt. Sajnos a TBi kiegyenlítő tartálya nem olyan kialakítású mint a dízeleké, ezért más megoldást kellett keresni
Az AliExpressen találtam kapacitív szintérzékelőt., Bekötése nem bonyolult. 4 vezetékből a barna +, a kék a -, sárga a kimenet, a feketén pedig " programozni" lehet, milyen szintű legyen a kimenet.
Mivel most sem akartam külön vezetéket az utastérbe behúzni, ezért a korábban jól bevált fékfolyadék szintjelző kapcsolójának párhuzamosítása mellett döntöttem. Az egyszerűség és az esetleges problémák elkerülése érdekében a galvanikus leválasztást preferálom, ezért egy ismétlő relé bekötése vált szükségessé. A próbák során derült, ki, hogy az elektronika nem tudja közvetlenül a relét meghúzatni, ezért egy NPN tranzisztoron keresztül kell azt működtetni.
Az összes alkatrészt egy műanyag dobozba építettem be, a csatlakozáshoz Molex csatlakozókat használtam.
Mivel 10 mA a fogyasztása, ( a relé csak akkor húz, ha kevés a folyadék), ezért direktben az akkuról kap tápfeszültséget. Az érzékelőt a tartályra egyszerűen felragasztottam.