Blog

>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2017-03-12

Az első és a hátsó embléma is elég ütött kopott volt, így cseréltem.
A fehér autóhoz a fekete fehér logót választottam. a felnikhez is rendeltem, de ezeket majd csak a nyári kerekekhez rakom fel

 

Akkumulátor csere majdnem napra pontosan két év után.
Az Excide Silver most Varta C14-re (56 Ah) lett cserélve.

 

Műszaki vizsga, minden gond nélkül :)

 

Tegnap meglett a 2.X az Arkangyalban ... sajnos csak ma vettem észre :(

 

"Tavaly május eleje volt.
Mindannyian az éves Velencei-Tavi Alfa Romeo találkozónk lázában égtünk, élünkön a főszervezővel, Istvánnal, nekünk Pityukomával.
A találkozó előtti napokban váratlanul ért bennünket a hír: Pityu kórházban van! És az első komolyabb vizsgálatok után már tudtuk milyen harc vár rá.
Sírva beszéltünk telefonon.
„Levike még csak 5 éves! Nekem még nagyon sok dolgom van az életben!“ - mondta Pityu el-elcsukló hangon.
„Ha van ember, akinek ez meg kell adasson, akkor az Te vagy!” – nyugtattam akkor.

És valóban!
Neki még sok dolga volt! Hiszen fel kellett volna nevelnie a fiait, Ádámot, Petit és Levikét, dögönyözni majd az unokáit, imádni szerető feleségét, szervezni az alfás találkozók programjait és persze segíteni, akinek csak lehet.
Mert Pityu mindenkinek ismerősnek és ismeretlennek egyaránt segített! Önzetlenül és gondolkodás nélkül.
Ő más volt! Más és különleges! Mindig valami tiszta csillogás volt a szemében: öröm és boldogság. A legapróbb dolgok is lelkesítették és olyan pozitív kisugárzás áradt belőle, amit akkor is átéreztünk, ha csak beszélgettünk Vele.


Miért, miért a jók?
Nem lehet máshogy! Kell egy ok, egy hely amiért, és ahová most Ő el lett szólítva! A Jó Istennek terve van Vele ott fenn! Csak így kap értelmet fájó távozása.


Pityu, Nélküled már nem lesz olyan sem a konvojozás, sem a velencei találkozó, de tudjuk, hogy vigyázni fogsz ránk a volán mögött onnan fentről! Bocsásd meg nekünk, hogy most még nem tudunk mit kezdeni a fájdalommal, a dühvel, a tehetetlenséggel. Tekintetünk hiába réved a messzi távolba, többé nem villantasz ránk az úton és nem gurulsz át fülig érő vigyorral AlfaCity kapuja alatt.
Most elengedünk, mert el kell engednünk, de tudd, el nem feledük!

„Kell ott fenn egy ország
Mely talán ránk is vár
Kell ott fenn egy ország
Amit senki nem talál
Kell ott fenn egy ország
Mely bárkit átölel
Kell ott fenn egy ország
Amit sosem rontunk el“

Isten veled Drága Barátom!
"

A GYŰJTÉS EREDMÉNYE:
Pityukoma gyógykezelésére és a család megsegítésére az ALFÁS KÖZÖSSÉG , mely az alábbiak szerint került átutalásra a családnak:

2016.07.11 86 000,- Ft
2016.07.14 140 000,- Ft
2016.07.20 170 000,- Ft
2016.08.01 160 000,- Ft
2016.08.23 67 000,- Ft
2016.09.13 67 000,- Ft
2016.10.12 184.000,- Ft
2016.11.15 84 000,- Ft
2016.12.16 70 000,- Ft
2017.01.05 100 000,- Ft
2017.01.17 (a közös koszorúra gyűjtésből) 236 092,- Ft
AlfaAmore által összegyűjtött (órák értékesítéséből) 19 500,- Ft
AlfaAmore által összegyűjtött (KUL-on értékesített matricák) 11 000 ,- Ft
Összesen: 1 394 592,- Ft

EZ AZ IGAZI ALFÁS KÖZÖSSÉG EREJE!

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-03-12

A héten végre nevemre került az Alfa, és több kevesebb sikerrel ugyan, de megpróbáltunk pár számomra idegesítő dolognak is a végére járni. Már az eredetvizsga alkalmával próbáltuk kideríteni az első futómű kopogásának okát, így rázópadon, terhelt futóművel, valamint csápos emelőn kilógatva is megvizsgáltuk, de igazán látványosan csak a bal felső "kis" lengőkar szilentjein érződőtt lógás. A jobb alsónál a gömbfej porvédő gumija ugyan ki van már repedve, de az még állt, mint Katiban a gyerek. Mivel az előző posztban már vázolt élethelyzetnek köszönhetően csak a legszükségesebbekre törekszünk - a régi énem már rendelt volna négy új komplett lengőkart, stabpálcákat, s talán még új stabrudat is, csak hogy megnyugodjon - első körben ezt a két szilentet cseréltük csak ki. A helyzet jelentősen javult, de még mindig van kopogás. Áprilisban műszaki, legkésőbb akkor ismét rázópadra kerül az autó, s remélem addig jobban ki is forrja magát, hogy könnyebben megtaláljuk a hibás alkatrészt. Mértünk lengéscsillapítót, és féket is, ekkor derült ki, hogy a kézifék sem csak érzésre darabos, de a jobb fele nem is igen fog, így került az autóra két új kézifékkötél a régiek helyett - ez most olyan, mint a vaj... Ezt követően elkerült az autó egy éjszakára a fóliás sráchoz, és a lehető legsötétebb fóliával le lett sötétítve az egész hóbelevanc a B oszloptól hátra. Jó lett, bár sötétben már kifelé se nagyon látni rajta - de legalább tuti nem lát be senki még nappal sem... :) Aztán legnagyobb meglepetésemre megjött a Pixelfix-től az új kijelző az infocenterhez, aminek beszereléséhez aznap még nem éreztem magamban kellő erőt, és milyen jól is tettem... Mert az, hogy szét kell bontani egy kicsit a műszerfalat, még önmagában nem riaszt el, volt már erre pár példa (sőt komplett műszerfal ki- be szerelésre is a Puntónál) eddigi pályafutásom során, de ekkor még nem volt világos, hogy miért is küldtek két ellenállást az új kijelző mellé. Mivel leírás nem volt hozzá, így gondoltam tuti más típusokba is stimmel ez a kijelző, hátha azokba kell, így gyorsan rögzítettem az új szalagkábeleit, és visszaszereltem az egész vackot a helyére. Ekkor jött a meglepetés, ugyanis olyan halványan pislákolt még a védőfólia eltávolítását követően is, hogy szinte jobb volt a régi elfolyt vacak. Miután már vagy harmadszor vettem ki, és ellenőriztem, hogy tuti helyén van-e a szalagkábel, vagy nincs-e valami egyéb kontakthiba, beugrott a két kis ellenállás amit küldtek hozzá. Gyors telefon a cégnek, probléma felvázolva, e-mailben pedig már küldték is, hogy az infocenter nyáklapján hova, és melyik ellenállást kell beforrasztanunk ha gyenge a kijelző. S láss csodát, majd kisüti szemem, olyan fasza lett a cucc... Végül megjött az autóhoz való rádió beépítő keret is, így átkerült a MINI-ből az USB-s Kenwood fejegység, mert utálom, és nem is igazán járt sikerrel az fm transzmitteres próbálkozás a megfelelő zeneszámok vállalható minőségű megszólaltatásának érdekében...

Na, megvan a műszaki!
Állítólag kötekedtek a LED helyzetjelző miatt, de a leklére kötöttem a szerelő haverom apjának (ő viszi a kocsikat műszakira), hogy ki ne szedje, mert nagy szívás ki is venni, meg be is rakni. Az SMD LED ugyanis éppen akkora, hogy pont átfér a foncsor furatán, de ha kicsit is nem vízszintesen húzza ki az ember, bekad valamelyik rücsök.
A vonóhoroggal is gond volt, mert azt mondták, ritka az autó típusa, nem ismerik, a vonóhoroghoz meg újabban már nem ad a gyártó műbizonylatot, tekintve, hogy a sorszáma ott van rajta, szóval 1 órába telt mire, a hivatalos rendszerekből összeszedték a kocsi, meg a horog hivatalos okmányait a vontatás kapcsán.
Egyébként a tököm teli van ezekkel a közlekedési mókusokkal! Komolyan mondom, ezek a múlt században élnek! Ráadásul, ami nem szutyuki, kopel, meg foswágen, ott már meg is állt a tudomány!
Még jó, hogy novemberre esik a műszaki, így már nem a nyári 19"-os kerekekkel megy vizsgázni, mert akkor meg azt nyomozgatnák órákig, vajon gyári méret-e!

Na, mindegy, hétfőn megy a 147! Hagy örüljenek :)

 

Na, készen van végre az Arkangyal, pénteken megy is műszakira.
Fent van a lecsatolható vonóhorog (Bosal 034-103), jobb kettes izzítógyertya kicserélve (ezúttal bosch helyett NGK), bal felső lengőkar kicserélve (TRW), tolatólámpa kapcsoló kicserélve, oldal index izzók, rendszámtábla világítás izzók kicserélve (ha már lent volt a hátsó lökös).

Maga a vonóhorog:
A vonóhorog elektronikához volt egy zöld visszajelző led, amit elvileg előre kellett volna vinni a műszerfalra. Nos ehhez sem a kocsi belterét nem voltam hajlandó szétbombázni, sem a műszerfalat elcsúfítani. Szóval ezt kihagytuk. Viszont ahogy három nap múlva kiderült, műszakin senkit sem érdekelt van-e.

Én direkt 159-re való vonóhorgot vettem, de a felszerelés über sz*pás: le kell venni a hátsó lökhárítót, amit csak úgy tudsz megtenni, ha kiveszed a lámpatesteket, mert alatta van 1-1 csavar. (fotó 1)
A lámpatesteket a csomagtér felől 3 csavar fogja, amiből egyet csak úgy érsz ha gumikezed van, vagy leszeded a belső kárpitot. (fotó 2)
A vonóhorog csavarjainak a helye a 159-en NINCS jelölve, a legtöbb autón igen. Ergo úgy kell kiméregetni, feljelölni mindent.
A kipufogó hővédő lemezből ki kell vágni, hogy vissza tudd rakni. (fotó 3)
Az ütközéstompító nikecellből szintén. (fotó 4)
A lökhárító aljából szintén. (fotó 5)
Az elektronika bekötése nem bonyolult, ha nincs tolatóradarod...nekem szerencsére nincs.
Amúgy ez a horog nekem 83 000,- Ft volt elektronikával együtt. A munkadíj nálam egyedi, mert mindent én bontottam, szabtam majd szereltem vissza, a szerelő "csak" a valódi szakmai részt csinálta: vonóhorog felszerelés, elektronika bekötés.
Amúgy ilyen lett: (fotó 6 és 7).

A többi fotó csak úgy.

 

48.800 km 😀 3.352 km-t futottunk télivel. Nem sok! 😀

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2017-03-03

Megint egy újabb műszaki vizsga letétele, sajna nehézkesen ment találni egy műhelyt ami meg is csinálta. De megvan :)