Blog
Csak a kötelezőőőőőő. Olaj + minden szűrő:
Fuchs Syn MC 10w-40
Olajszűrő
Levegő szűrő Bosch
Üzemanyag szűrő UFI
Pollenszűrő
A vásárláskor Pirelli PZero Rosso 225/40R18 szinte vadi új gumik voltak az autón. Lecserélni nyilván nem akartam mert ez egy kiváló gumi, azonban az én kedvencem a Michelin Pilot Sport. Ilyen gumit használtam eddig a 147 - 156GTA-án , akkor még Pilot Sport 2 illetve Pilot Sport 3 típusok voltak. A 156GTA-án kipróbáltam a Pzero Rosso-t is, így közvetlenül össze tudtam hasonlítani a két gumit, és a következőket tapasztaltam:
Merevség: A PZero keményebb, feszesebb felépítésű gumi, a Pilot Sport rugalmasabb.
Tartósság: PZero bírta tovább a Pilot Sport 2 és 3 típusokkal szemben is. Ez a legújabb Pilot Sport 4-nél már a Michelin és a tesztek szerint is sokkal tartósabb, a kategória társaihoz képest ez a legtartósabb gumi. Ez majd kiderül. Mindenesetre a PZero ~ 50.000km-t bírt.
Tapadás: Itt egyértelmű a Pilot Sport fölénye, mind a 2 és a 3 is jobban tapadt mint a PZero. A Pilot Sport 4 pedig különösen, növelték a tapadó felületet is az új mintával (Formula-E). Csere után azonnal érezhető volt a tapadás, jobban mint amit érezni kellett volna csak attól, hogy a kopott gumi le lett cserélve. A kormány "nehezedett", precízebb lett, tökéletesedett a kormány visszajelzése is, semmi rezgés nem érezhető. A vizes tapadásáról híres volt mindig is a Pilot Sport, hihetetlen önbizalmat tud adni vízen, ezt semmilyen más gumi sem tudja. Nagyon hasonló az érzés a Michelin superbike utcai gumijaihoz.
Komfort: a Pilot Sport rugalmasabb félépítése miatt ez sem kérdés
Gördülési ellenállás: A PZero elég durva ebből a szempontból , még anno mértük.
Zajosság: Sokkal csendesebb az új minta miatt (is) a Pilot Sport, a tesztek is ezt mutatják
Köridő: tesztek szerint a Pilot Sport 4 a leggyorsabb gumi a kategóriájában, és ez szerintem is így van. Egyszer mindenképpen meg fogom nézni, de valószínűleg nem a GT-vel, hanem valami mással :)



Nem nagyon vezettem blogot erről az autóról, így most összefoglalnám az elmúlt majd hat évet. Nem lesz hosszú:)
Szóval 2011.11.25-én amikor hozzám került az autó, még csak 40.200km-t futott.
Meghibásodás: a sebességváltóban kellett egy tűgörgős csapágyat cserélni,a bal ajtó kilincs kis zsanért, valamint a generátor fesszabályzót kellett cseréni. Ezen kívül gyakorlatilag semmi nem volt
Futómű gyári eredeti, olajcsere 10.000km-ként. Castrol 10W-60 Supercar olajat használok.
Extraként bekerültek a fém fékcsövek, karbon fékbetétetek és pár díszítő kiegészitő, pl. a GTA sport pedálok, küszöb borítások, valamint a legjelentősebb Q2 differenciálmű.
Polírozáson még sosem esett át, de jól is tartja magát az autó, kívül belül. Waxot is csak egyszer, pár hete:)
A minap kigyulladt a motor kontroll lámpa. Elvittem szerelőhöz, gépre dugtuk (beszart a lambdaszonda), a szerelő meg észrevette, hogy a turbó csatlakozó két vékony vezetéken lóg. Megrágta az idő vas foga. Kerestem egy villanyos embert, aki gyorsan megcsinálja. Gyorsan megcsinálta.
Be igazolódott a gyanunk, a fűtéscsap elfáradt. Szombaton elszaladtam a Bárdiba, de náluk nem volt. Felhívtam még pár 0-24es alkatrész kereskedőt feleslegesen, ahogy meghalották hogy Alfa... Végül Marklartól vettem bontott fűtéscsapot radiátorral. Ki cseréltük. Újra béke van a Galaxisban


Az utóbbi hetekben egyre sűrűbben hallatszott nyikorgás a kocsi jobb eleje felől.
Meghintáztatva az autót a felső lengőkarra gyanakodtam,ezért rendeltem egyet Erhardtól. A csere nem volt bonyolult és utána ismét csendesen vette az akadályokat a futómű.

Sajnos megint profik közé kerültünk ,de ezt ennél a rendezésnél meg kell szokni.
Döntőbe 5dik ként kerültem , NENAD ellen mentem , valami fejlesztése tuti volt szórta a 13.0-ás időket, reménykedtem benne meg lesz ,de korán a rajtnál eldőlt, nagyon csúnyán be tapadt neki, nekem meg 1-be 2-be vissza fulladt nagyon le engedtük a kereket délután működött ,este már nem.
Egyéni legjobbam megvan ,kicsit javítottam.
Legjobb idő : 13.354mp 173.08km/h
Következő bevetés Fertőszentmiklós Éjszakai.



Olaj csere Motul 8100 X Max 0W-40 6liter
Gázolajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő
km: 259.100km
Múlthéten megjöttek a nyárigumik amiket rendeltem.Szombaton (2017.06.03) elmentem feltetetni és akkor vettük észre,hogy a bal hátsó teló megrogyott,szétrohadt a tányérja.
Így aztán befigyel két hátsó teleszkóp is.......Most végeztem a berakásával,most már tutti.
A 4 gumi:UNIROYAL Rainsport 3 205/55-16=68128Ft
2 teleszkóp AL-KO =41 000fT
Nőttek a kiadások ,de kitartok mert imádom a kicsikét!



1
770
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Virtuális Romeo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10