Blog

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-16

Megérkezett otthonról a megjavított ABS pumpa. Itt javították.Jövő héten viszem szervizbe az Ezüstrókát és majd kicserélik. Remélem most már rendben lesz.

Ma felkerültek a nyári 16-os kerekek :)

Eddig a téli garnitúra 10 442 km-ert futott, a nyári pedig 14 647 km-ert.

Pár szezont még bírni fognak.

 

Ma felkerültek a nyári gumik.
Gyorsan csináltam is egy kis kimutatást az eddigi futásmennyiségről.

Nyári garnitúra:
- méret 235/40 ZR19
- típus: Bridgestone Potenza ER050A 2 db DOT 5112 és 2 db DOT0312
ma tehát kicsit több mint 4 évesek
- futásmennyiség:
1. szezon felszerelés 153 268 km, leszerelés 165 202 km
2. szezon felszerelés 171 123 km, leszerelés 183 401 km
3. szezon felszerelés 203 334 km
eddig tehát két szezont futott, összesen 24 201 km-t.
Idei szezon alatt várhatóan még fut 12-13 000 km-ert, így kb. 37 000 futott km után fogom kukázni, merthogy ez lesz az utolsó szezonja.
Sajnos egy nem túl tökéletes futóműbeállítás miatt tavaly nyáron megkopott a két első abroncs belső fele, így azok most a hátsó tengelyen pihennek, az eddigi két hátsó pedig most elöl teszi a dolgát.

Téli garnitúra:
- méret: 225/55 R16
- típus: Pirelli Sottozero DOT 1712
ezek jelenleg 5 évesek
- futásmennyiség:
1. szezon felszerelés 165 202 km, leszerelés 171 123 km
2. szezon felszerelés 183 401 km, leszerelés 203 334 km
eddig nálam futottak összesen 25 854 km-ert.
Mivel használtan vettem, ki tudja előtte mennyit gurultak. Minden esetre ez volt az utolsó szezonjuk.
Idén ősszel az eddigi 16-os acélfelni/dísztárcsa kombót 17-es alufelnire tervezem cserélni, így azt fogom felgumizni, hacsak nem gumival együtt tudom megvenni.
Már ki van nézve és le van egyeztetve, hogy kitől veszem (ő ugyanis a téli 17-est 18-ra váltja), és izgatottan várom, hogy mikor leszereli mit mond, használható-e még egy utolsó szezonra a felniken lévő téligumi.

 

Tegnap csak városban autóztam, mégis, nagyon a 159-hez volt kedvem. Hát mentem azzal. Nemzeti ünnepen ünnepi limuzin dukál. Ilyenkor nincs forgalom, nincs dugó, lehet csak úgy kellemesen autózgatni. Kicsi kerülővel, kedvenc útvonalon.

Már hazafelé gurultam, amikor olyat csináltam amit még sosem. Nem azért előztem, hogy hamarabb haza érjek, annyira nem volt sietős. Csupán hangját akartam hallani. Egy pillanatig még el is gondolkoztam, hogy előzzek? Minek.. Aztán mégis odaléptem neki, csak hogy kicsit énekeljen, a gurulós, lassan váltogatós cruising után egy kicsit érezzem ahogy pillanatok alatt dobálja a fokozatokat.

Ezt a pedállal előhívható előadást ezt nagyon szeretem benne. A többi autós biztos gondolt magában ezt-azt. A hülye.. hova siet. Vagy kitudja. Lehet volt akinek még tetszett is.

Mindegy is, valójában nem is előzés akart ez lenni, csak pár önfeledt másodperc az 5 henger hangjával.

>> EseményTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2017-03-07

Átírással kapcsolatos ügyintézések a kormányablakban:
Vagyonátruházási illetek kedvezménnyel: 45375 ft
Törzskönyv: 6000 ft
Forgalmi : 6000 ft

 
>> EseményTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2017-03-06

Eredetvizsga pipa.

 
>> Tuning és extraBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2017-03-14

Itt az oldalon az adok-veszek között találtam egy Brera gyári felnit, feketére fújva. DonJulius árulta. Egyeztettünk, majd Pécsről feljöttek Érdre alkatrészért, és hozták a szettet. A bontó előtt találkoztunk, szó szót követett (alfások között ez már csak így megy :), felni átkerült a kocsim csomagtartójába.
Mint kiderült alfa szereléssel is foglalkoznak, így a közeljövőben pécsi városlátogatás betervezve :D (váltó, néhány tömítés, vezérlés ellenőrzése stb..)

Érdről hazafele beugrottam a Zengő motorsport műhelyébe, és fel is kerültek a nyári papucsok. Öröm boldogság :D

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-03-16

Tegnap sikeresen kicseréltem mind két bajuszkapcsolót. Nem volt bajuk, de a sima gyári helyett kapott egy szett világítósat. Sokkal hangulatosabb lett így az egység :-)
Köszönet érte Alexandro-nak.
A csere nem volt nagy meló kb 15 perc.
Also kormány burkolat le 4 csavar tartja.
Aztán felső burkolat le. Alulról a bajuszkapcsolók mellett 2db 3-as inbusz kulcs.
Ezután kiakasztjuk a kaocsolókat és levesszük ovatosan a felső burkolatot.
Ezután a csatlakozót kiakasztjuk és készen is vagyunk.
Vissza rakás fordított sorrend.
Figyeljünk oda, hogy a vissza rakásnál a bajuszkapcsolók kábele a felső burkolat rögzitő lábakon belülre essen.

 
>> SzervizLali75 // Alfa 156 1.8TS // 2017-03-16

Két év szervíztörténete: két olajcsere,0 olajfogyasztás...ennyi.

>> Tuning és extrasparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-03-16

Beszereztem a mostani TI szetthez is.