Blog
Mai nappal nevemre került a Q4! Fülig ér a szám!!! :D
89050 vagyon szerzési illeték
12000 törzskönyv, forgalmi
8500 új rendszám



A régi kiült ülések helyére sikerült igen jó áron egy Sportpackos garnitúrát hozni, ajtókárpitokkal együtt. Már jó ideje ki is cseréltem. Egy probléma volt, hogy a régi ülések oldallégzsákosak voltak, az új pedig szép, deréktámaszos, combtámaszos, stb. de légzsák nélkül. Így persze a műszerfalon egyből jelezte a lufit. Kis utánajárás, kérdezgetés után jött a válasz, 2 ohmos ellenállás a helyére és jó is. A régi ülésnek levágtam a csatiját, azokból úgyis szék és kanapé lesz a garázsba, és arra ráforrasztottam az ellenállást. Egy önálló fekete kábel van, az a test, a csati másik felében levő két kábelre kell az ellenállás, rádugtam, TZoli törölte a hibát, felkötöttem az ülések aljára a vezetékeket és kész is. Már nem emlékszem a pontos összegre, de fillérekből meg van. További jó hír, hogy semmi más hibaüzenet nem volt :)
Itt nem úgy jött az összeszokás, mint anno a 146-nál. Abba, miután kifizettem, Siófokon beültem, 10 perc múlva előzgettem a sort, 170 fölé küldtem egyenesben. Beszippantott, átvette az uralmat és így is maradt 9 évig.
A 159 más. Amikor megláttam képekről, már éreztem, hogy kell. Ha ránézek, ha bele ülök, tudom, hogy nem cserélnék semmire. Ez a külső.. ez a belső... ilyen elegáns 159-et nem is láttam még. Mégis inkább féltem tőle...
Az első utamon egy tisztességes padlógázig sem jutottunk. Csendben, nyugodtan hazahozott. Az első budapesti utamon is addig jutottunk, hogy autópályán egyszer 170-ig felgyorsítottam, aztán visszaálltam az utazótempóra. Valahogy vegyes érzelmek kavarogtak:
Gurulok csendben az M3-mason. Hiszen pont erre vágytam. A pihentető, nyugis autózásra, hogy ne vigyen "bűnbe" az autóm. De hol az élmény? Megyek 150-nel a belsőben, hallgatom a zenét, nem fáradok. Tudom, ha letaposom, akkor elrugaszkodik. De minek? Jó így, csendben 150-nel. Mindenki kisorol, elengednek. Igazából jó. De...
Aztán jött egy utam Törökszentmiklósra, hazafelé hatalmas köd. Akkor először megéreztem a nyugalom mögött azt, hogy mit is nyújt ez az autó. A tejfel ködben pontosan tudtam, hogy még akár előzhetek is. Akkora ereje van, hogy pont ennyi látótávolság elég neki. És nem emelkedett a pulzusom, nem öntött el az adrenalin. Egy adódó vészhelyzetben sem. Az autó nem engem uralt, hanem a helyzetet. Mint egy higgadt profi, csinálta a dolgát én meg nem győztem ámulni. És otthon ismét pihenten, nyugodtan szálltam ki. Ekkor már úgy néztem rá vissza, ahogy egy Alfa megérdemli. Ez szép volt..
A második pesti utat már vártam. Akartam, hogy vigyen egy kicsit. És tudtam, hogy most Csobánka fele kell mennünk. 2009-ben vezettem egy gyönyörű piros Ti-t a Zemplénben és jól emlékszem, hogy akkor ott azt mondtam, hogy egyszer kell egy. 7 évre rá itt ülök a sajátomban és várom a pillanatot ami emlékeztet hogy miért is akartam én Ti-t. Csak a lelkesedés volt akkor túl nagy? Aztán elértünk Csobánkáig, elhagytuk a falut, finoman megnyomtam a "sport" gombot és jött aminek jönni kellett.
Egész elképesztő. Így már rémlik, hogy miért is akartam én Ti-t. Továbbra is minden pillanatban a biztonságérzet a meghatározó, nincs az a brutális adrenalin fröccs. De minden megvan ami egy irreális, fizika határait feszegető autózáshoz kell. És bármeddig. Nincs fáradás, nincs olyan, hogy jó, elég volt ez a pár kanyar nehogy baj legyen. Ezt érezni kell mindenkinek aki kicsit is szeret vezetni. Azt, hogy ez az autó mennyire tudja, mennyire ki vannak tolva a határai. Egy pillanatra sem rémít meg, úgy sodródik, gyorsít, fékez a vizes kanyargós aszfalton, hogy közben nincs dráma.. csak elképesztő tempó.


COFLE Bowden 2db 4 500 ft
SEINSE hidraulika javító 700 ft
NGK 6092 izzítógyertya 1db 4 100ft
Bardi Auto Lévégszűrő 1 600 ft
GOMET féltg. porvédő+szerelék, jobb 1 800 ft
VALEO kettős tömegű lendkerék 96 000 ft
SACHS kuplung szett 54 000 ft
VERNET termosztát +tömítés 11 800 ft
Km: 197 000
ELF 10W-40 Evolution 700st 4 liter 6 800ft
ELF 10W-40 Evolution 700st 1 liter 2 000ft
LIQUI MOLY MOS2 motorolaj adalék 2 900ft
SKF kerékcsapágy készlet első,jobb 20 000
Még tavaly eladtam a kocsit, csak ide felejtettem el beírni. :) offosra váltottam egy fél évig, de már azt is eladtam.
A mai nap elég kegyes volt az időjárás (+9°C) Megsétáltattam egy kicsit a verdát, mert tavaszig pihi.
Kerekeket túlfújtam, gumikat leápoltam, akkut kivettem.
Tavasszal folyt.köv.
km állás: 103.600km

A hűtő elszállt. Szerencsére le tudtam parkolni. Azt sem láttam, honnan dől a gőz.
Trélerrrel szerelőhöz. A hűtő deformálodott és mostanáig bírta. Valami régi sérülés lehetett.
Új hűtő NISSENS 37390
4L fagyálló (Paraflu) 10720
Tréler 15.000
Szerelő 7.000
Megkötöttem az első kötelezőbiztosítást.
2
622
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10