Blog

>> Egyébtoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-03-03

Olajcsepp, egy kis állás után... Honnan?
Hát ugye okos ember benzines fiatból tanulva, kartergázt, nem visszavazeti a levegőszűrő után, (mert szétszedve intercoolert, és csöveket döbbenet, hogy mennyire olajos...) hanem egy kis szűrőn át ki a szababa. Csakhogy kisautóm több gázt termel, és szűrőt telerakja olajjal is, aztán cseppen... Na jó. Akkor gázt ki, olajat vissza a helyére- gondoltam, és nem túl szép megoldással (de ha jó majd szépítünk rajta), egy slagdarab, kicsit feljebb állítva mint a kartergáz kivezető nyílása, és jó.
Na csak kezd erőtlen lenni, fűstölni, stb. Aggódás indul! Mi történt? Rossz a tankolt gázolaj? Visszaállítás eredeti (kisszűrős) állapotra. Nem. Csak a melegben megtört a cső, és kartergáz nem tud távozni. Ennek ellenére el adagolóshoz mit mond... Tisztítsak kartergáz szűrőt, valahol a szelepfedélben van. Haza, másnap lebontás. Ott semmi szűrő nincs, csak ahogy kivettem belőle, egy zegzugos levegő áramoltatás, hogy az olaj ne fújódjon ki azonnal.
Ugye köztudott, hogy dieselek több kartergázt termelnek mint benzines társaik, amit olajostól, mindenestől visszaküldenek a levegőszűrő elé, az bejut turbón, cooleren keresztül a motorba, aztán hadégjen. Ezzel rosszabbá téve a turbó működését, a cooler hűtését, az égéstermék minőségét, a többiről nem is beszélve..
Nos internet felcsap, és olvas... Pl ezeket:
http://belsoseg.blog.hu/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=161

és a leg leg leg, a kiindulási alap:
http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/elmelet.html

Ezen írás alapján - amit ezúton is köszönök- megcsináltam a sajátomat. Már van benne kb 250 km. Nem füstöl, és megy. Lehet csak a tudatban, de mintha lendületesebben is menne...
Tapasztalások, majd később. Adig döntsön mindenki saját maga. Ártani nemárt.
2014.október.

Tapasztalások:
A szűrő leválasztó úgy 5-600 km alatt 1-1,5 dl vizet "termel". Ehhez tudni kell, hogy én indítás után 5-10km teszek meg legtöbbször. Tehát működik.

 
>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2014-07-27

Egyszer csak megállt. Kis túrkálás gépházban, indítás, semmi. Tovább túrkálás, indítás, megy!. Na haza! Hazáig még (kb22 km) úgy hétszer eljátszottuk. Na mi a baj? Felcsaptam itt a kisokost, és egy kollega abszolut precizen leírta ez mi is. Hát a főtengely jeladó. Úgy 200ezer km után elfárad, és nem dolgozik, csak ha kihült. Na rendelés, és csere. Azóta (és most sűrűn kopogok az államon) semmi baj.

 
>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2014-08-11

Nos vessenek rám követ, de nem Selenia a kiválasztott... Tudván azt, hogy manapság a nevesebb olajakat hamisítják ( kiszerelés nem 5l, hanem 4l, egyszerű atcimkézés, stb), olyan olajat választottam, amit itt már páran próbáltak, és bár nincs még adat róla, hát egy életem, egy halálom... Xado... persze a megfelelő általuk leírt minőség. Erre azt írta a szakirodalom, hogy sűrű hideg indításos üzemű autókhoz. Márpedig én sajnos így nyírom a dieselt. :-(
Csak hogy pikánsabb legyen a történet vittem bele egy kis adalékot is Nanoenergizer "című előadást".
Talán nem bántja nagyon... Majd mesélek! :-)

 

Azt gondolom, hogy a motor élettartamának meghosszabbításához elsődleges fontosságú a kenőanyag minősége. Ezért csak úgy házilag végeztem egy kis tesztet.
Egy festett lemez felületére cseppentettem egy-egy csepp olajat az általam összehasonlítani kívánt olajokból. A lemezt függőleges helyzetbe emelve azt tapasztaltam, hogy a 10w60-as lassabban kezdett lefolyni a lemezen, mint az 5w40-es. Gondolom ez eddig nem okozott senkinek túl nagy meglepetést. :) A lényeg most jön, ami az olaj viszkozitásán túl a tapadóképességet is jellemezheti. Két nap eltelt, nem mozdítottam el a lemezt azóta sem. Most azt vizsgáltam meg, hogy ennyi idő alatt melyik olajcsíkba tapadt bele több por és melyik olajcsík hagyott maradandóbb nyomot. Határozottan látható, hogy az 5w40-ból maradt több a lemezen. Most akkor mi van? Melyik biztosíthat jobb kenést? Melyik marad fent a henger falán tovább?
Úgy döntöttem, hogy megismétlem a dolgot és készítek egy kis videót is.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2014-11-16

A leömlőnél lévő kipufogó tartót kellett cserélni, meg a hővédő elemet is. Vagy mit. Ezeentúl nem fog semmilyen körülmények között rezonálni elől semmi.

A minap volt egy kis időm,így nem halogattam tovább és átcseréltem a kerekeket.Igaz az időjárás még egészen enyhe,de már biztosan nem lesz sokáig így.
Most,hogy lekerültek a nyári Toyo Proxes Ne-k,volt alkalmam alaposabban is átnézni őket.Szerencsére semmi abnormális kopás nem látszik rajtuk.Semmi kagylósodás,vagy a belső szélek fogyása.Nagyon meg vagyok elégedve ezekkel a gumikkal.Szépen csendesen futnak és kiválóan tapadnak száraz és nedves úton egyaránt.Úgy tűnik jó választás volt.
Természetesen szépen lemostam a nyári szettet,és átkentem a gumikat ápolószerrel.Így várják a tavaszt:-)!
km. ó. állás:128842.

 
>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2014-11-15

Felkerültek a téli kerekek. Póz képeket ne várjatok. Most nincs idő ilyesmire. :-P
Kövi szezonra át szeretném fújatni. Most volt tervben, de...de, de... :-)
A nyári is új fényt kap. Azt már most el kezdem intézni. Most meg fogom őket cserélni. Téli lesz a nyári és fordítva.

Ja! Meg kéne mosni! :-P

>> SzervizManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-11-15

Bal első féltengely külső gumiharang csere , már egy ideje jobbra balra tekerve és nyomatékon volt hangja , megnéztem ki van szakadva , hála még időben cserélve lett ,és most teljesen hangtalan lett .
Hosszbordás szíj csere már jó régi volt rajta.

 

Olaj: Selenia WR Diesel 5w40
Olajszűrő, levegőszűrő: Sofima
Üzemanyagszűrő: Müller

14 ezer Km volt az olajban.
Óraállás ~ 203000 km

 
>> EgyébGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2014-11-14

Igényléskor legkésőbb három hétre ígérték, hogy elkészül, de valahogy két hónap lett belőle. Ezen nem lepődtem meg. :) Örülök, hogy felkerült. Sajnos már kis matrica nem kapható, így be kellett érni a naggyal, amit elég nehéz tökéletesen feltenni, de próbáltuk kihozni a maximumot. Remélem sikerült. Képek: előtte, utána.