Blog
Feltetettem az új nyári gumikat. Vettem egy új Nokian Powerproof szettet. 04.24-én írom a bejegyzést eddig mentem vele kb 1500km-t nagy esőben és melegebb időben is és elég jók a tapasztalataim. Nagyon jó a vezethetősége az autónak és a fogyasztás is kevesebb az előző gumihoz képest.
Új gumi szett: 152.120
Újabb szervíz de ez legalább tervezett szervíz.
Minimális olajfolyást tapasztaltam a motortérben amit úgy néz ki az olajbetöltő nyílás tömítése és a sapka okoz. Mindkettő csere megkátjuk száraz marad e a motortér.
Egy ideje turbó nyomás ingadozást is tapasztaltam az autón de ritkán akkor is inkább lassabb, egyenletesebb gyorsításnál érezhető. A nyomás mérő is ilyenkor láthatóan rendellenesen mocorog. Levétel és geometria tisztítás megoldotta a problémát
Szervószivattyú kicsit búg és fogyasztja is a szervóolajat cserélve lett de nem akar megszűnni a hang csak javult egy kicsit. Megpróbálunk egy tartály cserét hátha ott nem stimmelt valami.
Ha már foglalkozva van vele kap egy váltóolaj cserét és első felső legnőkarokat is cserélünk.
Szervíz előtti napon kiégett a bal első tompított úgyhogy az is csere.
Olajbetöltő sapka+tömítés: 3.400 Ft, 2.300 Ft
Szervótartály: 24.000 Ft
Váltóolaj: 15.000 Ft
Első felső lengőkar: 55.000 Ft
Tompított: 1.000 Ft
Munkadíj: 70.000 Ft
összesen: 170.900 Ft
Óraállás: 270.400
Sajnos egy előzést nem sikerült úgy kivitelezni ahogy szerettem volna... Munkából hazafele előzni szerettem volna és a furgon előtt nem láttam a kamiont ami épp lekanyarodott a sávunkból balra az egyik bekötő útra. Sikerült elkerülni az ütközést és egy kis medrű árokba húztam inkább Alfit. Szerencsére így megúsztam egy levegőszűrőház töréssel és a mögötte lévő lemez elhajlásával. A doblemez is kiszakadt de sikerült visszarögzíteni. Mivel esedékes volt a 10.000 km-es olajcsere így azt is megcsináltuk.
Új levegőszűrőház 35.000-
olaj+szűrők cseréje
lemez és dob rögzítése
KM óraállás: 268.200
Ez is meg van! Készülünk a nyárra! Mivel a kocsit télen vettük, ezért téli gurigák voltak, vannak rajta. A nyárit gondolom a kereskedő elpasszolta! Hm...... Facebookon találtam frissen lakkozott gyári 18-as felniket. Makulátlanok!!!!!! Ennek örömére rendelésre került a 18-as nyári-, és a 16-os téli szett is.
Felni: 140.000,-
Nyári: 80.000,-
Téli: 75.000,-
2 hete észrevettem egy kis kőfelverődést pont a motorháztető közepén elöl kb 1.5 mm . Carcolorstól rendeltem színkód alapján.Kaptam mellé kimondottan erre a célra való kis pöttyözőt.Teljesen szín azonos lett. Téli gumik lekerültek 17630 km nél. Ezen a télen 2870 km sikerült belettenni a téli papucsokba így összesen 6010 km került bele a kettő tél alatt.Nyári gumik 11612 km től folytatják utukat.
Bár már kb. 2 éve nem az enyém, mégiscsak gyakran találkoztam a régi autómmal hiszen a nagybátyámhoz került. Idővel, mint minden újkori dízelnél itt is előjött a kéttömegű kérdése. Ő már nem akarta bevállalni ezt, így eladóvá vált ismét. A vevő (bár nincs fent az Amorén még) elvetemült Alfás, ez lett az ötödik Alfájuk a családban. Remélem a hajtáslánc helyrehozása után sokáig élvezni fogják, hiszen rozsdamentes kívül-belül szép 156SW nem nagyon van manapság már, pláne piros bőrrel.
MES-re dugtuk a kis MITO-t , megnéztük a polasztókat. Hát a megállapítás, hogy egyik sokat nyom. Vásárlásnál kaptunk egy munka lapot, amin vezérlés csere is rajta volt, de hát jobb félni mint megijedni alapon irány KOZI GARAGE. KOZI, kapott egy komplett vezérlés cserét vizpumpával, szíjjal, olajcserével, hűtőfolyadék cserével. A szett megmaradt, csak a kép kedvéért, Kozi saját renelést rakott bele így mind a szett, mind a szerelés garanciális. Egyben kiszedte a porlaszókat, bemérette, kiderült, hogy az a rossz, ami keveset nyom, így a 4 henger kompenzálta. A rossz javítva gyári bosch alkatrészekkel, a másik három tisztítva. Patent,perfect. (mérési jkv megvan)