Blog
Sajnos az autóhoz egy kulcsot kaptam. Illetve kettőt csak az egyik egy másik autóhoz tartozik. Jeleztük az eladónak de azt mondta nem akar vele foglalkozni inkább visszafizet valamennyi összeget mert nem tudja hogy mivel keverték el. Így Győrbe meg lett rendelve a kulcs ami két részből áll és külön kell megrendelni. Az elektronikus meg a fizikai kulcs. Viszont a fizikai készen, marva érkezik. Még fel kell programozni és törölni a hiányzó kulcsot.
A pálya:
Teszt céllal elvittem az autót az M-Ringre Monorierdőre. Ez egy új pálya, kb 1.5 hónappal ezelőtt nyílt ezért nem is túlzsúfolt. Rajtam kívül ezen a napon senki sem használta. Nem kell előre regisztrálni, 15 ezer HUF egy egész napos belépő. A pálya elég rövid, de van benne 2 trükkös kanyar.
Az autó:
Az autó jól bírta a fokozott igénybevételt, de azért előjött néhány probléma. Találtam egy olajfolyást a szervószivattyú felől, de motorolaj, tehát nem abból jön. Ezen kívül a hűtővíz kiegyenlítőtartály bilincsénél néhány csepp folyadékot találtam.
Az autó hibái mellett az én tapasztalatlanságomra is visszavezethető egy probléma. Az utolsó néhány körnél az első futóműből furcsa rázkódást éreztem. Először nem tudtam mi okozhatja, de miután már hangja is lett eszembe jutott mit olvastam a neten. Kezdő pályanapozóknak írtak pár jótanácsot és közte volt egy olyan is, hogy a kerékcsavarokat illik ellenőrizni futamok között. Nálam a bal első keréken lelazultak. Miután meghúztam őket újra hibátlan lett a futómű.
A tapasztalatok:
Az autó szerintem (és a pályán oktató Gábor szerint is) utcai és relatív nehéz autóhoz képest jól viselkedik. A Michelin CUP gumik 2.4-2.5 bar meleg nyomással nagyon jól tapadnak és a sperr sokat segít az autó íven tartásában és kigyorsításban. A motor hibátlanul működik, leszámítva egyetlen zavaró dolgot. A motorolaj hőmérséklet a Depo óra szerint az első gyors kör után felmegy 130 fok fölé és ha nem csinálok hűtőkört akkor ott is marad vagy feljebb megy. Viszont a vízhőfok a 90 fokot sem éri el, tehát a motor nem melegszik el. Sajnos a szendvicsadapter miatt az olajhőt csak a motorból kijövő ágon tudom mérni, a hűtőből visszafolyó ágon nem, pedig ez lenne a lényeges, itt lenne látható az olajhűtő hatása. Ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni, de ezt a jelenséget olvastam már más blogjában is.
Bal első ajtó ablakemelőnél használat közben nyöszörgő hang.
Kárpit levétel után némi zsírzás az ablakemelő mechanikának, fogaskeréknek és a hang meg is szűnt.
Mivel a hangszóró burkolat sérült volt, ennek a cseréje is megtörtént
kidobtam a gyari fejegyseget. egy sony carplay kepes egyseg kerult a helyere.
sajna a kormanyvezerles meg nem mukodik, de telefonalni mar lehet hands free.
a nyari kerekek is felkerultek.
Múltkor nem sikerült tartanom az általam kitűzött 10 ezres olajcsere-periódust (12.154 km telt el az utolsó és az azelőtti között), ezért most ezt picit jóvátettem, mert csak 8757 km telt el a kettő között. :)
Az eddigi olajcserék:
80.077 km (Budaörs)
71.320 km (Budaörs)
59.166 km (Budaörs)
50.197 km (Budaörs)
40.003 km (Budaörs)
30.000 km (Atlasz Autónál)
15.000 km (Atlasz Autónál)
Végre vége a télnek, ami nem is volt igazi tél. Nagyon szerettem az autómat a kétszéles 18-as sport felniken, de azért mégiscsak a Performance Dark felnik teszik a legszebbé. Friss kép még nincs, majd lesz :)
A Continental ContiWinterContact gumikba első szezonjukban 6034 km került.
A nyári Pirelli P Zero Luxury abroncsok eddig egy szezont futottak, most van bennük 17.785 km.
Visszakerültek a nyári gumik
km: 44.086
télivel 6.438 km-t mentem a szezonban, összesen 19.093 km van bennük.
Megmondtam, ugye... Tudtam, éreztem, hogy ez lesz. Ez az év is úgy indult, hogy meghorpasztották szegény autót, ezúttal a másik első ajtót. Valahogy jobban esik így, hogy eleve úgy választottam autót, hogy ez nem számít. Majd most is megjavíttatjuk, ugyanolyan szép lesz megint, mehet tovább. Ezúttal egy anyuka tolatott bele az óvoda előtt. Nem láttuk az esetet, és le is lépett a tettes annak mostanság szokásos rendje, módja szerint. Mindezt két térfigyelő kamera látóterében. Hívtuk a rendőröket, kijöttek, tojtak rá. Nem volt kedvük dolgozni. Szerintük nem működnek azok a kamerák.. egy jegyzőkönyvet sem voltak hajlandók felvenni.
Nem maradt más, feljelentettük az ismeretlent. Eltelt egy hét, másfél, amikor csodák csodája csörrent a telefon, és egy zavart női hang kért sűrűn elnézéseket. Most voltak a rendőrök, ő volt, nem vette észre.
Ajajj...az súlyos baj, ha nem vette észre, kétszer biztosan belenyomta a vonóhorgot, és az bizony hangos amikor a lemezen csattan. Szóval pesze... Nekünk meg szerencsénk volt, mert tisztán látszott a rendszám a felvételen, így bejelentettük a kárt, jött a szemle, leadtam a meghatalmazást a fényező műhelyben.
Illetve időközben Föckös barátom közbenjárásával vettem egy komplett, újszerű jobb első ajtót. Szerencsémre króm keretes darab, így lett egy tartalék krómos kédergumim, ablakemelő, és minden sallang. Hosszú távon még jól jöhet.
Az autó ijesztő elektronikus anomáliákat produkált. Nem tudtam kikapcsolni az ablaktörlőket, elől/hátul ment folyamatosan. Pár nappal később enyhe fékezésre elkezdett dudálni, majd ahogy beállta egy parkolóba, folyamatosan dudált. Álltam a leállított autó mellett, szemerkélő esőben, kulccsal a kezemben, az meg csak dudált. Amúgy is időpontom volt a szervízbe olajcserére, gondoltam akkor már ezt is megnézetem. Őszintén szólva fogalmam sincs mit csináltak vele, de most minden oké.