Blog

>> AutóápolásHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-03-29

Vellnessben járt. Kapott egy külső Polir és más jó dolgokat. Gyönyörű lett.

 
>> SzervizParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2022-03-29

Giunak is eljött az életében az az időszaka - mint minden nőnek -, hogy elkezd bizonyos helyeken gömbölyödni, kerekedni. Míg -e folyamat kapcsán nőkről beszélünk, addig nincs is gond, sajnos a kocsikra ez kevésbé jellemző. Már a kocsi vételekor figyelmeztetve voltam, hogy a jobb sarokba a cooler kicsit meg van ütve. Nem nézett ki komoly gondnak, így hát napoltam, de folyamatosan checkkoltam. Ahogy teltek a hónapok egyre inkább merészkedtem tesztelgetni a kocsit, mígnem arra lettem figyelmes, hogy a kis ütés a cooleren végigfutott a legalsó hűtőbordázaton és szépen kipúposodott.

Ekkor mondtam, hogy ez már vállalhatatlan és nem fogom kockáztatni, hogy esetleg rosszabbra forduljon. Ígyhát visszább vettem az agresszív vezetésből és csak csordogáltam a forgalommal A-ból B pontba, míg nem kaptam időpontot a szerelőnél. Sajnos Turpi el volt havazva a feladatokkal, így kénytelen voltam Mikihez fordulni újra mivel a hűtővizem is valahol szép lassan folydogált.
Miki egy szemrebbenés nélkül vállalta a kocsit és a megbeszélt időpontra kész is lett. Innen is pacsi ! A cooler vadonat újra cserélve lett és szerencsére a folyást is két cső cseréje meg is oldotta (túlfolyó csöve és a jobb alsó cső). Másnap volt alkalmunk ki is próbálni-tesztelni egy győri találkozó alkalmával. Eddig minden szuperál!

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2022-03-29

Ismét eljött a 10000-es csere ideje.A Motul nekem bejött,így ismét az került bele.Egyúttal cseréltem a váltó olajat is.
315000km

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-03-28

Motorolaj csere, váltóolaj, difiolaj, kormányműolaj szintig feltöltve, 29982km. Macerás a szűrőbetét csere: rugó, alátét, tömítés, O gyűrű, mindezeket nem is látja az ember mikor egy csavarra felfűzi és közben csak épp be lehet fordítani az olajteknő miatt. 1970-től jött az egyszerű patronos megoldás.

Fékcső rezonancia elhárítva.

Másnap a próbakörön elértem a nálam töltött 30000-et, a fényképpel meg jól lemaradtam.

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-03-28

Visszakerültek a nyári kerekek. A hátsó gumik lassan csere érettek lesznek.
88.785 km

A téliek 78.126 km-nél kerültek fel. Télen 10.659 km-t mentek, most már összesen 37.048 km van bennük. Lehet hogy még egy szezon lesz bennük.

A nyáriakban 21.394 km van eddig. A hátsó gumik lassan csere érettek lesznek az elsők még ki kell hogy tartsanak a szezon végéig.

 

Bal első ajtónál a kédergumi kiszakadt már egy ideje.
Zavarta a szemem, mivel naponta többször is láttam beszálláskor.
Jó állapotú bontottra cseréltem, ami nincs kiszakadva.

 
>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2022-04-10

Beépítésre kerûlt egy Autolusso vízhűtő Frusciante cartárs győzködésére. Kikerült a maszek vízcső, helyette kapott a hűtő alá gyári fémet, alsó és felső új gumi vízcsövet. A fém vízcső és a kiegyenlítő tartály közé már nem lehet kapni, ezt Frusciante adott nekem egy használtat. A régi hűtőfolyadékot nem öntöttük vissza, kapott 4 liter Paraflut.
A ventillátorházat csiszoltam, alapoztam és lefújtam fekete festékkel. A ventillátorokon a fém részeket megszabadítottam az oxidációtól.

>> Egyébfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2022-03-28

Elkezdtem beépíteni a korábban vásárolt alkatrészeket. Fényszórót igazából csak azért cseréltem mert a régi hátsó rögzítői már töröttek voltak. A hűtőnek sem volt baja de mivel palyanapra is epitem a gépet így bekerült az is. Ha már ott voltam a klomakondit is cseréltem pedig az is meglepően jó állapotban volt gyári létére.a ventilátor házat is dbokra szedtem homokszortam és újra fenyeztem. Illetve kikerült a szűkre bőr belső és megy vissza a gyári kék. Seleniara szeretném összerakni teljesen a vasat úgyhogy muszáj volt elkezdeni...

 

Jó idő lesz, irány az országút!
Örvényesen a Huszár étteremben megkajáltunk, majd komppal átmentünk a másik oldalra. Siófokon sétáltunk egyet majd a felső körön haza.
308 km, ebből több mint a fele nyitott tetővel.
A kormány király lett, végre nem csípi ki a kezemet. (A régit az előző tulaj valamivel bekente, ha nap érte szinte csípte a kezemet. Elég sokat mentem emiatt kesztyűben.)
Végre egy autó ami egy-egy gázadásra rendesen rángatja a kormányt, nem úgy mint a hátsókerekes :-)

 

Bosch lapát volt rajta, de már csíkozott.
Ugyan olyan típusú Bosch lapátok kerültek fel rá.