Blog

Megtörtént a következő elemek cseréje 153 000 km után:
- Komplett vezérlés szett (szíj, görgők)
- Vízpumpa
- Fagyálló
- Fékolaj
- Ékszíj
- 4 db gyújtógyertya
- Multiair szűrő
Műszeres diagnosztika is történt.

>> Tuning és extraTrevisinho // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir QV-line // 2022-02-28

Kicseréltem a tompított Osram Night Breaker izzókat Osram Cool Blue (5000K) izzókra. Sikerült ezt a lámpabúra kiszerelése nélkül megtenni, bár kell hozzá a türelem.

>> AutóápolásParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2021-11-07

Eljött az évnek az a része, mikor a nyári topóka már nem elég biztonságos a reggeli fagyos utakon. Ideje átvetni a papucsokat.... Nehéz megszabadulni arra a pár hónapra ezektől a gyönyörű 18"-os felniktől, de a zord téli körülményeknek semmi áron nem tenném ki.
Kaptam egy fülest, hogy ha akad rá módom mindenképpen nézzem meg a dobbetét mögötti vízelvezető csatornákat, mert hajlamosak az évek alatt eltömődni mindenféle kosszal, sárral, levelekkel és onnantól már a rozsda meg is kezdi majszolni szép lassan a Giu kecses vonalait. Több sem kellett mint egy szabad hétvége a négy téli papucs és a szerszámkészlet. Szép sorba szedve ki a dobbetéteket meglepetésemre szinte csak felületi rozsda és egy minimális berakódás fogadott. Kellemeset csalódtam, mivel valószínűleg az Osztrák kolléga aligha törte volna magát ilyenekkel. Egyedül a jobb első sárvédő aljánál volt eltömődve.
A takarítást követően a 17"-os téli felniké lett a színpad. Vadi új téli Barum gumik kerültek fel rá. Csere közben figyelmes lettem rá, hogy a jobb első fékkopás jelzőm el van szakadva - ezt majd orvosolni kell. A bal elsőn pedig egy teleszkóp mandzsetta szorul majd cserére.

A kocsi téliesítve, remélve minél hamarabb eljön a tavasz és vele együtt visszakerülnek majd a gyönyörű nyári felnik is.

>> EseményHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-03-02

Mivel a másik autót azonnal elvitték így másikat kellett gyorsan keresni. Sokat gondolkodtam hogy Giulia vagy Stelvio legyen. Utóbbi kicsit jobban tetszett viszont garázsba nehezen fért be meg Giulia már volt. Kezdtem rájönni hogy annyira nem is egyszerű a vásárlás. Aztán találtam egyet Milano mellett. Giulia lett. Jelenleg úton van az országba. Már nagyon várom hogy élőben is lássam.

 
>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-01-17

Miután kész lett a hengerfej, vissza lett szerelve az autóba. Ha már úgyis szét volt szedve, kapott új vezérműszíjat, balansztengely szíjat, vízpumpát, meg mindent ami kellett. Olajból Selenia Racing 10W-60 került bele.
Amikor kész lett elindultam vele haza, és mire hazaértem, bekapcsolt a ventilátor a nagyobb fokozaton. Gyanús lett a dolog, ezért másnap megint elmentem egy körre, a háztömb körül, hogy lássam mennyire melegszik. Bemelegedés után alapjáraton még vissza tudta magát hűteni, de terhelve elkezdett melegedni.
Újra bejelentkeztem a szerelőmhöz, egy hideg reggelen óvatosan átgurultam hozzá, és megállapítottuk, hogy ez valószínűleg a hűtő lesz. Megrendelte hozzá az alkatrészt (gyári hűtő: Denso, és gyári termosztát), és egy nap alatt kicserélte. A hűtő volt durván eltömődve.

A 72-es piros 2000 GTV ritkán van használva. Volt olyan év, hogy összesen mentem vele 160 km-t, elosztva 3 karbantartó menetre. De most egy nap alatt sikerült ennyit gurulni, két másik veterán Alfa társaságában. 10 fok és napsütés. 160km és 160 km/h. Minden jól átforrósodott. Novemberben ment utoljára az autó, amikor muzeális és műszaki vizsgára vittem. Szóval kellett ez mindkettőnknek 🙂
2021-ben a hátsó futómű teljes felújításra került és beszereltem 4 piros Koni classic lengéscsillapítót. (az első futómű az 2018-ban). Érzhetően javult az autó, stabil a hátulja, nem rángatja a merev híd az autót és kopogás sincs. Nincs mese, ha igazán jó és stabil futóművet szeretnénk ki kell venni a hátsó hidat, így lehet minden részét felújítani.
A műszerfal is repedés mentesítve lett és felszereltem a kockásított hátsó rendszámot, ez való rá.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 159 Sportvagon 1.8 TBI // 2022-03-02

132000 Km
Szivárgott a vízpumpa, nyekergett is egy kicsit, így cserélve lett, de akkor már az egész vezérlés is gyárira.
Vezérmű szíj, görgők, vízpumpa.
Anyag 65000 Ft
munkadíly 50000 Ft

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-03-02

Az autó elérte a 265 ezer kmt, eljött az újabb szervíz ideje.
A pontos árakat nem tudom már, mert az olajon kívül (16990) minden más polcon volt korábbi rendelésből.

 
>> SzervizCsipcsirip // Alfa 159 Sedan // 2021-05-27

Czabán Bercit kerestem meg egy olyan problémával , hogy olaj került a kiegyenlítő tartályba. Olajat ,vizet nem fogyasztotta . Elsőnek a hőcserélőcsőre gyanakodott mivel a 8 szelepes nem szokott hengerfejes lenni.A szétszerelés után a hőcserélőcsőn nyomáspróbát csinált ,de nem talált hibát.
A hengerfej felújítás során új vezérlést kapott, és ha már szétszedték kitisztította a szívósort és a turbó tisztítását is elvégezte.Friss olajat kapott 203.500km-nél.
2.000km megtétel után kellett vissza vinnem egy olaj cserére és kiegyenlítő tartály + folyadék cserére. Hosszbordás szíj és főtengely jeladó csere is volt .

 
>> SzervizParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2021-10-27

Nem hittem, de megtörtént...
Tökéletes őszi szombat reggel volt. Éppen kondiba siettem, mert már késésben voltam és nem akartam, hogy sokat várjon rám a haver. Amint lehetett toltam D-be és nyomtam a szemét kifele. Összesen 2 perc késésem lett, azt is a városban szedtem össze. Nagyon jól ment a kis piros golyó, büszke voltam rá.
Mikor már letudtuk a kötelező edzést elköszöntünk egymástól majd kocsiba ülve - kulcs elfordít, motor pöcc-röff és egy SMS az asszonynak, hogy már indulok. Vagyis indulnék, csak se nem csipog a senzor hátul, se nem megy a műszerfal világítás. Mi a szösz ?! A fordulatmérő sem mozdul, gázadásra sem.... Na jó, akkor kocsi ledöf, majd újraindít. Semmi változás.... Ideje felhívni Turpit, mondjon valamit, mert ez nagyon nem okés, így haza nem vezetek. Kitudja haza e vinne, sőt nem e mondana még valami fel útközben?!
Megnyugtatott azzal, hogy csak kapjam le az akkusarut, majd vissza és mennie kellene.
Király akkor kell gyorsan szereznem valahonnan egy kulcs szettet és meg is vagyok.

Hívom a közelben lakó rokon csajt nem e tud szólni az apjának, hogy két tömbnyire vagyok lerobbanva a kocsival és kellene egy kulcsszett. Persze a szülei nincsenek otthon és ő nem tudja, hogy hol vannak a szerszámok. Akkor hívom a bátyám, nincs otthon. Hívom a fathert. A probléma hallatán rögtön kocsiba is ült és hozta magával a kulcsokat. 30 perc múlva megérkezett a felmentősereg a kulcsokkal együtt. Neki is estünk - motorháztető fel, aksi megkeres ééééés.... A rohadt anyját, hisz ehhez nem is kell kulcs?!?!?! Quick-release-es a mínusz pólusa. Na akkor pólus le, vár egy kicsit, majd vissza. Visszaülve a kocsiba minden ugyan úgy ment, mint ahogy kellett volna, csak a VDC hibát kellett kiiktatni egy egyszerű kopptól-koppig tekeréssel és meg is vagyunk.

Otthon azonnal utántöltöttük és le is rendeltem egy vadi új aksit.
Jól rám ijesztett ez a kis dög, de örülök, hogy ilyen banálisan egyszerű megoldással orvosolni lehetett. Remélem nem változik át egy hisztis dívává és vele már csak a gondmentes autózás marad.