Blog

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-03-16

Ez egy későbbi fejlesztés lesz, de most találtam Marketplacen egy szerintem jó vételt. Ez egy 2019-ben lejárt homológ, csővázas, fejvédős ülés. Nyilván látszik rajta hogy nem új, de nagy sérülései nincsenek. Remélhetőleg be is fér majd az autóba.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2022-03-16

A szezon előtti olajcsere megtörtént. Az akkumulátort is feltöltöttem és beszereltem.

 

Ma elég sok mindent akartam csinálni a garázsban de csak a kormány jött le.
- Először áramtalanítunk.
- A küllőkön van egy-egy lyuk, itt ki kell tekerni a légzsákot tartó csavarokat.
- A légzsák kijön előre, a csatit ki kell húzni a hátuljából.
- A bal oldali fehér csatit szét kell húzni.
- 24-es kulccsal a kormányanyát ki kell tekerni.
update:
most jön amit én elfelejtettem: összejelölni a kormányt a tengellyel hogy ugyan ide lehessen visszarakni a ricnin.

- Mögötte a kis csavarokat ki kell tekerni. Egyet benne hagytam hogy az átvezetö ne sérüljön a kormány feszegetésekor. Akár az összeset ráérünk a legvégén kitekerni.
- Már csak le kell szedni a kormányt a "ricniről".
Sokak szerint az anyát rajta kell hagyni és rángatni, az anya azért kell hogy ne verjük orrba magunkat a kormánnyal. Ez nem jött be.
Csináltam laposvasból egy lehúzót. (6.kép) A két szélső csavar a kormányöntvény menetébe kapaszkodik a középső a tengelyvéget nyomja. Ez se jött be mert elgörbült a vas.
WD40-et fújtam a csavar mellé hátha kilazul. Nos nem.
Csináltam még egy vasat hátha az már elég. Nos nem.
Mérgemben a két vas közé betettem egy-egy hosszú csavart merevítésnek. (8.kép) Így már nem hajlott meg, de mégse jött le.
Előkerült a nagy hajtószár is. Erre eltört a csavar. Aztán rájöttem hogy a csavarok összefeszülnek, hosszabb kell.
Így már sikerrel jártam.

Csütörtök reggel viszem bőröztetni :-)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2022-03-15

Megérkezett az új diagnosztikai kábel. Most már tudom idehaza is olvasni a nyűgjét :)))

Vezérlés rögzítő szerszám az autóhoz. Elég sok fajta JTD-hez jó. Nálunk dobta is hogy vezérlés pozíció hiba. Már mikor vettük az autót akkor is ezt dobta fel hibának. Vezérlés cserekor ellenőrizve lett a pozíció, viszont a főtengelynél ezt nehéz megállapítani hogy hol kellene lennie, így rajzot kerestem akkor hozzá. Hát nem sikerült a pontos beállítás sajnos, így vetettem rá magam erre és megkapta ami kellett neki. A helyzet olyan durva nem volt hogy összeverje magát csak hát ez már okos kis autó.
Ts-hez is van már rögzítőm, viszont boxerhez és a TD-hez nem találtam, hacsak nem utóbbihoz lehet jó a JTD rögzítője is. Ha lenne a két öreg motoroshoz is akkor már azokhoz is megvenném.

Szerelés közben láttam hogy a jobb féltengely belső pórvédő harmonikája kiszakadt, kicseréltem újra.

Próba út, meg újból egy olvasás és minden rendben vele :))

... és még nem is olyan régen :

Bajuszkapcsolok végein lévő nyomógombok rezgés miatt cserélve. Baloldalinak a nyomógomb füle volt letörve, a jobb oldalinak pedig a benne lévő kapcsoló füle volt eltörve.

Bal első elektromos ablak lefelé nem ment időnként, de mire utána jártam volna működött. Most ki fogtam rajta, kapcsolót cseréltem és ugyan úgy nem működött, így hát cseréltem a vezérlőjét, és azóta szuper. Valami érintkezés gondja lehetett.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-03-15

Végre sikerül kicserélni a 8 hónapos aksim. Indítóáram nem volt már meg. A teszt során hol jó volt, hol nem. Hol volt, hol nem. 🤣 Bízom benne nem szívja le semmi. Az előző blogban látható hibákat rajzolt indításnál vagy be sem indult. Fűtés, hűtés össze-vissza működött. Aaah remélem vége a káosznak.
Varta Silver Dynamic 85 Ah 800A (5852000803162)
304.612 km hadd szóljon még!
315*175*175 alacsonyabb, mint az előző.

>> SzervizSpeed0102 // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2022-03-15

Elérkezett a szokásos olajcsere ideje.

Az alábbi alkatrészekkel és olajjal dolgoztunk:
Olajszűrő(Hengst):
Olaj(Motul X-cess 5W40 5L):
Olajleeresztő tömítőgyűrű(Elring):
Légszűrő(Valeo):
Pollenszűrő(SCT)

KM óra állása: 261.293

 

Km óra állás: 90.825 km
Együtt megtett út: 35.325 km
Együtt töltött idő: 1.675 nap
Tankolt üzemanyag: 2.810,71 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,79 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,98 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,09 km/nap

Összes költség: 164,02 Ft/ km

 

Kisütött a nap, indulhatunk!
Tihanyig bezárkózva mentünk, mert annyira még nem volt jó idő, de a lehajtónál lévő parkolóban már nyitottunk.
Egy kör Tihanyban és irány a Halászkert, ahol is megebédeltünk.
Visszafelé pár kép az Ötvös Csöpi emlékponton és irány haza!
Tapolcán becsuktuk a tetőt, Sümegen még teletöltöttük PHuBi pocakját.
A jánosházi leágazó felé menet mintha egy Spider sziluettje tűnt volna fel így befordultunk. Az út szélén álldogált egy ugyan olyan Spider mint PHuBi. Megálltunk és üdvözöltem őket. A tetővel voltak elakadva mert nem csukódott be. Kézzel megmozdítottam és már ment is tovább.
Frissen behozott Spider volt talán SYG rendszámmal. Ajánlottam az alfaamore.hu-t, kíváncsi vagyok találkozunk-e?

A mai nap mérlege 257 km, kb 100 km fedetlen fővel.

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-03-14

Hetedikén megérkeztek a fék cuccok. Szombat reggel nekiugrottam. Lockheed szervót csak a 1750 Mk1-ben használták, az alap 105-ökhöz Benditaliat. Kivettem, elkezdtem szétszedni, a kis membrán feletti vezérlő dugattyú persze nekem a régi fajta, amihez nem volt a készletben tömítés. Minden rendben lévőnek tűnt, megtiszítottam és kapott egy kis szilikon zsírt a leírás szerint és ment vissza. Kell egy ilyet szereznem, addig nem szedem szét tovább. Úgy döntöttem, hogy a főfékhenger cserével ideiglenesen megelégszem.
A gondot egyébként a főfékhenger gumi harmonika renyhülése okozta, beázott, berozsdált, ropogott, a bizalmam meg megrendült benne. Talán megúsztam volna az egész macerát, ha figyelek rá és kiszárítom az egynapos esőben használat után még az ősszel, de ez elmaradt. Mai szemmel már vicces konstrukciós megoldások ezek.
Még 2004-ben Bonaldi-féle főfékhengert raktam bele, ezek 1962-1970-ig mentek az alap 105-ös Alfákba, de a 1750-ben Bendix-féle való. Most olyat kapott, kicsit drágábban. Akkor nem foglalkoztam vele, csak az árát néztem, de most leesett, hogy ez egy prémium konstrukció a másikhoz képest. Ez nem fenékszeleppel dolgozik, hanem a dugattyú tömítés a tartályból jövő betáp furaton áthaladós fajta, mint a mai napig hasznát megoldás. Így csak két mozgó tömítés van benne, ami tönkre mehet. A Bonaldi megoldásban három ilyen van.
A fékolaj tartályból kivezető flexi csövekből kapott újat, sok éve szereztem be a 7x13-as EPDM csövet, így a kuplungot is légteleníteni kellett.
Légtelenítés után kb. 50x megnyomtam a pedált kis és nagy erővel hosszan, röviden. Nincs csöpögés puhulás, ki lehet menni az utcára.
Ma a próbakör megvolt. Kmét-Ágasegyháza-Kmét. Egyformán, jól adagolhatóan fog. Remélem jó is marad.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-03-07

Kmét-Páhi-Kiskőrös-Páhi 2x-Kmét
130km
Repült.
Jobb első fék csikorgott 60-nál. Vasúti átjáró rendbe tette. Remélem ez csak egy rossz tréfa volt. Minden új, ami az lehet, még a dugattyú tömítés is. Megint nem vittem az infrás hőmérőt, de úgy tűnt hátul is bekopott már a betét.