Blog
Rendeltem 4 db Kumho PS71-et. Szerencsére a győri Marosi guminál volt a legolcsóbb az országban és így személyesen át is tudtam venni. DOT 2021 és 1221-es darabok.
Azért ezt a típust választottam, mert ezzel már van pozitív tapasztalatom. Ugyanilyennel vettem az autót és szerintem jobb száraz tapadásban mint a Spideren levő Hankook, pedig mindkettő UHP és ez olcsóbb nála. Elvileg a keverék tavaly tovább fejlődött, kíváncsi leszek hogy ez észrevehető-e. Az oldalfala elég puha XL-es gumihoz képest, talán ezért komfortos, viszont a tapadással az előző szettnél sem volt probléma.
Régóta nem tudtam felhajtani a tükröket, a balos amúgy is kékszínű volt, szétszedtem őket, tükörlapot kipattintottam, a mögötte lévő burkolat csavarjait kiszedtem, burkolatot leszedtem a tükör konzol csavarját beáztattam csavarlazítóval és hagytam egynapot állni , másnap villáskulccsal probálkoztam, felesleges volt. Ütvecsavarozóval sikerült lelazítani. Rozsdaátalakítóba hagytam egy napot ázni, ma letisztítottam őket és bőzsirral összeszereltem. A kék burkolatott lecseréltem a régi gyári színazonos tükör burkolatra. Tökéletes beugrik a poziciókba és könnyen fel-le lehet hajtani.
A kocsi megvételét követően kaptam pár jó tanácsot, amit igyekeznem kellene betartani, hogy gondmentesebb jövőt biztosítsak mind magamnak, mind a Giu-nak. Ebbe beletartozott a vezérlés, olaj és filterek cseréje (mindez persze csak preventív jelleggel), illetve pár apróbb dolog orvoslása - bárhonnan is nézzük ez egy 11 éves kocsi, engedjük meg, hogy legyen pár apróbb hibája.
Mivel a szerelőm árulta a kocsit, ezért kaptam egy remek ajánlatot: az első olajcserém díjmentes, amennyiben az olajat és filtereket én hozom. Neki is futottam lerendelni a dolgokat, de sajnos egyetlen hazai oldalon sem találtam UFI szűrőket. Egyedül az Autodoc oldalán. Nem maradt más, mint lerendeltem innen és lenyelni a +10Eurós szállítási költséget. Másfél hét után meg is jöttek a lerendelt dolgok, a csomagtérbe pakoltam őket és irány Turpihoz. A szerviz tartalmazta az olajat (Selenia Quadrifoglio 5W40) illetve a szűrőket (UFI - olajfilter, olaj leengedő csavar, légszűrő, kabinfilter).
Ám mikor már minden túlságosan simán ment és már került volna vissza az olajfilter feltűnt, hogy sajnos nem QV-hoz valót küldtek le, hanem 1.6JTD-hez. A kocsi már félig szétszedve, olaj leengedve és én pedig ott álltam egy nem kompatibilis filterrel. Na mondom szuper, akkor itt alszom, vagy nem tudom.... Ekkor Turpi az egyik polc legeldugottabb sarkából előhúzott egy kompatibilis filtert. Eddig nem hittem a fekete-mágiában, sem a varázslatban, de ekkor csak pislogtam mint hal a szatyorban. HÁT MÉGIS HONNAN AZ ELDUGOTT VAKOND BELSŐZSEBÉBŐL KERÜLT EZ ELŐ ?!?!?! Ennek az embernek tényleg mindene van, amire éppen szükséged van, hihetetlen....
Ezzel a filterrel megmentve bajbajutott seggem már gond nélkül sikerült befejezni a szervizelést. Ami a következő szervizelést illeti a cooler egyre inkább mászik kifele a helyéről. Ez eléggé aggaszt, mert nem tudom mi okozhatja, illetve meddig bírja. Figyelni fogom és remélhetőleg nem hagy cserben.
2 éve tavasszal mikor lekerült a tetőről a carbon fólia, terveztem, hogy a motorháztető is fényezve lesz. Akkor mondta a festőm, hogy annak a fújását nem fogja vállalni, mert nem lehet majd szépen leszedni a carbon mintás fóliát.
Aztán mivel tavaly év végén fent akadtam egy vonóhorgon és elrepedt a lökhárítóm, az ütéstől kicsit deformálódott a motorháztető. Nagyon nem volt szembe tűnő, de az én szememet zavarta. Szóval eldöntöttem tavaszra cserélve lesz.
Amelyik autóról vettem az első lökhárítót még megvolt a motorházteteje, így év elején megvettem, szín azonos volt, de újra fújattattam.
Végre elkészült, nekem nagyon tetszik az eredmény.
Beállította a felrakás után a lakatos a motorháztetőt a sárvédő ívekhez, és a festő összepolírozta őket.
Már csak a jó időt várom és, hogy felkerüljenek a TI gurulók nyárra.
Vásárlás után olajcsere és szűrők cseréje következett. Mann-filter, UFI szűrők és Fuchs Titan GT1 XTL olaj. Kilóméter óraállás: 143900 km.
eltörött a jobb hátsó rugó.
így ki lett cserélve mindkét oldalon hátul, rugó és tányér.
illetve minden szilent kapott kezelést elöl-hátul.
zörgött a kormánylégzsák, az is orvosolva lett.
Amikor megvettem az autót, elvittem a közeli (nem alfás) szerelőhöz szűrő- és olajcserére. Kértem, hogy nézze meg a hátsó gátlókat (illetve rugótányérokat) ha már megemeli. Ő azt mondta megnézte, és rendben vannak.
Amikor az alfás szerelőm a múltkor megemelte az autót a hűtőcsere miatt, megkértem őt is, hogy nézze meg a hátsó gátlót. Neki 147-ese van, tehát ránézésre meg tudta mondani cserés-e a lengéscsillapító. Persze, hogy az volt, így megrendeltük a gyári gátlókat, toronycsapágyakat (ugyanis a unixban egyedül sachs volt, jóval drágábban). Szerencsére időben le lettek cserélve, mert nagyon durván szét voltak rohadva.
Na, ezt követően jött a végleges összerakás, mivel ellenőrzésre került, és NEM eresztett át az új gumigyűrű, aminek nagyon örültünk :)
Összerakás közben még megkértem pár dologra Szabolcsot, így: rakja rendbe az Alfa Romeo Controlt (a vezérlődoboza volt halott, van ötletem, hogy most melyik autóban van, két LED ki volt belőle forrasztva, és a nagy központi izzó sem volt benne, így Szabolcs adott egy saját vezérlődobozt a régi autójából),
Javítsa meg a balos bajuszkapcsolót, ami egy héttel a Veszprémbe vitel előtt tört el, viszont pont hozzájutottam egy elvileg újhoz, ami aztán már szét volt esve belül...
Illetve rakja rendbe valamennyire az elektromos rendszert, mert a néha nem indulástól agyvérzést kapok...
Úgyhogy kiiktatta a műszerfali testhibát, amiért nem tudok elég hálás lenni neki. Így lehet, hogy majd mindig beindul (?).
De a legfontosabb: IKTASSA KI A FŰTÉST, mert folyamatosan fűtött az autó.
Szabolcs türelmes ember, de amikor hetvenkettedjére kérdeztem rá, hogy fűt-e még, akkor neki is elfogyott a cérnája, szóval megjavította, most már majdnem egyáltalán nem fűt :)))
Mindezek után sikerült összerakni, és mivel Szabolcsnak van gázelemzője meg szondája, stroboszkópja a gyújtáshoz, meg minden jósága, ezért egy elég komoly és profi beállítást kapott a verda, de persze még bejáratós, így fuinomhangolásra szorul ha megvan benne az első ezer km :)
Az ő szavaival élve: Gyújtás, karbi szinkron, hengerenkénti CO beállítva, eddig úgy néztek ki a hengerek, hogy CO 11%, 2,3%, 12%, 10%, 1-es lambda volt a cél, ami olyan 2,4%-on van... Csak ötször annyi kaját kaptak a hengerek alapjáraton...
Még maradt egy kis meló: Testpontok takarítása, vezérlődoboz és ARC csati tisztogatás, szívató bowden beállítás, egy csőbilincs és egy vízcső cseréje (mert könnyezett)... Kellett egy magas tónusú kürt, mert letört a régi és elhagyódott.
Szabolcsot megkértem, hogy bokros teendői közepette még dobja már bele a legelső száz km-t, és hajítsa el az első kör olajat, úgy is lett, elég durván fekete volt, de persze egy olajnak ez a dolga. Ezer km után jön a következő olaj ledobása, aztán még 2500-ig óvatosan, utána lehet neki tolni :))))
És akkor ez a pénz még a maradék fennmaradás :) (összesen 760 ezer Ft-ba került ez a nagygenerál. Az autó vételáránál 100 ezerrel többe :)) Ha valaki veteránozni szeretne, az gondolja végig, hogy akarja-e ezt, és szerelmes-e ennyire az "öreg szarjába".
Én szerelmes vagyok. Örökre az leszek.
Oké, alakulni kezdett a dolog, bekerültek a hüvelyek (a görög gumigyűrűkkel), dugók, felkerült a karter is, hátsó ftg. szimmering, első ftg. szimmering, ilyen apróságok.
Mire megjött a hengerfej, az a régi ötletem is megvalósításra került, hogy szeretném az alu szelepfedelet feketére szintereztetni, selyemfényű fekete lett belőle, nagyon szép és nagyon jó is, 8.000,- Ft-ért csinálták meg, persze előtte meg kellett csinálni a homokfúvást is, a kettő összesen került ennyi pénzbe. Persze végül csak nem maszkolták ki az Alfa Romeo feliratot úgy, ahogy kértem... De mindegy.
De hát ha azt hinnéd, hogy innentől sétagalopp volt.. Áhh. Dehogy. Egy faszt.
Mert hogy ez a jótét lélek Szabolcs úgy volt vele, hogy nem akarja, hogy szart rakjunk össze, szóval miután feltöltötte fagyállóval, leszedte a kartert, megnézni, hogy nem ereszt-e át a GÖRÖG GYŰRŰ.
És de. Áteresztett. A négyes hengernél...
Ez ugye azt jelentette, hogy akkor a motort újra szét kellett fűzni, és szerezni kellett újra gumigyűrűt, amit most találtunk a Szakál-Metálban (cikkszámra nem volt, csak ha típusra keresel...), szóval akkor ugye még egy kör HF tömítés, szívósor tömítés, plusz a kurva sok munka pluszban...
Remek, mert már csak Glaser HF tömítés volt, ami talán jobb minőségű, de már nem is annyiba került, mint a Reinz...
Itt összesen még 39.232 ,- Ft-ot hagytunk.. ::)
Utolsó képen az újabb szétszedés eredménye... :)
Már régóta zavart hogy a háló olyan mintha víz folyt volna rajta (1.kép).
Kiszedtem a helyéről, szétszedtem két darabra, majd befújtam azzal a tisztítószerrel ami másodszor a kezembe akadt. (Az első a hideg zsíroldó volt, azzal mégse akartam.)
Finoman mindenhol lefújtam majd a fürdőkádban zuhannyal alaposan kiöblítettem. Először fekete lé jött le ami aztán kitisztult.
Száradás után eltűnt a kosznyom, királyság van.
Végül kicseréltem az ablaktörlő gumikat arra amit a múltkor rendeltem a netről. Érdekes mert a felső része egy fém profilban megy, nem kell a két sín ami a sima gumit tartja.