Blog

Ősszel elkezdett csöpögni a gázolaj, reggelente mindig volt pár csepp a garázsban a padlón, nem tudtam honnan jön.
Szerelőm megnézte, mondta, hogy a nagynyomású szivattyútól jön, tömítéseket kell majd benne cserélni.
Egy ideig még elvoltam a csöpögéssel, év végére már egyre jobban szivárgott a gázolaj.
Mivel időpontot csak mostanra kaptam, jól el húzodott ez a javítás.
Ha már a szivattyú levételre került, természetes a vezérlés csere, úgyhogy a 3 évvel ezelőtt cserélt vezérlést, most jóval idő előtt cseréltettem.
Mivel jól meg lett bontva a motortér, lekerült a szívósor és ki lett takarítva, hát ráfért mit ne mondjak.
Úgy néz ki a gázolajszivárgás megszűnt a javítás után, nem jön be a kellemetlen gázolaj szag az utastérbe.
Km óra állása: 301682 km

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2022-02-12

Ajtó zárak javítva. Bal oldali a házon belül elvolt törve. Típus betegség. Jobb oldali működött, csak a kulcsnyílás nyelve nem zárt vissza.

Ajtók alja gumi csíkok. Évekkel ezelőtt lekerült, most vissza. Eddig mindig elmaradt de tervben volt hogy vissza kerüljön. Ajtórések jobban porosodtak, talán most kevésbé fog. A gumikon új lyukakat furtam mert a gyári általában elszakad és valahogy az első három lyuk után a többi már nem passzolt. Lehet más évjáratból való volt, de az eredeti.

Ülésfűtés kapcsolói az eredeti helyen.

Két műanyag küszöb felkerült. Ezelőtt Se szériás volt rajta, korábban viszont ez ami most vissza került. Küszöbök ellenőrizve, a felfogató patent lyukaknál volt enyhe felszíni rozsda. Fémtisztára vissza szedve, alapozó majd a két küszöb teljes alvázvédőzése.

Beltéri led a 4 lábnál és a csomagtartóban. Ajtó nyitásokra kapcsolnak, már évek óta bent a kábelezes csak a led maradt le róla :)

Ezen felül még:

Riasztó bekötve. A csomagteret is nyitja.

Volt egy folyamatos fogyasztó is az autón, már régóta kiderült de napi szinten használva nem befolyásolt semmit. Multiméterrel ránéztem és kiderült a rádió meríti az akkumulátort. Már a 3. lejátszó van benne, mindegyiknél ezt csinálta. Rádió kézikönyv bekötés ellenőrzés és kiderült a két pozitív kábelből az egyiknek gyújtásról kell működnie, a másik a fix pozitív ami a rádió beállítások megőrzése végett kell. Így javítva, nincs fogyasztó mérés szerint, remélem a valóságban sem lesz. 3-4 nap állás után kiderül, úgyanis korábban ennyi idő kellett hogy ne tudjam elindítani. A rádió így csak gyújtásról működik de ez nem zavar. Ha leállítom kikapcsol, indításnál meg vissza. Ha én kapcsolóm ki akkor indításnál sem kapcsol be. Rádió jel erősítő még került bele hogy Győrőn kívül is fogja az adást :))

Takarítás szerettem volna, de elmaradt így majd az legközelebb meglesz. ;-)

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2022-02-12

Új aksi saruk

Mélynyomó tápkábel biztosítékkal

Új erősítő és meglevő mélynyomó bekötve

4 db új ajtó hangszórók

Ablakemelők és tükör állító kapcsolók fa fólia

Két első ajtókárpit cserélve, ami ehhez a szetthez tartozik. Újra ragasztva a kárpit

Új hátsó ablaktörlő gumi

 

Tavaly szeptember óta folyik a tervezés az idei nagy túrára abban a reményben hogy a Covid eltűnik arra.
Az első konkrét terveket tartalmazó Excel-t november 3-án mentettem el, jelenleg a Rev31-nél járok :-)
Tekintettel az olaszok babonásságára 13 napos lesz az út.
3.800 km a terv 7 állam érintésével:
Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
43 magassági pont betervezve, többek közt az Európában hegymászó felszerelés nélkül elérhető legmagasabb pont a Matterhorn.
7 ingyenesen lemondható szállás lefoglalva a Booking.com-on. Itt még finomítások lesznek ahogy jelennek meg az új ajánlatok, de ez más részletkérdés.
A legnagyobb para a Tour de France volt, aztán kiderült hogy szerencsénk van, pár nappal utánuk megyünk az érintett szakaszokon.

A túra alatt fogjuk ünnepelni a 35. házassági évfordulónkat a francia Alpokban :-)

update 2022.03.03.
Rev 36-nál tartok és két helyet már átfoglaltam. Az egyiket az út rövidítése a másikat a jobb hely miatt.

 

2-es henger szívó oldal (1-4.kép)
Ránézésre minden rendben, de a szimering belsejében olaj van. Stabilan voltak a helyükön.
2-es henger kipufogó oldal (5-7. kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de a bal oldali belseje tele fekete olajjal.
3-as henger kipufogó oldal (8-9.kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de mindkét szimering belseje tele fekete olajjal.
3-as henger szívó oldal (10-11.kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de mindkét szimering belseje tele fekete olajjal.

Továbbra is kérdés hogy hogyan került beléjük az a fekete olaj?
Anno a felrakásnál nem zsírtalanítottam a szelepvezetőket, ha az akkor felrakásból származik akkor miért nincs mindegyiknél?

Mindenhová felkerült a marás és a corteco szimering.
Lehet összerakni a vezérlést...

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-02-10

Elkészült a kormányhoz teljesen passzoló váltógomb is. Ez csak apró módosítás a beltérben de nekem jelentősen javítja a komfort érzetet. Az új bőrrel kellemes a kormány és váltó fogása.

 

A mai napba 6 szelepszár szimering cseréje fért bele.
Először az 1-es henger kipufogó oldalának álltam neki. (1-2.kép) Úgy tűnt hogy itt minden rendben van.
Következő a 4-es henger volt mert ez volt holtponton. Először a szívószelepek. (4-7.kép) Itt már izgalmasabb volt a helyzet. A bal oldali kissé már le volt csúszva a helyéről, de még nem esett le. A jobb oldali ránézésre rendben volt.
Végül a kipufogó szelepek ugyanitt. (7-8.kép) A jobb oldali itt se volt a helyén és nagyon laza volt. Mintha le-fel járt volna és a belseje is olajos végig, míg a másiknak csak a felső része. Szóval itt se volt minden rendben, de a kipufogó oldalon még nem volt látható hogy túl sok ment volna el itt.

Mindenhova felkarcoltam a "kapaszkodót", zsírtalanítottam a felületet és felraktam az új szimeringeket.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2022-02-09

Feladta a harcot az akksi.... KB 5 évet bírt!
Kapott vadi új 100Ah-sat!

 
>> SzervizEszter68 // Alfa 147 1.9 JDT // 2022-02-09

Lassan a gyönyörűből hypercsúcs lesz a kis autóm. Sajnos az egyik szerelőnél kis baleset érte, a vezetőoldali ajtót nekicsaphatták valaminek, mert lepattogzott a festék. Későn vettem észre, mert nem is én mentem az autóért, ezért már nem tudtam reklamálni, de oda biztosan nem viszem többet.
Elektromos problémák is alakulóban. A tolatóradar végre működik és az ablakemelő szerkezet is cserélve lett mindkét oldalon. Betegeskedett az ablakmosó is, de ez is orvosolva lett. Hála mindezért B. Csabának :)

 

Még tavaly belenéztem a szívósorba és az első 4 szívószelep olajosnak tűnt. A kipufogókon nem látszott semmi.
Ma nekiálltam az első hengernek.
Először is kipróbáltam egy trükköt amit már több szelepszár szimering cserés videóban is láttam. A szelepeket nem sürített levegővel támasztom meg hanem a dugattyú fölé betekert műanyag kötéllel. A dugattyút kb 1 cm-el a felső holtpont alá állítottam, majd kb. 30 centit belegyömöszöltem a kötélből. (1.kép) A végét persze összeolvasztottam hogy nem szöszöljön. A kötelet forgatva - vélhetőleg - csigavonalban helyezkedik el belül. Miután "megtelt" visszaemeltem a dugattyút. A kötél tarthat mert nem is sikerült a felső holtpontig feljáratni. Itt rögzítettem a főtengelyt.
Kibontottam a két szívószelepet. Elsőre úgy tűnik hogy a helyükön vannak, nem mozogtak a helyükön, szóval nem jöttek le.
DE!
A belsejük tele van nagyon koszos olajjal, olajsárral. Honnan került ide? :-O
Csak azt tudom elképzelni hogy ennyit bírt a Viktor Reinz és egyszerűen nem tömít...

Rátettem a bevágást, letakarítottam, zsírtalanítottam a felületet és a corteco szimeringre szavaztam a VA3 miatt.

Szóval kettőt összeraktam, jöhet a többi...