Blog

>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-02-15

A diagnosztika kihozta, hogy az EGR nem találja a stabil munkapontot. Biztos eljárt volna még az autó így, de nem akartam a pusztulás lejtőjére taszítani. Kicseréltettem. Kapott egy Dellorto szelepet és csőpucolást. Remélem a regenerálás visszatér a normál gyakoriságra. Bízom benne, hogy pár évig még stabilan szolgál majd az autó. Vagy szélmalomharc?



274820km



Motoron TMK eddig a szíjakon (2016, 2020) és évi olajcseréken kívül:

209ekm izzító gyertyák,

250.5ekm szívósor tisztítás, átvizsgálás, EGR hűtő fedél csere, turbó felújítás, olajszivattyú tömítés csere, vákuum szivattyú tömítés csere

265.5ekm generátor felújítás, főtengely szimering (ez hibaként jelentkezett), kuplung munkahenger/kinyomócsapágy csere

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-02-13

Repült..

Kmét-Páhi-Tabdi-Páhi-Kmét

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-02-12

Átvizsgáltam az aknán. A motorból és a váltóból megszűntnek tekinthető az olajfolyás, ez ilyen jó még nem volt mióta nálam van az autó. A tavalyi nagy műtét ezen része sikeres. Nagyon tetszik.

A főfékhengernél találtam kicsit gyanús dolgokat. Úgy döntöttem, hogy ez eddig ment, a fékrendszer összes elasztomerét cserélem. 2004-ben szereltem bele mindenből újat. Itt a vége. Egykörös a fék, itt nincs de meg ha.

Ugyancsak a hűtőrendszer összes elasztomerét cserélem, ezeket már be is szereztem, de a fék a fontosabb.

Még a futóműben vannak elasztomerek, azok közül csak a hátsó stabilizátorrúd szilentjei koptak el, azokat cserélem, kormányösszekötők gumiharangjai jók.

Kuplung munkahenger pipa, tavaly kapott újat, a kuplung adóhengert lenne még jó kicserélni, meg a munkahenger flexi csövét.

Abroncsok újak, remélem így már kiirtok minden kockázati forrást.

Segédkormánymű kottyan egy hangyányit, már beszereztem a felújító készletet, hamarosan az is időszerű. Ebből a harmadikat igényli 30ekm alatt, nem az erős pontja az autónak, vagy eddig mind vacak minőségben készült el.

Differenciálmű behajtás szimeringje is jelzi, hogy csereérett, ezt is halogatom már egy ideje (a cucc a polcomon), a kihajtások megvoltak 2004-en, lehet azokat nem piszkálom, bár a fékrendszer megbontása kell a cseréjéhez (nem rugalmas fékvezeték csatlakozik a féknyereghez), így lehet, hogy az is elkészül egyúttal.

Elindult a lavina. Márciusban nem lesz még túra.

A harmadik elfáradt elasztomer ciklusát is megéli az autó. Most februárban 54 éves!

(Fiat a sor végere került, futómű már kész)

 

Aránytalan év volt a 2021-es (is), míg vasúton 12.000 km-t utaztam itthon, addig az autómmal mindössze 488-at. Egyszer tankoltam májusban...
Néha elgondolkodom, hogy minek saját autó, de amikor kell, akkor élvezet vezetni.
72e km-rel vettem 2007 októberében, most 105e van benne.

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-01-02

Hivatalos Multiecuscan 4.8 verzió beszerzése

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2021-11-24

Sárvédő baloldali irányjelző nem működött.
Új az Olasz autóbontól beszereve. Cseréje egyszerű, motortér felől kipattintható.

 

Február 12-én hoztam el az autót, 1 év 4 hónaposan, ~26700 kilométerrel az előző gazdájától. Régóta szemezgettem már a Giuliákkal, de mivel a 159 nagyon jól tette a dolgát, nem szántam rá magam eddig a vásárlásra. Most viszont látva az autók árának a rendíthetetlen emelkedését és a pénzbeli megtakarítások értékállóságának a csökkenését, elkezdtem aktívan nézelődni. Használtakat és újakat is nézegetni. Láttam egy-két szépet, végül erre a viszonylag fiatal és jól felszerelt darabra esett a választásom.

 

Lássuk hogy hogy állunk a téli tervek megvalósításával:
- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Gumicsere – 2022.02.10.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere –
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.

Alakul a dolog, márciusra kell a végére érni…

 

Ma megjött a vezérműszíj görgője, nekiálltam összerakni. INA volt benne most a Dayco dobozból NSK került bele.
Felkerült a friss Dayco szíj is, majd a balansztengely szíja is.
Unom már hogy mindig van egy csavar amivel el lehet szöszmötölni, most a balansztengely szíjának a feszítőjének a csavarja volt az aktuális. A dugókulcs nem fér oda a klímakompresszor tartójától, a sima csillag-villás meg mert mélyen van. Előkerestem (ez maga negyed óra) a békebeli orosz csillagkulcsomat aminek erősen hajtott a szára. A beállításig működött is, aztán amikor meg akartam húzni a csavart körbefordult rajta, lejött a "ricni" a csillagkulcsról. Innentől lett bonyolult a dolog, de megoldottam...
Visszakerült a vezérlés fedele és a hosszbordás is az új feszítővel. (Dayco)
Majd elfelejtettem kapott új tömítést a szelepfedél is, mert a régi már kezdett ereszteni a sok le- és felrakástól.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2022-02-15

A mainap sikerült egy régi vágyam valóra váltani . Sikerült vennem 2db gyári 155 recaro ülést, sajnos nem hibátlanok, pedig ennyi pénzért szerintem illene, vagy ha legalább szett lenne ... A sín már opelre volt "átalakítva" amiket még a helyszínen le is flexelt az eladó, így másik síneket kell vennem hozzá . (update: a síneket átraktam a bőrülésekről) Valamint van 1-2 három! repedés, és az egyik ülés belső oldalára már ráragasztottak egy hasonló mintázatú bőrt, így bőrözni is kell. Egy tisztítás is rájuk fér.(update: kitisztítva) Bepróbáltam, nagyon jó tartásuk van.
Rádió kábeleit levágtam, újra forrasztottam zsugorcsővel leszigeteltem, bandázsszalaggal végig tekertem.
1-2 kép Recaro
3.mikor hozzám került gyari q4 belső
4. facelift előtti bőrbelső
5. 155 recaro sportülések
8. 2din rádió a helyén.
Vételár:150000ft
Útiköltség: 30000ft