Blog

>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2022-02-05

A hétvégén nekiláttam felgönygölíteni, miért is állhat le az autó. Mivel volt egynem gyári átkötés a computer és a pillangószelep között, ezért kézenfekvőnek tűnt, hogy bármilyen további javítás vagy csere előtt, először a gyári állapotot kell visszaállítani. Óriási szerencsémre ebayen találtam egy azonos cikkszámú kábelkorbácsot, ami ráadaásul Budapesten a III. kerületben volt. Elhoztam. Megmértem az elvágott vezetékek ellenállását a computertől a motoron lévő csatlakozóig. Szerencsére mindegyik folytonos, nem volt benne szakadás. Úgyhogy visszaforrasztottam a vezetékeket, kicseréltem a kábelkorbácsot, és.......az autó beindult! Nagyon boldog voltam. Este még mentem egy kisebb próbakört, majd vasárnap egy nagyobb, 160 km-es kanyart. Minden szuper volt, egészen az utolsó 23 km-ig, ahol újra kezdte a leálást, nem indulást. A program szerint túl dús a keverék. Az egyik katalizátor utáni lambda szonda részterhelésnél eltrő értékeket mutat mint a másik. A motor hőmérséklete 87 és 97 fok között változik. Úgyhogy most következik a termosztát és jeladó csere, valamint a lambdaszondák csatlakozójának ellenőrzése. Egyszer csak a végére járok ennek.....

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-02-05

Jó hogy sikerült anno szereznem egy kimúlt motort lehet próbálkozni.
Kipróbáltam a marót és felraktam a szimeringet.

Ennyit még nem birkóztam szimeringgel hogy le tudjam szedni. Jól látható hogy komoly mennyiség maradt ott. Így nem fog lejönni.

A marás után maradhat némi fémsorja, hogy ne okozzon kárt szereztem kicsi, de annál erősebb mágnest és felragasztottam egy csavarhúzó végére. Mindent kiszed, csak bírjam levenni a szelepszárról.
Utána fültisztítóval és féktisztítóval zsírmentesítettem a felületet és már jöhet is a szimering.

Már csak azt kell eldönteni hogy az elring-et vagy a corteco-t rakjam fel...

 

A vásárlás utáni szervizelésnél kihagytam a váltó robot olajának cseréjét. Ma megtettem.
Teljesen nem tudom, hogyan lehet lecserélni benne az olajat, ezért csak a tartályban cseréltem, kb. 0.5L olaj. Bár a selespeednél is sokan csak tartályban cserélgetik, mert azt mondják szinte lehetetlen rendelsen lelégteleníteni megbontás után.
Hamarosan úgy is lesz újra olajok, meg a szűrők cseréje, akkor megint cserélni fogom, talán addigra jobban átöblítődik a rendszer.

>> Tuning és extraingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2022-02-04

Sajnos elkaptam a Covidot, ami két hétre ágyhoz szegezett. Nagyon hiányoztak az autóim, ezért a hiányukat felesleges dolgok beszerzésével próbáltam elütni. Volt időm bőven megnézni, hogy milyen felni állna jól a Spidernek, de sajnos, bármenniyre is kommersz, folyton a Blackline felniknél kötöttem ki. Mindenütt azt olvastam, hogy nehéz ilyen felni szerezni és valóban, igaz, tényleg nehéz ilyen felnit szerezni. Na de nem azért mert nem elérhető. A keresés hetében csak itthon 3 garnitura felnit kínáltak eladásra, és az ebayen szintén volt pár szett eladó. De az eladókkal valahogy nem találtuk a közös hangot. Az egyik srác mintha nem is akarta volna eladni a kerekeit, a másikkal, bár megállapodtunk, mégis inkább eladta a haverjának, csak erről nem szólt. Sebaj, a karantén elmúltával úgy gondoltam jól esne egy laza út Szegedre, ahol ezt a szettet hirdették. Elmentem, kifizettem, elhoztam. Gyönyörű, karcmentes kerekek, friss fényezéssel. Másnap megérkeztek az új Pirelli P Zero Nero gumik is 225/45R 18 méretben. Felgumizást követően fel is kerültek az autóra. Nyomban el is vittem egy körre, és lőttem pár fotót. Szerintem bámulatos az eredmény. Az ültetéssel, ezzel gumimérettel pont megvan az a harmónia, amit szeretek.

 
>> Tuning és extraTrevisinho // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir QV-line // 2022-02-02

Mivel az előző LED fényforrások CANBUS hibát okoztak, és folyamatosan hibát jelzett a computer, ezért ellenállásos rendszerre cseréltem őket. Ezek is LED-ek, de így már nem jeleznek hibát, és a fényük szintén 6500K.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-02-03

Kivillant a motorhiba lámpa, de semmi különöset nem vettem észre a menetdinamikában.
Kiolvasva elsősorban megint lambdaszondára panaszkodik, de most a gyertyákat kivéve, nem lehet rá mondani, hogy az írt kettes szondával gond lenne. Ugyan nem őzbarnák, hanem inkább szürkék, mind egyformán.
A P1178 kód leirása alapján, viszont lesz mit vadászni...

 
>> Tuning és extraKolak96 // Alfa 159 2.4 Q4 Distinctive // 2022-02-03

A sima elektromos tükröket lecseréltem gombról behajtósakra. Cseréltem a 2 tükröt, a két első ajtóban lévő vezérlőt és a sofőr ajtóban lévő gombsort.

 
>> SzervizKolak96 // Alfa 159 2.4 Q4 Distinctive // 2021-10-02

olaj ++ szűrők + ékszíj, feszítő, görgők

 

A múltkor rájöttem hogy a legjobb megoldás kapaszkodót vágni a szimeringnek a szelepvezetőre. Sok próbálkozás után elkészült a szerszám és ma megejtettük a próbát.
Kettő szerszám is készült, egy vasból és egy alumíniumból.
Az alut teszteltük.
A végükbe egy nagy csavar került hogy annál fogva tudjuk forgatni, de mint kiderült nincs rá szükség. Kézzel is lehet forgatni.
A közepében van egy 7,2-es furat, ide jön a szelepszár.
A külső átmérő 32-es, így egy réteg ruha szigetelőszalaggal tudom a hidrotőke helyét védeni a sérüléstől.
A homlokfelületen olyan távolságra van egy M3-as menet hogy a kis méretű lapkát fel lehessen fogni.
Két lapka van egymáson. Az alsó csak távtartóként működik, úgy van beforgatva hogy ne is érje el a szelepvezetőt. A vastagsága 2,5 mm, ennyire van a bevágás a szelepvezető tetejétől. (6 mm magas az a rész ahová a szimering jön.))
A felső karcolja a "kapaszkodót". Így egy éles peremmel találkozik majd a szimering.
A kés beállítása nem kis türelmet kíván, de meglett. (A széria bevetésre egy a szelepvezetőt szimuláló stift készül hogy azon be lehessen állítani a kést.)

Szóval a tesztmotoron végzett próba eredménye a képen. (Csak a körbe vivőt nézni a többi a gyári szimering leszedésekor keletkezett.)

 

Párom kicserélte a pollenszűrőt, és elnyomott benne egy Motipos klíma bombát.