Blog
91 napja kezdte a téli álmot PHuBi.
Ma újra járt a motorja, de előtte még pár dolgot meg kellett csinálni:
- Hosszbordás takarója visszakerült (1.kép)
- Jobb oldali kerék mögötti burkolat felkerült,
- "Kartervédő" visszakerült,
- Központi gyertyák visszakerültek,
- Trafósor visszament (2.kép),
- Befecskendezők megkapták az új O-gyűrűket (3.kép - a régi már annyira nem volt rugalmas hogy el is szakadt a levételkor. A felső oldalt nem akartam még szétszedni ezért ott maradtak az eredetiek.),
- Befecskendezősor visszakerült, itt az új O-gyűrűk csak némi WD40-es kenés után voltak hajlandók visszamenni a helyükre (4.kép),
- akkut visszakötöttem,
..és itt jött az indítás.
Mondhatni pöcc-röf :-)
Pár hidrotőkét hallani, de majd abbahagyják. Egyenlőre nem járattam sokat mert minden füstöl a sok féktisztító, olaj, WD40 miatt. Majd az olajcsere előtt felmelegítem.
Már csak le kellett szedni a bakról, de előtte felkerültek az új Nokian gumik is.
A diagnosztika kihozta, hogy az EGR nem találja a stabil munkapontot. Biztos eljárt volna még az autó így, de nem akartam a pusztulás lejtőjére taszítani. Kicseréltettem. Kapott egy Dellorto szelepet és csőpucolást. Remélem a regenerálás visszatér a normál gyakoriságra. Bízom benne, hogy pár évig még stabilan szolgál majd az autó. Vagy szélmalomharc?
274820km
Motoron TMK eddig a szíjakon (2016, 2020) és évi olajcseréken kívül:
209ekm izzító gyertyák,
250.5ekm szívósor tisztítás, átvizsgálás, EGR hűtő fedél csere, turbó felújítás, olajszivattyú tömítés csere, vákuum szivattyú tömítés csere
265.5ekm generátor felújítás, főtengely szimering (ez hibaként jelentkezett), kuplung munkahenger/kinyomócsapágy csere
Átvizsgáltam az aknán. A motorból és a váltóból megszűntnek tekinthető az olajfolyás, ez ilyen jó még nem volt mióta nálam van az autó. A tavalyi nagy műtét ezen része sikeres. Nagyon tetszik.
A főfékhengernél találtam kicsit gyanús dolgokat. Úgy döntöttem, hogy ez eddig ment, a fékrendszer összes elasztomerét cserélem. 2004-ben szereltem bele mindenből újat. Itt a vége. Egykörös a fék, itt nincs de meg ha.
Ugyancsak a hűtőrendszer összes elasztomerét cserélem, ezeket már be is szereztem, de a fék a fontosabb.
Még a futóműben vannak elasztomerek, azok közül csak a hátsó stabilizátorrúd szilentjei koptak el, azokat cserélem, kormányösszekötők gumiharangjai jók.
Kuplung munkahenger pipa, tavaly kapott újat, a kuplung adóhengert lenne még jó kicserélni, meg a munkahenger flexi csövét.
Abroncsok újak, remélem így már kiirtok minden kockázati forrást.
Segédkormánymű kottyan egy hangyányit, már beszereztem a felújító készletet, hamarosan az is időszerű. Ebből a harmadikat igényli 30ekm alatt, nem az erős pontja az autónak, vagy eddig mind vacak minőségben készült el.
Differenciálmű behajtás szimeringje is jelzi, hogy csereérett, ezt is halogatom már egy ideje (a cucc a polcomon), a kihajtások megvoltak 2004-en, lehet azokat nem piszkálom, bár a fékrendszer megbontása kell a cseréjéhez (nem rugalmas fékvezeték csatlakozik a féknyereghez), így lehet, hogy az is elkészül egyúttal.
Elindult a lavina. Márciusban nem lesz még túra.
A harmadik elfáradt elasztomer ciklusát is megéli az autó. Most februárban 54 éves!
(Fiat a sor végere került, futómű már kész)
Aránytalan év volt a 2021-es (is), míg vasúton 12.000 km-t utaztam itthon, addig az autómmal mindössze 488-at. Egyszer tankoltam májusban...
Néha elgondolkodom, hogy minek saját autó, de amikor kell, akkor élvezet vezetni.
72e km-rel vettem 2007 októberében, most 105e van benne.
Hivatalos Multiecuscan 4.8 verzió beszerzése
Sárvédő baloldali irányjelző nem működött.
Új az Olasz autóbontól beszereve. Cseréje egyszerű, motortér felől kipattintható.
Február 12-én hoztam el az autót, 1 év 4 hónaposan, ~26700 kilométerrel az előző gazdájától. Régóta szemezgettem már a Giuliákkal, de mivel a 159 nagyon jól tette a dolgát, nem szántam rá magam eddig a vásárlásra. Most viszont látva az autók árának a rendíthetetlen emelkedését és a pénzbeli megtakarítások értékállóságának a csökkenését, elkezdtem aktívan nézelődni. Használtakat és újakat is nézegetni. Láttam egy-két szépet, végül erre a viszonylag fiatal és jól felszerelt darabra esett a választásom.
Lássuk hogy hogy állunk a téli tervek megvalósításával:
- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Gumicsere – 2022.02.10.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere –
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.
Alakul a dolog, márciusra kell a végére érni…
Ma megjött a vezérműszíj görgője, nekiálltam összerakni. INA volt benne most a Dayco dobozból NSK került bele.
Felkerült a friss Dayco szíj is, majd a balansztengely szíja is.
Unom már hogy mindig van egy csavar amivel el lehet szöszmötölni, most a balansztengely szíjának a feszítőjének a csavarja volt az aktuális. A dugókulcs nem fér oda a klímakompresszor tartójától, a sima csillag-villás meg mert mélyen van. Előkerestem (ez maga negyed óra) a békebeli orosz csillagkulcsomat aminek erősen hajtott a szára. A beállításig működött is, aztán amikor meg akartam húzni a csavart körbefordult rajta, lejött a "ricni" a csillagkulcsról. Innentől lett bonyolult a dolog, de megoldottam...
Visszakerült a vezérlés fedele és a hosszbordás is az új feszítővel. (Dayco)
Majd elfelejtettem kapott új tömítést a szelepfedél is, mert a régi már kezdett ereszteni a sok le- és felrakástól.